Gå til innhold

Den Store Aksjetråden


Anbefalte innlegg

Ble sagt en del om den i DNBs ukeportefølje. Husker ikke helt, men det er et case flere investorer tror på.
Kom inn i dovre porteføljen også. Er vel ikke den første jeg tenker å kjøpe da. Får se litt.

DNB:
 

 

Telenor har, sammen med telekomsektoren for øvrig, hatt en utvikling svakere enn
markedet gjennom 2016. Dette kan nå være i ferd med å endre seg. Telenor har –
omsider – tatt konsekvensen av at India-satsingen ikke har lyktes, og gjort en exit.
Tapte penger kommer ikke tilbake, men investorer bør se fremover og fokusere på
kontantstrøm og estimert direkteavkastning på 6%. Sektormessig synes telekomsektoren
nå å være mer interessant, europeisk telekomindeks er opp ca. 3% i år, etter
svak utvikling i 2016.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte jeg endelig skulle få lest boka "Aksjeskolen" som jeg kjøpte i... 2010. Er den fremdeles relevant, eller har det skjedd så mye siden da at jeg bør finne nyere aksjelektyre?

Stick to fundamentals. Det er alltid gjeldende. Det er sikkert nyttig å lese nyere litteratur og spesielt forskning, men det er viktig å ta det grunnleggende. Og da kan like gjerne bøker fra 50-60-70-80 og 90 tallet være gode. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tok litt fri fra studiene og så på intradagsgrafen til snapchat, og GJETT HVA JEG FANT?!

 

http://imgur.com/a/fmko7

 

Dette er kjent som en "W" fra teknisk analyse. Double bottom. Dette indikerer at Snapchat skal OPP. Til de som tviler så står dette omtalt i en bok: http://imgur.com/pSsVCri

 

Gyldigheten bak teknisk analyse er litt vanskelig å forklare. Bare innse at "teknisk" og "analyse" er for komplisert til å forstå.

 

KJØP!

Endret av Haakon1
Lenke til kommentar

Tok litt fri fra studiene og så på intradagsgrafen til snapchat, og GJETT HVA JEG FANT?!

 

http://imgur.com/a/fmko7

 

Dette er kjent som en "W" fra teknisk analyse. Double bottom. Dette indikerer at Snapchat skal OPP. Til de som tviler så står dette omtalt i en bok: http://imgur.com/pSsVCri

 

Gyldigheten bak teknisk analyse er litt vanskelig å forklare. Bare innse at "teknisk" og "analyse" er for komplisert til å forstå.

 

KJØP!

 

Usikker på om du er 100% seriøs, men det er nok ikke så enkelt, er jeg redd. Har du tenkt å kjøpe selv? 

 

Hvordan vet du at det ikke dannes en topp akkurat der? Om noe, så burde du i så fall kjøpt når aksjen bunnet ut, ikke lenge etter bunnen ble etablert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg endelig skulle få lest boka "Aksjeskolen" som jeg kjøpte i... 2010. Er den fremdeles relevant, eller har det skjedd så mye siden da at jeg bør finne nyere aksjelektyre?

 

Det spørs hva du forventer å lære. Slik jeg husker boken er det en god 'primer' på grunnleggende kunnskap om aksjemarkedet og da med en fokus på det fundamentale, noe som alltid er godt å ha i bakhånd. Dette er ting som ikke har endret seg på lang tid.

Lenke til kommentar

 

Usikker på om du er 100% seriøs, ...

100% useriøs, TA er scam og tull over hele linja.

 

 

Bra.

 

Jeg er også enig i at TA slik det markedsføres av guruer og lignende stort er svindel og bedrag, men det betyr ikke at det ikke er mulig for noen få å lykkes med det.

 

Forvent dog ikke å lære det av en offentlig tilgjengelig bok fra Amazon på en uke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde "poenget" med å benytte TA nettopp var å slippe et helt liv med markedsstudier siden alle aksjer "følger samme trend gitt en viss formasjon i forkant"...

 

Selv setter jeg TA i nesten samme bås som horoskop.

 

Hvor fikk du den naive ideen? Selv største sjarlatanene kan vel ikke ha kommet med slike påstander?

 

Jeg synes argumentasjonen mot TA i denne tråden er på nivå med: "Jeg kjøpte en maskin på TV shop som lovet meg magemuskler på 3 uker. Jeg er fortsatt like feit. Trening fungerer ikke."

 

Markedet gir muligheten til å bli rik. Svært rik. Det hadde vært merkelig om den muligheten ble solgt til prisen av en paperback på Amazon eller lå tilgjengelig i en offentlig akademisk publikasjon og videre kunne implementeres uten innsats. 

 

PS: Man trenger ikke bruke 'charts' eller formasjoner. TA kan også være tall i en tabell og statistisk analyse, samt en hel rekke andre muligheter. Fellesnevneren er dog at man bruker prishistorikk, enten det er 10 år tilbake i tid eller det som skjedde for 1 sekund siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...