Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Den 12. mann (2017)

 

Første del var best. Ble litt for overdramatisert med for mange langsomme scener i siste del. 
Musikken var ikke spesielt velvalgt i perioder.
Litt typisk Norsk film at de overdriver noe de tror skal være så veldig bra.

Ellers ok versjon, men ikke en som frister til gjensyn med det første tror jeg.
 

5.6/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var en slik elitist selv en gang i tiden. Men jeg har møtt så mange smarte mennesker med elendig filmsmak, og motsatt, at jeg ikke lenger trur på den stereotypen.

Kanskje du bare ikke forstår hvor filosofisk og geniale nye transformers filmene er. Hvor mange lag med filosofi som de med høyere iq forstår.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Geostorm (2017)

 

Håpet på en grei popcorn film - og ble positivt overrasket, deilig å se på stort lerret med masse herlig CGI og lydeffekter. Gode skuespillere som presenter likable karakterer, som man selvfølgelig kun blir lettere kjent med. Kul Scifi som også selvfølgelig er far out.

 

Plotholes på størrelse med Jupiter, men et bra driv gjennom hele filmen. Måtte nok tredoble filmens lengde hvis alt skulle henge ordentlig sammen, men det skal det ikke gjøre i en slik film  :D

 

Lett underholdning - som man sitter med et smil gjennom hele filmen, anbefales for de som liker sjangeren. 

Lenke til kommentar

Geostorm (2017)

 

Njjaaa..eesstssnjeeu..jaaaoovel ok.. Vet ikke hva kritikkene går ut på, men ble ikke imponert heller av dette.

 

De andre omtalene fikk meg interessert å se den( lå på lista allerede, men var litt bak i køen)

Skjønner at den kan være underholdende, med mye kult og artig. Men det var for mye. Det er en sånn film der man skal gjøre tusenvis av ting på rekordtid. Resultatet er alt for mye rot  og rabalder. Det er ikke sånn at -bare pøse på = bra.
Minnet litt om ID 2 på den måten.
Det er en kunst å ta det litt med ro også, når man skal lage god sci-fi.

Egentlig en ganske kjedelig film, ventet helst bare på at den skulle bli ferdig.

5/10 

Lenke til kommentar

Slike katastrofe filmer er en vrien sjanger. For egen del synes jeg de kun er verdt å se på kino i en bra sal med stort lerret eller hjemme med proj og stort lerret og fett surround anlegg. Tv og eventuell lydplanke klarer ikke å formidle "nok".

 

Fordi nettopp det visuelle og lydmessige er en så stor del av filmen. Det er selve "karakteren" i filmen. Skuespillere og story fungerer i biroller i denne sjangeren.

Lenke til kommentar

Enig, 2012 er helt rå. Den er også 158 minutter lang, ting fikk ta sin tid der.

 

Geostorm er overraskende kort, 109 min - den hadde hatt godt av litt lengre spilletid. Er ganske sikker på at dette ikke var regissørens ønske at den skulle bli så brutalt nedklippet. I gamle dager hadde vi med stor sikkerhet sett en "Director's Cut" om ikke lenge - men dette skjer sjelden nå for tiden.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest i katastrofefilmer er et historien alltid følger en familie som prøver å overleve, som det alltid blir masse drama med.

 

Jeg hadde sett den om den var av det mer filosofiske slaget, og handlet om menneskehetens overlevelse i steden for en liten håndfull enkeltpersoner.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest i katastrofefilmer er et historien alltid følger en familie som prøver å overleve, som det alltid blir masse drama med.

 

Jeg hadde sett den om den var av det mer filosofiske slaget, og handlet om menneskehetens overlevelse i steden for en liten håndfull enkeltpersoner.

Enig. Samme problemet som The Walking Dead har hatt siden sesong 2.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har skrevet noe i denne tråden her, så jeg kan slenge inn et par dårlig skrevne anmeldelser: 

 

Good Time (2017)

 

- Drama- og spenningsfilm

 

Vi følgere brødrene Nikas i et ikke helt vellykket bankran og i det påfølgende døgnet. 

 

Dette er et stykk konsentrert film hvor valgene hovedkarakteren Connie - spilt av Robert Pattinson på imponerende vis - tar underveis er basert på hvilke situasjoner han havner i.

 

Nevnte skuespiller gjør en sterk portrettering, men det stopper ikke der. En birolle av en viss Buddy Duress, som jeg etter litt surfing  har funnet ut har slitt med dop i virkeligheten, gjør en sterk figur som en tidligere fengslet narkoman, Ray. 

 

Gjengen bak kamera gjør også sine saker bra. Jeg syntes filmen virket veldig godt sammensatt, filmingen var fin og musikken var ekstremt bra. Kjempefornøyd med denne! 

 

5/5

 

 

Tomb Raider (2017)

 

- Actionfilm 

 

Historien om Lara Croft, om igjen...

 

Først, når det gjelder Tomb Raider-universet syntes jeg det er viktig å trekke fram gåter: Gåtene som må løses for å redde seg selv, mannskapet etc. Her syntes jeg filmskaperne (for øvrig regissert av nordmannen Roar Uthaug) burde ha gitt seerne en større mulighet for å være med å løse dem. Det kan være ganske gøy å utfordre/inkludere seerne ytterligere sånn. Istedenfor blir jeg liksom bare sittende å tenke aha, "ja selvfølgelig" eller "jøss, det var lurt", og jeg havner derfor en del utenfor elementet som gjør Tomb Raider til det det er! 

 

Når det er sagt, så syntes jeg historien som ligger i bunn er ganske engasjerende, faktisk! Stedet er Japan, eller rettere sagt en øy utforbi. Fellene er grei nok, ikke noe nytt der. 

 

Alicia Vikander er engasjert i rollen som Lara Croft, og hun gjør en herlig jobb, syntes jeg. Kul, digg og vågal, som Lara skal være! 

 

Filmen byr ellers på masse action, litt unødvendig familiekliss, og et lite innblikk i hvordan isolasjon kan gjøre enkelte klin gal. Summa summarum er dette en helt alminnelig film å redde verden på ualminnelig vis, og det er helt greit - jeg er fornøyd! Hadde ikke vært feil med en oppfølger, men jeg vet ikke filmen gjorde det godt nok på amerikansk jord til at det blir noe av, dessverre. 

 

3/5

Endret av sch0n
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Ja det også..

 

Dessuten liker jeg at det ikke er så mange roboter, bare noen få som de gjør mye mer ut av....

Hvorfor kaste bort tida på det når man kan se den ekte Transformers-filmen fra '86 i stedet ?

Lenke til kommentar

Artig hvordan folk sier den er sååå mye bedre Michael Bay-filmene, men det er jo bokstavelig talt akkurat samme greia. Kun transformers som skyter på hverandre for gud vet hvilke årsaker og det er bare såvidt det er noe som kan minne om et plott. Bra animasjon og musikk, men det er det. Hater egentlig når folk skylder på nostalgia, men i dette tilfellet tror jeg det er minst 75% av årsaken til at folk liker filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...