Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Liten bensinbil som er billig i drift


Dragonlove

Anbefalte innlegg

Hvor billig vil du ha det da? Du kan evt kjøpe en gammel haug som nettopp har på mirakuløst vist glidd gjennom EU-kontrollen, og kjøre den til den stuper, eller vrakpanten om 2 år. Billig total økonomisk det.. når bensinen på tanken er hele verdien av kjøretøyet.

 

Trenger ikke være Eu godkjent, jeg er utdannet Bilmekaniker blant annet, fikser det meste selv.

 

Sånn prismessig, tenker jeg rundt 5-10 000,- en plass.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Trenger ikke være Eu godkjent, jeg er utdannet Bilmekaniker blant annet, fikser det meste selv.

 

Sånn prismessig, tenker jeg rundt 5-10 000,- en plass.

 

 

Haha, ja hvis du driter i om den er lovlig på veien, så er det vel bare å sortere på finn etter pris 3000-5000kr :) Da er det lite vits å spørre dette forumet her..

Lenke til kommentar

Med tanke på at lærekjøring kan være risikabelt, ikke kjøp et vrak for dette formålet.

Kjøp en grei bil til lærekjøring, og selg den for nesten samme pris etterpå. Kjøp en bil med automatgir eller hva du vil ha etterpå.

 

Manuellt gir for lærekjøring var kriterium da fatter`n kjøpte bil for tolv år siden.

Jeg lærekjørte, og fikk lappen.

Han har fremdeles bilen i daglig bruk, den har vært aldeles utmerket. Den runder 20 til neste år.

 

Så, det er ingen grunn til å kjøpe en bil som er verdiløs. Kjøp en som kan redde livet ditt i en eventuell kollisjon.

Jeg skylder livet til en Peugeot 407 2004-modell. Eldre biler bør ikke brukes av de minst erfarne sjåførene.

 

Dette er min andre bil, ca. 10 år etter at jeg fikk lappen.

https://www.aftenbladet.no/trafikk/i/LgGaP/Trafikkuhell-pa-Algard_-tre-biler-involvert

Ikke min feil, men vogntoget bak, som ikke bremset i en stillestående kø.

Men kollisjon kan skje når som helst, og lærekjøring er en ekstra risiko.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvor skrev jeg at jeg driter i om den er lovlig på veien?

 

 

Siden du svarte meg med "den trenger ikke være EU godkjent", rimelig implisitt at akkurat det var mindre viktig.. i så fall bare klomsete formulert av deg.

Lenke til kommentar

Siden du svarte meg med "den trenger ikke være EU godkjent", rimelig implisitt at akkurat det var mindre viktig.. i så fall bare klomsete formulert av deg.

 

Ja det kan hende, for en bil er jo ikke lovlig på veien om den ikke er EU godkjent innen fristen og da får man heller ikke forsikret den og så hensynsløs er jeg nok ikke, clue't her var jo at de fleste biler går billigere når de ikke er Eu-Godkjent da de fleste vanlige folk gjerne ikke har tid eller kunnskap til å få bilen godkjent, noe jeg har.

 

Så planen da hadde jo vært å kjøpt en billig bil med noen mangler for så å utbedre disse.

Lenke til kommentar

Ja det kan hende, for en bil er jo ikke lovlig på veien om den ikke er EU godkjent innen fristen og da får man heller ikke forsikret den og så hensynsløs er jeg nok ikke, clue't her var jo at de fleste biler går billigere når de ikke er Eu-Godkjent da de fleste vanlige folk gjerne ikke har tid eller kunnskap til å få bilen godkjent, noe jeg har.

 

Så planen da hadde jo vært å kjøpt en billig bil med noen mangler for så å utbedre disse.

Man får forsikret en bil som ikke er eu-godkjent, alle kjøretøy kan forsikres men ansvarsforsikring har man kun hvis kjøretøyet er registrert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...