Gå til innhold

Hva skal Valve avsløre?


Anbefalte innlegg

Jeg sier bare at jeg har mer lyst til å se Valve bruke de skarpe hodene sine på å forsøke å sette en ny standard enn å levere forutsigbart og solid innenfor rammene av den gamle.

Det kan jeg forsåvidt være enig i, men personlig ønsker jeg meg en avslutning på HL-serien fremfor noe nytt og spennende akkurat nå. Det skal du selvsagt få være uenig i ;)

 

Jeg synes det hadde vært interessant, som et slags første steg, kanskje, om Valve hadde gjort et forsøk på å gjøre Half-Life 3 til blodig alvor i stedet for fjase-sci-fi.

Jeg tror også det kunne vært spennende og noe som kunne fungert. Det er i hvert fall ikke humoren som gjør at jeg vender tilbake til HL-serien, så jeg tror de kunne klart seg uten denne. Nå husker jeg kanskje feil, men sitter også igjen med det inntrykke av at Episode 1 og 2 var en del mørkere enn HL2?

 

Half-Life 2 var slett ikke banebrytende med bruken av fysikk; spill som Trespasser fra 1998 var langt tidligere ute, og mer konsistent i sin fysikalitet. Half-Life 2 var derimot knallsolid hva gjelder å gjøre dette mer brukervennlig, med gravitasjonsgeværet som det åpenbare eksempelet.

Didn't know that. Men brukte man også fysikken aktivt som spiller i Trespasser, slik som i HL2, eller var det mer ragdoll og objekter som kunne falle, slik som i Max Payne 2?

 

Jeg skrev ikke noe sted at FarCry 2 var først ute, jeg skrev bare at jeg synes tilnærminga der virker som den kan være med på å dytte Valves spilldesignrammeverk videre fra den polerte berg-og-dal-banen de har nær perfeksjonert.

(...)

Alt jeg sier er at det kanskje er å kaste bort det som later til å være industriens beste hoder om man velger å fortsette å lage spill på nøyaktig samme mal.

Jeg er i grunnen enig med deg her, men viser til det jeg skrev først i dette innlegget :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde regnet med Valve ville evt. presentere Half-Life 3 på E3 dersom det skulle komme i år, men nå har jeg god tro på at det kommer på Gamescom. Like etter E3 kom det jo store rykter rundt Half-Life 3 på Steam-forumet som dere sikkert har fått med dere. Når da Valve bare en uke senere annonserer sin ankomst til neste store spillmesse er det jo naturlig å håpe. Jeg tror Valve ble litt stresset etter "avsløringene" og vil komme med info nå i August rundt Half-Life 3/Episode 3. Half-Life serien er for øvrig sammen med Mafia-spillene det beste jeg har vært borti, så er vrient å vente stort lenger! Er kanskje litt optimistisk, men det får være :)

Valve kommer alltid (inntil det kommer) til å ha rykter gående om at "nå får vi høre om HL3". Husker du de tre store tingene som skulle presenteres før året var omme (2010)? Vel, alle antok HL3 til å være en av de. Noe som ikke skjedde.

 

Trodde det var 1 år fra ca. midten av 2010. men er alle overraskelsene "vist" frem?

Trodde bare to var vist frem... Portal 2 til PS3, med Steamworks støtte, og steam støtte for MAC...

 

Tror et av de blir Steam støtte for Linux som blir vist frem... og håper på HL (ep?)3

 

Edit: Skriveleif

Endret av Deadhound
Lenke til kommentar

Jeg synes det hadde vært interessant, som et slags første steg, kanskje, om Valve hadde gjort et forsøk på å gjøre Half-Life 3 til blodig alvor i stedet for fjase-sci-fi.

Jeg tror også det kunne vært spennende og noe som kunne fungert. Det er i hvert fall ikke humoren som gjør at jeg vender tilbake til HL-serien, så jeg tror de kunne klart seg uten denne. Nå husker jeg kanskje feil, men sitter også igjen med det inntrykke av at Episode 1 og 2 var en del mørkere enn HL2?

Jeg har fortsatt til gode å gjøre meg ferdig med Episode 1, og har ikke begynt på Episode 2, så det skal jeg ikke uttale meg om.

 

Half-Life 2 var slett ikke banebrytende med bruken av fysikk; spill som Trespasser fra 1998 var langt tidligere ute, og mer konsistent i sin fysikalitet. Half-Life 2 var derimot knallsolid hva gjelder å gjøre dette mer brukervennlig, med gravitasjonsgeværet som det åpenbare eksempelet.

Didn't know that. Men brukte man også fysikken aktivt som spiller i Trespasser, slik som i HL2, eller var det mer ragdoll og objekter som kunne falle, slik som i Max Payne 2?

Javisst brukte man fysikken aktivt. Og som sagt var den mer omfattende enn i Half-Life 2; dinosaurene var blant annet animert som fysiske systemer, og hvis jeg husker riktig kunne man f.eks. slå dem i hjel med objekter om man var tom for ammunisjon.

 

Spillet hadde uansett en hel del problemer, og sånn sett fikk kanskje Half-Life 2 større ringvirkninger.

Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk at Valve annonserer Half Life på Gamescom.

Denne troen håper jeg du har rett i ;) For jeg har nettopp begynt på Half life 2 igjen, bare for å ha no å gjøre mens jeg venter nå :D Og for en gaming opplevelse det spillet er :D

Half Life 2 er ren magi, får en veldig god følelse av og spille det! Det er så rent på en måte :)`

Det er enkelt og greit "one of a kind" ;)

Lenke til kommentar

Half-Life! Half-Life! Half-Life! Half-Life!

 

MÅ få vite resten av historien til Alyx og Gordon. Er skikkelig dårlig gjort å gi oss en slik cliffhanger som vi har fått med Episode 2.

Enig! :D

 

Jeg er i det siste gått litt lei spilling og bryr meg ikke veldig mye om spill generelt. Men fikk hjertet i halsen da jeg så denne artikkelen! Håper så inderlig det har med Half-Life å gjøre!

 

Half-Life 2 :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...