Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Liten bensinbil som er billig i drift


Dragonlove

Anbefalte innlegg

Har pr dags dato to biler en litt større Diesel bil og en annen personbil som går på bensin og tenkte på å bytte ut sistnevnte med en billig liten bensinbil, da tenker jeg billig å kjøpe, bruker lite bensin og billig forsikring.

 

Spiller ikke noe særlig rolle hvilken bil det er så lenge den er liten, har manuelt gir, bruker bensin og er billig.

 

Trenger ikke å komme med noe elbil forslag, for det er ikke det jeg skal ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis målet er BILLIG, kunne du kanskje tenke litt utenfor boksen også?

 

For transport av EN person over korte distanser, kunne du investere i en brukt moped. Jeg kjører nesten daglig en Peugeot Speedfight fra år 2000.

 

Får sikkert masse helseproblemer av å fryse meg fordervet hver dag hele vinteren.

Blir sikkert rent i senk av en utålmodig lastebil pga. den er så treig.

Men hey, den slipper bompenger. Og billigere blir det ikke.

Du kan bruke dieselbilen når du må ha med passasjerer.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hvorfor er det viktig for deg at den bruker bensin?

Diesel favoriseres fremdeles avgiftsmessig. Eller elbil om du har råd. Ikke mange av dem på billig-bruktmarkedet.

 

Skal den kun brukes på korte turer, kanskje?

Ikke alle dieselbiler har partikkelfilter, eller store problemer med at det tettes av småkjøring.

Det blir mye småkjøring, samt lærekjøring med poden og da vil jeg helst ha manuell giret bil.

 

Er ikke bra å kjøre med Diesel bil på småkjøring Partikkelfilter eller ikke, problemet med diesel er at når motor ikke blir skikkelig varm så vil det tette seg til med koks over alt.

Endret av Dragonlove
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg la merke til redusert drivstoff forbruk med tennplugg skifte, de var nokså gamle.

Samt du kan kjøre 2.5 bar eller høyere i dekkene, har jeg blitt anbefalt av dekk montør.
Smalere hjul, noen påstår også at mindre "tommer" gir mindre drivstoff forbruk. Alt pga lavere rullemotstand og tyngekraft  ut i dekk.
Ellers så går det ann å invistere i lettere hjul som er sånn eco drive opplegg. Basert for elbiler, om ikke alle.

Den bensin bilen du har i dag, er det en relativt stor og tung bil?

Til tross for alt babelet mitt så  er bilen jeg kjører rett over 1 tonn, 175 bredde på dekka, og bruker 0,7 på blandet. Rolig kjøring.

Lykke til uansett.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Jeg la merke til redusert drivstoff forbruk med tennplugg skifte, de var nokså gamle.

Samt du kan kjøre 2.5 bar eller høyere i dekkene, har jeg blitt anbefalt av dekk montør.

Smalere hjul, noen påstår også at mindre "tommer" gir mindre drivstoff forbruk. Alt pga lavere rullemotstand og tyngekraft  ut i dekk.

Ellers så går det ann å invistere i lettere hjul som er sånn eco drive opplegg. Basert for elbiler, om ikke alle.

 

Den bensin bilen du har i dag, er det en relativt stor og tung bil?

 

Til tross for alt babelet mitt så  er bilen jeg kjører rett over 1 tonn, 175 bredde på dekka, og bruker 0,7 på blandet. Rolig kjøring.

 

Lykke til uansett.

 

Ja den er vel sånn passe tung Bmw 530I E39 er vel ca 1600 kg. forbruk er opgitt til 0,95 (Når den var ny) men tenkte på en liten bil med forbruk rundt 0,4-0,6 ca og plass til 4 pers, så noe mopedbil er ikke aktuelt for eksempel, men jeg får se litt til neste år tenker jeg, nå er det jo jul og alskens greier først.

 

Men det er nå komt noen gode forslag :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvor billig vil du ha det da? Du kan evt kjøpe en gammel haug som nettopp har på mirakuløst vist glidd gjennom EU-kontrollen, og kjøre den til den stuper, eller vrakpanten om 2 år. Billig total økonomisk det.. når bensinen på tanken er hele verdien av kjøretøyet.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...