Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Batman Ninja 2018

 

Batman gjort i anime-stil satt til føydal-Japan? Ja takk - men usikker på hvor bra det er. 

 

Batman blir, sammen med flere allierte og fiender, sendt til Japan i føydal tid, og må kjempe for å komme seg tilbake til nåtid. Alt gjort i typisk animestil nå til dags: CGI-animasjon (se feks Knight of Sidonia, Blame! eller Godzilla-filmene på Netflix så skjønner du). Som er litt hit or miss. Noen ganger er animasjonen nydelig (noen oversiktsbilder og slåssescener er ganske episke), andre ganger fungerer ikke cgi-animasjonen godt. Spesielt ikke i ansiktuttrykk. Du får lite følelse av hva folk tenker og mener og det blir veldig plastisk. Den eneste karakteren som overlever CGI-en når det kommer til ansiktuttrykk etc. er Jokeren, som er gjort sykt bra. Eneste unntaket fra denne animasjonsstilen.

 

Så den med japanske stemmer og det fungerte fett - selv om det blir litt rart å høre de uttale engelske ord og uttrykk (Batman, Robin, Penguine etc)

 

Historien er så som så, men når de klarer å dytte inn mecha og monstre så veit du at det uansett blir bra.

 

Vet ikke helt hvor dette havner, men jeg digga det ganske mye så tror det blir 7,5/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wedding Crashers [2005]

 

Owen Wilson (John Beckwith)

Vince Vaughn (Jeremy Grey)

Christopher Walken (William Cleary) "Father"

Rachel McAdams (Claire Cleary)

Isla Fisher (Gloria Cleary)

Keir O'Donnell (Todd Cleary)

Jane Seymour (Kathleen Cleary) "Mom"

Ellen Albertini Dow (Mary Cleary) "Grandma"

Henry Gibson (Father O'Neil) "The Cleary Family Priest"

Ron Canada (Randolph) "The Clearys Butler"

Bradley Cooper (Sack Lodge)

Will Ferrell (Chazz Reinhold)

 

Har sett denne 2 om ikke 3 ganger før (fikk ikke sett hele denne gangen).

Den er helt klart å anbefale om du liker komedie.

Her legges det virkelig ikke skjul på hvor mye faen som blir gitt i høytideligheter og det er drøssevis av morsomme dialoger og situasjoner som utspiller seg. Her får du en liten ide om plot og karakterene i filmen:

 

John og Jeremy: Er 2 bestevenner som utfyller hverandre godt og som finner på mye interessant og gøy sammen. Deres eneste aktivitet er å snike seg inn i bryllup som dem ikke på noen som helst måte er invitert i og da dem først er inne, presenterer dem seg som medlemmer av familien (Informasjonen dem deler har helt tydelig blitt godt sjekket at virker troverdig for hvem enn dem måtte støte på). Når presentasjon og identitet har blitt godkjent, så slipper dem seg HELT løs og drar i gang fest og lager fantastisk stemning, men DET er kun for å skape oppmerksomhet hos det motsamme kjønn. Fordi du skjønner den EGENTLIGE grunnen for at dem gidder å snike seg inn på sånne steder er rett og slett for å få så mange kvinner til sengs som dem klarer. Dette gjøres når dem har overtalt disse stakkars naive kvinnene til å tro på basically alt dem sier mens dem danser rolig på parketten, som aktiverer sympati i bøtter og spann, men også lysten på hele pakken som dem fremstiller mer og mer.

 

William: En rolig statssekretær for statskassen, som oser av klasse og velvære og har en stor lidenskap for seiling. Han er også faren til 3 personer: Claire, Gloria og Todd.

Claire: Søt, snill, omtenksom og bryr seg veldig om miljøet, men velger ikke nødvendigvis alltid det beste for segselv.

Gloria: Vågal, sexfiksert, pågående og til tider trassig jente som virkelig vet hva hun vil og skyr ingen midler for å få nettopp det hun vil ha.

Todd: Ung, forstyrret, homofil, sensitiv, kunstner som blir sett på som familiens sorte får.

Kathleen (Mor): Selvsikker, lidenskapelig og kåt. Utstråler virkelig både milf og cougar vibber i hennes attitude når hun får sjansen.

Mary (Bestemor): Snakker rett fra levra og gir fullstendig faen i folkeskikk og høflighet.

Father O'Neil (Presten til familien): Er på en annen side veldig rolig av seg og god til å observere det som skjer rundt han. Virker ikke å ville være med på mye, men hans personlighet etterlater fortsatt et lite smil hos meg spesielt pga 1 scene som foregår i en av de roligere stundene i filmen.

Randolph (Butleren): Er også en observatør, og er muligens den som kjenner familien best(?). Han har spesielt et godt forhold til Gloria og fult klar over hennes personlighet og lyster.

 

Sack: En helt ypperlig drittsekk som du flere ganger i løpet av filmen får lyst til å slå midt i trynet. Nettopp det tyder på at han spiller sin karakter på en bra måte, nemlig provoserende. Han er også sammen med Claire og det er hvertfall ikke på grunn av kjærlighet. Her er det ideen om å knulle haugevis av kvinner som virker langt mer tiltrekkende enn det å være i et ærlig forhold med Claire som han til tider behandler på en motbydelig måte.

 

Chazz: Har en liten rolle, men på en annen måte preger han faktisk store deler av filmen nettopp fordi han er grunnen til at John og Jeremy startet å crash'e bryllup.

Endret av kakefaen
Lenke til kommentar

Moderatormelding

 

Der forsvant 6 innlegg. Det er lov å diskutere film, innenfor rimelighetens grenser(med tanke på trådens tema), så lenge man er konstruktiv og saklig. Drittslenging bare for å sette igang en krangel er helt uakseptabelt.

Spredning av edder og galle vil bli premiert med advarsler.

Tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Outlaw King

 

oh en skjelden godbit for Gunfreak, med god margin den beste middelalder filmen når det kommer til autensitet på våpen, klær rustniger og mye annet. Den er ikke perfekt men jeg har aldri krevet at den skal være perfekt bare at de gjør et forsøk på å få det riktig og det har de her. brynjer så langt øyet kan se, masse gambesons. Ikke bare brynje men de har beskyttelse under brynje hettene. Ingen to hånds sverd, ingen mjølner thor warhammers, i stede har du ekte warhammers. Og ikke minst coat of plates, noe jeg aldri kan huske å ha sett i en film før. Jeg gidder ikke nevne feilene for de skal bare ha ære for å ha gjort en god jobb, så at det er feil for bare være. Med unntakk av ild piler, de kunne virkelig spart seg for det tullet der. 

 

Filmen viser The Bruce som en fantastisk helt, en god far, en god ektemann og bror osv. Når han myrder en politisk rival får filmen det til å se ut som han måtte gjøre det og ikke hadde noe valg, men i virkeligheten vet vi ikke helt omstendighetene rundt drapet. Men jeg skjønner at de må ha en ekte helt i filmen. 

 

Men der filmen er svakest er Prince of Wales, en man historien kjenner mest som en tafatt, uburkelig svak konge, har blitt til en psykopat, litt Commodus fra Gladioatoren litt the Joker fra The Dark Knight. Uten å spoile for mye ender det hele i en total fantasi slutt. 

Men filmen viser Edward I i et langt bedre lys enn Braveheart, i braveheart er Longshanks en ond Sith Lord, dreper minstere foran de andre minstere, innfører prima nocta, dreper sine egne soldater. Bare en total jævel. 

I denne filmen har han er mindre rolle og mer tro mot virkeligheten, man kan se mot slutten av filmen at han er meget bitter mot skottene som han har kjempet mot halve livet sitt. Noe som er forstålig. 

 

Man må nevne Florence Pugh som gjør en veldig god rolle, som en sterk kvinne som er like modig som mennene, uten at hun tar på seg en ubruklig lær skjole og dreper folk. 

Chris Pine som jeg ikke helt vet om jeg liker eller ikke, da jeg ikke har hvert overbevist i de får rollene jeg har sett han i, men han gjør en veldig god rolle, selv om jeg ikke kan si noe om hvor god hans skotske aksent er. 

 

En god film som ser ut til å ha gjort masse research og hørt på sine historiske advisors. 

Så får Gunfreaks seal of approval. Selv om slutten er super tullete. 

8/10.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Heavy Trip.

 

Vanvittig «dårlig» komedie, men med mye av den riktige humoren.

 

En gruppe sosialt utstøtte finsker spiller i rockeband i foreldrenes kjeller, så bestemmer de seg for å bli seriøse.

En bråte med «ting» skjer underveigs.

 

Jeg hører kun på tungrock når jeg trener, men mye av musikken dansa ut gjennom mine sennheiser HD700 her og jeg klarte virkelig bli famget med i det lille det er av musikk.

 

7.5/10 denne skal jeg se igjen med noen kompiser.

Lenke til kommentar

Hadde et gjensyn med et par "gamle" favoritter i går - Star Trek: Into Darkness (2013) og Star Trek: Beyond (2016). Så den første i JJ Abrams reboot Star Trek (2009) igjen for ikke lenge siden.

 

La det være klart, alle tre filmene er veldig solide når det gjelder produksjon, story og skuespillere. Jeg har bare vært litt tvilsom til kjemien mellom skuespillerne, da særlig Spock og Kirk. For den var så suveren mellom Nimoy og Shatner.

 

Men ser man de nye filmene rett etter hverandre, ser man at denne kjemien stadig blir bedre. I det hele tatt synes jeg disse 3 reboot filmene er veldig bra. 

 

Alle filmene skjemmes av en del shaky cam, flares og annet tullball - men ikke nok til at det ødelegger filmopplevelsen.

 

Lyden i lossless surround er veldig bra, det er lyder fra alle kanter, masse bass og herlig soundtrack. Den siste filmen har Atmos lydspor som merkes godt på en positiv måte.

 

Jeg så filmene på blu ray. Jeg har alle 3 på 4k UHD blu ray også - men projen min er 1080p og HDR nedskaleres ikke bra. Kan jo se filmene på 65" 4k HDR tven men det gir dessverre ingen som helst kino-følelse sammenlignet med å se på 106".

 

Ser veldig frem til å se nr 4 - som forhåpentligvis kommer om ikke om så altfor lenge!!

Lenke til kommentar

What we do in the shadows (2015)

 

Tøysedokumentar fra Taika Waititi (Thor: Ragnarok) og Jemaine Clement (Flight of the Choncords) om vampyrer som bor i et kollektiv i Wellington, New Zealand. Jeg har stor sans for slike tøysete, useriøse og ukompliserte komedier som kanskje ikke gjøre noe nytt, men som er filmer med masse, masse sjarm. Gjerne noen som tør å gå litt utenfor det vanlige komedier gjør. Ikke at What we do in the shadows gjør noe spesielt egentlig, men det den er gjør, gjør den med hjerte og genuin humor (hva enn det er..).

 

Husker at jeg virkelig gleda meg til denne, men så forsvant den fra radaren. Hvorfor den gjorde det aner jeg ikke, men det var jaggu på tide at jeg så den! Anbefales virkelig

 

9/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Søndagsfilmene ble:

 

Red Sparrow

En ganske så typisk spion film, med twists and turns og man er ikke helt sikker på hva som skjer. Likte godt tonen i filmen og at det ikke holdes mye igjen, veldig grafisk.

Selv om det ikke ødelegger filmen, så er det litt teit at når filmen foregår i Russland og dialogen er mellom russere så snakker dem amerikansk med ikke den beste aksenten. Jeremy Irons hadde tydeligvis ikke fått nok tid til å øve på sin ihvertfall!

Første halvdelen av filmen er veldig bra, så detter nivået etter det.

 

7/10

 

Outlaw King

"Bravehart 2" med Chris Pine i hovedrollen. Nok en litt "klisjefylt" historie, men er jo basert på virkelige hendelser så kan vel ikke klage på det. Gode skuespill prestasjoner og underholdene.

Chris Pine viser at han er den beste Hollywood Chris nok engang, leverer veldig bra.

Historien og karrakterene er viktigere enn kampene i filmen, noe som er gledelig.

Mange flotte scener som viser frem det som ihvertfall tilsyneværende er Skottland.

 

7/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...