Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- - - stuff - - -

 

Er helt på det rene med alt det der, siden min egen luftkjøler har kjørt i rundt ti år nå, i to maskiner.

 

GTX tråd blitt til noe helt annet, siden vi er off-topic så deler jeg et bilde fra 2010, AiO "hidden" støv! =)

 

ZXRwclFB.jpeg

 

Var ikke synlig før man faktisk tok vekk radioatoren og viften.

 

Filter på alle inntak er et must med mindre man er i overkant fobisk ovenfor husstøv.  Har ikke behøvd å rense noe som helst siden jeg monterte DEMCiflex filter for rundt fem år tilbake.  2 x rens per måned tar ca. 30 sekunder totalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Starter fra og med dette innlegget å splitte ut diskusjonen rundt hvorvidt AIOer kan betegnes som vannkjøling eller ikke da det er en diskusjon som har utviklet seg. Ser da helst at denne diskusjonen får ligge frem til ny tråd er opprettet. Det er selvfølgelig lov å fortsette diskusjonen rundt AIO kjølere på nvidia 10xx kort.

Vil redigere inn lenke til ny tråd når ut splittelsen er ferdig

Modereringen skal ikke diskuteres i tråden. Eventuelle tilbakemeldinger på moderering skal gjøres ved pm eller i tilbakemeldingskategorien.



Moderatormelding


Tråden er splittet ut hit https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1769483&page=0

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Litt on topic her igjen. Old vs new :

 

attachicon.gifoverview.jpg attachicon.gifsideview.jpg

 

Meet the new boss, same as the old boss? Vel det er litt forandringer da...men ikke mange :p

 

Hvor langt overklokker dritten, det lurer jeg på :D Altså klarer du 2100mhz stabilt i 30 min i Bf1? 

 

 

Nesten akkurat satt i kortet. Skal spille i kveld, men blir da BF4 siden jeg ikke har BF1... Jeg satser ikke på 2100 Mhz Nizzen. For meg holder det fint å se 2000 tallet :)

Lenke til kommentar

Kjøpte et brukt Evga GTX 1080 SC Gaming, som jeg venter på at skal komme i posten. Bare lurer litt ift. overklokking av kortet. Er det bare å smelle opp powerlimit til max og la gpu boost 3.0 gjøre resten av jobben? Eller bør jeg (som jeg gjorde på mitt Strix 980) å uppe core? 

 

Gleder meg til å ha noe nytt å leke med i påvente av am4 itx kort :D 

Endret av €tt@n
Lenke til kommentar

Kjøpte et brukt Evga GTX 1080 SC Gaming, som jeg venter på at skal komme i posten. Bare lurer litt ift. overklokking av kortet. Er det bare å smelle opp powerlimit til max og la gpu boost 3.0 gjøre resten av jobben? Eller bør jeg (som jeg gjorde på mitt Strix 980) å uppe core? 

 

Gleder meg til å ha noe nytt å leke med i påvente av am4 itx kort :D

Mine kjører jeg på 90+ og alt det andre på max. Ligger da på 2062 og 2088. Men har høy vifte profil på dem, så ja hører dem av og til.

Kommer an på jobbene de får.

Lenke til kommentar

 

Va tenker dere om det nye TitanXp kortet som ble lansert i dag?

http://www.guru3d.com/news-story/nvidia-silently-launches-3840-shader-cores-nvidia-titanxp.html

Det er en "full" GP102-brikke.

 

Sammenlignet med Titan X Pascal og 1080Ti har den 256 ekstra cores (2 SM).

Sammenlignet med 1080Ti har den høyere frekvenser og 1 GB ekstra minne.

 

 

Ja HKS vi snakket om at dette kortet ville komme. Akkurat som om ikke navngivinga til nVidia var forvirrende nok for mange med Titan X for både Maxwell og første Pascal Titan X kortet, nå skal det nye altså hete Titan Xp... Så kreative dem er :p

 

Selvfølgelig er prisen økt også...  :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvsakt øker de prisen, er ikke til deg og meg titan kortene er laget for :)

 

Nja, de selger det som et high-end gamer kort også. Titan basert på Volta vil vel koste opp mot 1500 dollar det da, særlig om det har 16GB HBM2 minne.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Hvem er egentlig i målgruppen for Titankortene nå som de ikke lenger tilbyr FP64 osv..? Det er jo mer eller mindre bare et "full-blown" gamingskjermkort. Tidligere så var det jo en billing inngang for promiljøer som ikke trengte ECC minne på grunn av FP64, men det sluttet de jo med for flere generasjoner siden. Nå som kortene ikke tilbyr noe ekstra hva gjelder high prescision compute, hvem er de egentlig for? Blir jo kun for de som vil betale en voldsom sum for lite ekstra ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...