Gå til innhold

EA sender ut sjekker til amerikanske anmeldere (PS3/PSP/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en uheldig trend at man "presses" til å skrive for positive anmeldelser, ikke bare av de som lager spillene men også av brukerene. Det er ganske fasinerende å lese kommentatorfeltene etter anmeldelser, både her og på gamer.no er trenden i mine øyne ganske klar "for gode" anmeldelser møtes av en enkel konstatering av at man synes spillet ikke var så godt, eller skryt om at det er en god anmeldelse. "For dårlige" møtes av ramaskrik, trusler om boikott og genrell utskjelling av siden og anmlederen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Der er en grunn til at jeg ikke tror på anmeldelser, spesielt ikke når en side "slakter" og den andre "forguder" spillet. Spillanmeldelser er blitt noe korrupt fanskap, så alle disse "sammenlignings" sidene som Metacritic og IGN stoler jeg ikke på.

 

Hvordan kan man stole på at anmelder av et spill er så objektiv som det lar seg gjøre når han anmelder? Dvs at han kun er styrt av sin egen mening, ikke andres. Kan man faktisk stole at det spille som fikk "god" karakter faktisk er skrevet av en anmelder som sier sin personelige mening, eller er der storhertuger i bakgrunnen som dikterer hva som skal sies?

 

Nei dette er en irriterende utvikling, i dag er man nødt til nesten å lese 200 omtaler bare for å gjøre seg opp en nogen lunde klar mening om man skal kjøpe spillet eller ikke. Og med dagens pris på spill er det ikke akkurat slik at man kan kjøpe og forkaste de spill man ikke liker.

Lenke til kommentar

Likte denne jeg:

 

Game journo Dean Takahashi with The San Jose Mercury News showed off his big $800-plus bag of Halo 3 propaganda sent to him by Microsoft. He’s sending back the free stuff, which he called “nothing less than a bribe to try to get me to be favorably inclined to accepting the idea that Halo 3 is ‘the entertainment event of the year.’”Included in the huge personalized duffel bag of goodies are Xbox 360 controllers, a Halo 3 Xbox Live headset, a displayable Master Chief helmet and a $480 Halo 3 limited edition Xbox 360, not to mention a first aid kit and some UNSC-issued food.

 

Hehe, og de sendte ut mellom 50-300 Halo 3 LE konsoller, hvis ryktene er sanne. Jaja, de får bare bruke penger på slikt... jeg hadde heller brukt beløpet på bredere/større markedsføringskampanjer for enkelte (og gjerne andre) spill. Klart, smøring finnes i alle bransjer... oh yeah. :cool:

Lenke til kommentar

Jeg leser ofte anmeldelser fra spill jeg er interessert i, men de jeg stoler mest på er gamefaqs. De folka der er ikke redde for å si hva de mener, så jeg forholder meg til antall anmeldelser, hvilke type anmeldelser (lenge, f.eks) og karakter et spill har fått for å få en viss oversikt hvor bra det er. Ellers har vi jo user rating hos ign. Jeg stoler mer på slikt enn én enkelt anmelder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hva med de spill selskapene som kanksje smører anmelderne til å gi mindre karakter til ett konkurerende spillselskap? det fins så mange ting som ikke brukerene kanskje vet om.. ivertfall i USA.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Dette er nok "en slags spøk" ja. EA har hatt flere stunts i forbindelse med dette spillet -kanskje de vil ha et for hvert nivå i Dantes' helvete?

 

Limbo, eller kanskje kjetteri?

 

Lyst. Var det nå en god idé å gjøre dette på en messe av dette slaget? Tenker unge karer overfylt med hormoner her. :roll:

 

Og nå denne siste. Synes idéen var morsom, av samme årsak som Mynotir over her kom frem til.

Løsningen på "dilemmaet" må bli å gi sjekken til noen som trenger den. Løses den ut er mottaker grådig, tas den ikke imot kan det ses på som både ødsel og "pride"...

 

Angående magasiner og annet som er avhengig av inntekter fra samme kilde som de skal kritisere; vil tro de fleste ser at dét kanskje ikke er den beste idéen noen har kommet opp med i moderne tid.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...