Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Fant ut at Market Wizards ligger gratis ute på nettet:

 

http://optionboost.com/Market_Wizards.pdf

 

Boken inneholder intervjuer med mange kjente og vellykkede tradere innen ulike marked og med ulike strategier (alt fra teknisk analyse til investering til en god blanding).

 

Kan være interessant lesning for noen av dere, så tenkte jeg kunne dele den. 

 

EDIT: Anbefaler:

 

Michael Marcus
Bruce Kovner
Paul Tudor Jones
Marty Schwartz

Mark Weinstein

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke veldig vanskelig tilgjengelig informasjon... Odfjell SE er et selskap, Odfjell

drilling et annet. Odfjell SE har to aksjeklasser.  

http://www.odfjell.com/InvestorRelations/StockInformation/Pages/default.aspx

Odfjell SE (Societas Europaea) is a public limited company registered in Norway and subject to the provisions of the Norwegian Public Limited Liability Companies Act.

 

Odfjell has two classes of shares, class A and class B shares. Only holders of class A shares shall have voting rights at Annual and Extraordinary General Meetings, however in certain circumstances also B shares have voting rights. In all other respects, the two classes of shares are equal, and have the same rights to dividends. At the year-end 2014 Odfjell SE had outstanding 65.70 million A- shares and 21.10 million B-shares.

 

http://www.odfjelldrilling.com/Investor-relations/Share-information/

Odfjell Drilling Ltd. is an exempted company limited by shares incorporated under the laws of Bermuda. As a result, the rights of holders of the shares will be governed by Bermuda law and the Company’s memorandum of association and Bye-Laws.

 

 

The company is listed on the Oslo Stock Exchange (OSE) under the ticker “ODL”.

The company has one class of shares, which all carries the same rights.

Endret av Herr Brun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siden vi nærmer oss mai. :) 

 

http://www.cnbc.com/2016/04/29/it-sounds-crazy-but-sell-in-may-and-go-away-is-good-advice.html

 

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2115197

 

We perform an out-of-sample test of the Sell in May effect studied by Bouman and Jacobsen (American Economic Review, 2002). Reducing equity exposure starting in May and levering it up starting in November persists as a profitable market timing strategy. On average, stock returns are about 10 percentage points higher in November-April half-year periods than in May-October half-year periods. We also find the Sell in May effect is pervasive in financial markets.

 

Lenke til kommentar

For å illustrere hva som er mulig og at man ikke trenger mye kapital for å bli rik.

 

Marked: S&P 500

 

Instrument: S&P e-mini terminkontrakt

 

Daglig profitt: 2 poeng eller 100 dollar per kontrakt

 

Kontostørrelse: 20.000 USD

 

Margin per kontrakt: 5.000 USD

 

Det betyr at du med 20.000 USD kan handle 4 kontrakter. For hver 5.000 økning, kan du handle med én ekstra kontrakt. Altså, når kontoen når 25.000 USD, handler du med 5 kontrakter. 6 kontrakter når du når 30.000 USD, osv. Men, i dette eksemplet stopper jeg ved 50 kontrakter av likviditetshensyn.

 

Etter 200 dager har du 578.300 USD på kontoen din eller en økning på 2791.5%.

 

I forhold til hva markedet tilbyr, så er den daglige rekkevidden på S&P typisk rundt 15-25 poeng, men summerer man volatiliteten, så er det ikke uvanlig med dager med godt over 100 poeng. Målsetningen er altså ikke mer enn en liten bit av hva markedet tilbyr en gitt dag.

 

Selvsagt umulig for de fleste, men allikevel illustrativt. :)

 

post-433036-0-47971600-1493644667_thumb.png

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar

For å illustrere hva som er mulig og at man ikke trenger mye kapital for å bli rik.

 

Marked: S&P 500

 

Instrument: S&P e-mini terminkontrakt

 

Daglig profitt: 2 poeng eller 100 dollar per kontrakt

 

Kontostørrelse: 20.000 USD

 

Margin per kontrakt: 5.000 USD

 

Det betyr at du med 20.000 USD kan handle 4 kontrakter. For hver 5.000 økning, kan du handle med én ekstra kontrakt. Altså, når kontoen når 25.000 USD, handler du med 5 kontrakter. 6 kontrakter når du når 30.000 USD, osv. Men, i dette eksemplet stopper jeg ved 50 kontrakter av likviditetshensyn.

 

Etter 200 dager har du 578.300 USD på kontoen din eller en økning på 2791.5%.

 

I forhold til hva markedet tilbyr, så er den daglige rekkevidden på S&P typisk rundt 15-25 poeng, men summerer man volatiliteten, så er det ikke uvanlig med dager med godt over 100 poeng. Målsetningen er altså ikke mer enn en liten bit av hva markedet tilbyr en gitt dag.

 

Selvsagt umulig for de fleste, men allikevel illustrativt. :)

 

attachicon.gifUten navn.png

 

Hva er poenget ditt? At det finnes instrumenter som i retrospekt har gitt fantastisk avkastning? No shit, Sherlock!

 

Har du tjent 578,300USD? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er poenget ditt? At det finnes instrumenter som i retrospekt har gitt fantastisk avkastning? No shit, Sherlock!

Har du tjent 578,300USD? 

 

 

Poenget mitt gikk over hodet ditt, er jeg redd. Du har visst mer enn nok med den 'vanskelige' matematikken på NHH. Hold deg til den. :) 

 

Moderatorer: Jeg svarer på tiltale. Om det ikke er takhøyde for en slik diskurs og dere fortsetter med å slette konstruktive innlegg, så kan dere like gjerne slette brukeren min også. Takk. :) 

Lenke til kommentar

 

 

Hva er poenget ditt? At det finnes instrumenter som i retrospekt har gitt fantastisk avkastning? No shit, Sherlock!

Har du tjent 578,300USD? 

 

 

Poenget mitt gikk over hodet ditt, er jeg redd. Du har visst mer enn nok med den 'vanskelige' matematikken på NHH. Hold deg til den. :)

 

Moderatorer: Jeg svarer på tiltale. Om det ikke er takhøyde for en slik diskurs og dere fortsetter med å slette konstruktive innlegg, så kan dere like gjerne slette brukeren min også. Takk. :)

 

 

Hva var poenget da? Det poenget som du mener gikk over hodet mitt før du elegant begynte å fable om noe NHH-greier. Som om det hadde noe som helst med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

For å illustrere hva som er mulig og at man ikke trenger mye kapital for å bli rik.

 

Marked: S&P 500

 

Instrument: S&P e-mini terminkontrakt

 

Daglig profitt: 2 poeng eller 100 dollar per kontrakt

 

Kontostørrelse: 20.000 USD

 

Margin per kontrakt: 5.000 USD

 

Det betyr at du med 20.000 USD kan handle 4 kontrakter. For hver 5.000 økning, kan du handle med én ekstra kontrakt. Altså, når kontoen når 25.000 USD, handler du med 5 kontrakter. 6 kontrakter når du når 30.000 USD, osv. Men, i dette eksemplet stopper jeg ved 50 kontrakter av likviditetshensyn.

 

Etter 200 dager har du 578.300 USD på kontoen din eller en økning på 2791.5%.

 

I forhold til hva markedet tilbyr, så er den daglige rekkevidden på S&P typisk rundt 15-25 poeng, men summerer man volatiliteten, så er det ikke uvanlig med dager med godt over 100 poeng. Målsetningen er altså ikke mer enn en liten bit av hva markedet tilbyr en gitt dag.

 

Selvsagt umulig for de fleste, men allikevel illustrativt. :)

 

Uten navn.png

Hva om markedet går nedover i perioden?

Lenke til kommentar

Hva om markedet går nedover i perioden?

 

Som daghandler handler du bevegelse. Om den bevegelsen går opp eller ned er ikke vesentlig. 

 

Markedet går opp. Markedet går ned. Det er så enkelt. Og så vanskelig.

 

Posten min var uansett ikke en strategi, men et eksempel på hva som er mulig med beskjeden startkapital hvis man kan være jevnlig profitabel (2 poeng per dag) og øker innsatsen i takt med kontoens vekst.

 

Jeg legger ved et skjermbilde av en dags handel i S&P. Summen av volatiliteten her var 82 poeng. Med andre ord burde det være mulig å kunne ekstrahere et par poeng på en slik dag. Vi ser også at den største bevegelsen her var ned, ikke opp. :)

 

post-433036-0-69745700-1493667406_thumb.jpg

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva er poenget ditt? At det finnes instrumenter som i retrospekt har gitt fantastisk avkastning? No shit, Sherlock!

Har du tjent 578,300USD? 

 

 

Poenget mitt gikk over hodet ditt, er jeg redd. Du har visst mer enn nok med den 'vanskelige' matematikken på NHH. Hold deg til den. :)

 

Moderatorer: Jeg svarer på tiltale. Om det ikke er takhøyde for en slik diskurs og dere fortsetter med å slette konstruktive innlegg, så kan dere like gjerne slette brukeren min også. Takk. :)

 

 

Hva var poenget da? Det poenget som du mener gikk over hodet mitt før du elegant begynte å fable om noe NHH-greier. Som om det hadde noe som helst med saken å gjøre.

 

 

 

 

Hva var poenget, Duke? Jeg skjønner fortsatt ikke poenget. Det gikk tydligvis over hodet mitt, men du klarer ikke forklare meg hva det var. Jeg håper for guds skyld det var noe med mer substans enn at hvis man hadde gjort det, det og det basert på noe som skjedde -TILBAKE- i tid, så hadde man tjent penger. Dette er ikke Åndenes Makt.

Lenke til kommentar

Åpnet nettopp en personlig melding fra denne klovnen som kommer til å forbli usvart. :)

 

 

Stakkars deg som har fått "ruinert" hvordan du hadde det i tråden  ;)

 

 

Er det forresten noen som har kjøpt eller tenker å kjøpe seg inn i Ekornes for å få både det ordinære byttet på 6 kr per aksje og det ekstraordinære utbyttet på 19 kr per aksje? Må si at det frister veldig. Noen fallgruber, utenom at kursen selvsagt kan få seg en knekk rett etter ex-dato? Noen som har vært borti at generalforsamlingen i en bedrift med så solide finanser som Ekornes stemmer mot et slikt utbytteforslag fra styret?

Lenke til kommentar

 

Hva om markedet går nedover i perioden?

Som daghandler handler du bevegelse. Om den bevegelsen går opp eller ned er ikke vesentlig.

 

Markedet går opp. Markedet går ned. Det er så enkelt. Og så vanskelig.

 

Posten min var uansett ikke en strategi, men et eksempel på hva som er mulig med beskjeden startkapital hvis man kan være jevnlig profitabel (2 poeng per dag) og øker innsatsen i takt med kontoens vekst.

 

Jeg legger ved et skjermbilde av en dags handel i S&P. Summen av volatiliteten her var 82 poeng. Med andre ord burde det være mulig å kunne ekstrahere et par poeng på en slik dag. Vi ser også at den største bevegelsen her var ned, ikke opp. :)

 

ES ##-## (1 Min) 05_04_2017.jpg

Men da må man vite på forhånd om man skal kjøpe en terminkontrakt for kjøp eller salg? Skiller dette seg fra å handle opsjoner i en vilkårlig aksje?

Lenke til kommentar

Men da må man vite på forhånd om man skal kjøpe en terminkontrakt for kjøp eller salg? Skiller dette seg fra å handle opsjoner i en vilkårlig aksje?

 

Jeg er usikker på om jeg skjønner spørsmålet, men det er naturligvis forskjell på terminkontrakter (futures) og opsjoner uten at jeg er noen ekspert på sistnevnte. Min strategi kunne like gjerne blitt brukt i aksjemarkedet på SPY (S&P 500s aksje-EFT) da bevegelsene er mer eller mindre identiske, men som daghandler har terminkontrakter noen fordeler, både på kort og lang sikt. :) 

Lenke til kommentar

 

Hva om markedet går nedover i perioden?

 

Som daghandler handler du bevegelse. Om den bevegelsen går opp eller ned er ikke vesentlig. 

 

Markedet går opp. Markedet går ned. Det er så enkelt. Og så vanskelig.

 

Posten min var uansett ikke en strategi, men et eksempel på hva som er mulig med beskjeden startkapital hvis man kan være jevnlig profitabel (2 poeng per dag) og øker innsatsen i takt med kontoens vekst.

 

Jeg legger ved et skjermbilde av en dags handel i S&P. Summen av volatiliteten her var 82 poeng. Med andre ord burde det være mulig å kunne ekstrahere et par poeng på en slik dag. Vi ser også at den største bevegelsen her var ned, ikke opp. :)

 

attachicon.gifES ##-## (1 Min) 05_04_2017.jpg

 

 

Det er mulig å tjene mye penger på lotto også, med bekjeden startkapital...

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...