Gå til innhold

En ny måte å spille på? (DS/Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stiller meg relativt likegyldig til idèen, men er skeptisk til at eit slikt konsept skal kunne patenterast. Vil dette seie at dersom nokon andre lagar liknande funksjonar i spela sine, får dei besøk av Nintendo sitt advokat-team?

 

Skal tru korleis ting hadde sett ut dersom nokon i gamle dagar hadde patentert konseptet "lagre framgongen i eit spel i ei datafil som seinare kan hentast inn igjen, og dermed tillet spelaren å fortstette frå samme punkt".

 

Kay

Lenke til kommentar

Det er en knallgod ide for å la casuals få kose seg med spill som f. eks Zelda uten at det går på bekostning av fansen. Forhåpentligvis så vil dette føre til at core-gamer versjonen av spillene blir vanskeligere.

 

Hørtes temmelig merkelig ut spør du meg. Hvem kjøper spill for å bare se filmsekvensene av spillhistorien?

Metal Gear Solid-fansen? :p (just kidding).

Lenke til kommentar

Sikkert greit for de dette er betyr noe for, men personlig så skjønner jeg ikke helt vitsen. Hvorfor i det hele tatt spille et spill en ikke har tid til om man faktisk ikke "spiller" :hmm: som sagt så synes kanskje noen dette er greit, men jeg synes det er poengløst.

 

Dette med "walkthrough" av bosses etc er vel bedre for de som sliter hele tiden, ikke at en ikke kan finne det på nettet men er jo lettere og sparer tid. MEN jeg synes også at det er merkelig at man kan patentere dette :ermm:

Lenke til kommentar

Dette kan nok vere ein nyttig funksjon. Men eg ser ikkje heilt korleis dette systemet skal fungere. Sånn eg ser det er ein sånn funksjon noko som må lagast spesifikt til kvart enkelt spel. Denne patenten vil då vere for ein felles standard, men ikkje for sjølve ideen. Nei, får tru det kjem ei forståelig forklaring på dette opplegget etterkvart.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt. Dette er altså en hardware-løsning for å gjøre spillene lettere for de som står fast, pluss litt annet? Greit nok at noen trenger hjelp og at det er et system for det. Men en slik løsning kunne da lett blitt implementert i selve softwaren, uten at man trengte en ekstra boks? Kunne jo bare ha trykket på pause på håndkontrollen og så fått en en option som het "help" der man kunne velge de samme funksjonene.

 

Jeg mener at selv sløve casuals klarer å navigere enkle menyer og at Nintendo og Miyamoto undervurderer spillerne her. Men som sagt så er jeg ikke sikker på at jeg har skjønt dette.

Lenke til kommentar
Hørtes temmelig merkelig ut spør du meg. Hvem kjøper spill for å bare se filmsekvensene av spillhistorien?

Metal Gear Solid-fansen? :p (just kidding).

Hahaha, jeg satt egentlig bare å venta på den.

 

Men kan man egentlig ta patent på noe som finnes fra før? Synes å huske flere spill som kommer med hint om man ikke klarer en gåte innen en viss tid...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...