All aktivitet
Denne strømmen auto-oppdateres
- Siste time
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Simen1 svarte i et emne i Politikk og samfunn
Fortsatt 6-7 uker igjen til 1% av 2020-folketellingen, men de er bare 4 dager unna 1,4 mill casualties. Det er litt ulike estimater på antall drepte. For tiden ca 350k som laveste estimat og ca 600k som høyeste. Sårede er jo i live og teller med i folketallet. De er ikke avskrevet helt. De aller fleste russere fra FPV-videoer ser etnisk russiske ut. Det er sjeldent å se folk med klart afrikansk eller asiatisk utseende. Med etnisk russisk mener jeg alt fra de med europeisk utseende til mer kaukasus-utseende og sibirsk utseende. Skillet på hvem som rekrutteres går ikke på europeisk utseende eller ei, det går mer på fattigdom og bosted. Det er nok av fattige russere med europeisk utseende å ta av. De fleste sårede og drepte er i alderen 25-50, men det er også i noe mindre antall russere ned til 18 år og opp i 60-årene. -
Hvordan vil samfunnet tilpasse seg Robotene ?
Salvesen. svarte på Jobs sitt emne i Politikk og samfunn
Det går nok fortsatt for sakte, altså tilpassingen. Men det er bedre. Jeg begynte å jobbe med det noen vill kalle roboter i 2013. Andre mener de er for enkle til å kalles slik, men en ting er sikkert > de tar over jobber samt lager nye. Jeg husker jeg "advarte" venner og bekjente om dette i 2013, stort sett til latter og humor tilbake. Tonen er endret hos de fleste nå. Men, det akselererer for tiden. Både fysiske roboter tar over jobber, samt software som AI agenter og annet. Det går veldig fort og det kommer stadig nytt. En ting er sikkert, det kommer ikke til å stagnere så en må bare stålsette seg. -
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Dragavon svarte i et emne i Politikk og samfunn
Vi har jo nettopp sett at Norge skal ha tjent 3000 milliarder ekstra på høgare olje og gasspriser på grunn av krigen i Ukraina. Om vi hadde dekket heile lånet på 200 milliarder til Ukraina så hadde det altså berre vore 7,5% av det vi har tjent ekstra på krigen. Vi hadde ikkje merket det. -
Litt Norge-statistikk slik ståa er nå (før alle har spilt to kamper): - Norge har scoret nest flest mål i VM med 7, bak Tyskland med sine 9. - Norge har ikke gått i offside en eneste gang hittil i VM. Eneste lag sammen med Tyskland. - Ødegaard har tredje flest sprinter i mesterskapet med 125 (sprint: minst 25 km/t i minst ett sekund) - Berge har løpt syvende mest i VM, med 23,9 km. - Holmgren-Pedersen er tidenes nordligste målscorer i VM, blir neppe slått med det første. - Haaland har den høyeste xG-en i VM med 2.68. Messi er nummer to, med 2.60. - Ryerson har nest flest pasninger gjennom ledd i VM med 11. Sabitzer nummer to, med 12. Kilder: Opta, FIFA
-
Lords of the Fallen II utsettes til neste år
Spillredaksjonen publiserte et emne i Diskutér artikler (Gamer.no)
Lords of the Fallen II utsettes til neste år Utvikleren vil ikke ta opp kampen med høstens storlanseringer. Les hele saken på Gamer.no» -
Det er derfor det er et dilemma. Skal man stilltiende akseptere at folk går imot verdier som toleransen bygger på, som likeverd, ikke-diskriminering, likebehandling, rettssikkerhet, menneskerettigheter osv.? Skal man f.eks. være tolerant fundamentale muslimer som ønsker innskrenkninger i kvinners frihet? Eller er det OK å være intolerant mot disse?
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Kahuna svarte i et emne i Politikk og samfunn
Denne dagbla-saken dreier seg egentlig om Ap-hat i kommentarfeltene. Det er grovt, veldig grovt. FrP blir spurt om dette men har en, skal vi si, lunken holdning. Jeg tror egentlig ikke at FrP er involvert direkte, men det virker plausibelt at FrP unnlater å ta et oppgjør med dette fordi hetserne ses på som nyttige. https://www.dagbladet.no/nyheter/ap-hatet/84712092 Det som gjør saken relevant for denne tråden er at dette 'hat-orkesteret' engasjerer seg ikke eksklusivt mot Ap. Dagblas kommentator Marie Simonsen nevner hvordan kommentarfeltet hennes nærmes eksploderte av Pro-MAGA kommentarer og jeg har selv sett hvordan kommentarfeltet oversvømmes av anti-ukrainske meldinger da den siste forespørselen om penger kom. Det er vanskelig gi et entydig svar på hvem som står bak dette. Det finnes FB-grupper med tema som 'Støre må gå' og det er lett å forestille seg at det orkestreres kampanjer herfra. Samtidig vet vi at noen har brukt til dels store summer under valgkampen på Ap-hets, dessuten er FB-grupper og brukere til salgs for den som vil kjøpe. Og vi kan ikke utelukke russisk påvirkning i dette. I sum betyr det at noen bruker store ressurser på å manipulere det offentlige ordskiftet. Jeg tror det er en reell risiko for at FrP har latt seg lure i denne saken. De ser kanskje på haterne som nyttige men med mindre de er aktivt inne i miljøene har de ikke noen mulighet for å vite at det ligger ekte engasjement i bunn. Det kan like gjerne være kaprede brukere som styres for å gi inntrykk av engasjement. Den så langt sterkeste indikasjonen på det er det plutselige utfallet mot økt ukraina-støtte. -
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Simen1 svarte i et emne i Politikk og samfunn
@Delvis Frp støtter i all hovedsak Ukraina, men de liker ikke å bruke penger "på andre", særlig utenlands, og ordet flyktning er en rød klut og trigger for mange i Frp. Det er også politisk kort vei over til Norgesdemokratene som er veldig kritisk til Ukraina. Norgesdemokratene ble i sin tid startet av en utkastet Frp-er og fortsetter vel å dra noen stemmer fra Frp. USA bidrar ikke null, men veldig lite. Det er bare et par uker siden det ble annonsert en pakke på 100M dollar eller noe sånt. USA bidrar fortsatt litt med salg av våpen og etteretning, men ikke på det nivået det var under Biden. -
NRK gjorde et ordentlig varp med å få han inn. Han og Løkberg veldig solid duo. Ser de får mye skryt i sosiale medier
-
Trenger ikke frigi kildekoden (dog er dett en mulighet), men noe så enkelt som en bitteliten patch som åpner opp for bruk av private servere. Uansett, HVA selve løsningen for hvert enkelt spillselskap blir er opp til dem. Det eneste SKG ønsker er at det etterlates i spillbar stand, uavhengig av hvordan det løses av utvikler. Tenk om Ford kunne bestemme seg 2 år etter at deres siste Mondeo ble sluppet for at Mondeo ikke skulle kunne brukes lenger. Hadde folk godtatt at bilen de kjøpte bare plutselig sluttet å fungere uten noen måte å fikse den?
-
-
-
Har jeg skrevet noe om ulovlig? Straff? Deg? Makan!
-
Hvordan vil samfunnet tilpasse seg Robotene ?
Philber Desanex svarte på Jobs sitt emne i Politikk og samfunn
Det nytter i alle fall ikke å stritte imot ny teknologi. Foreløpig synes jeg ikke AI skiller seg fra andre teknologier som har gjort enkelte jobber overflødige. Det er foreløpig og i overskuelig fremtid kun et verktøy som mennesker kan bruke. Jeg tror at her i Norge må vi være åpne, men edruelige. Vi må lære å bruke det effektivt. Verken få panikk eller ha urealistiske ideer om at "Norge skal bli et KI-fyrtårn" og presse det inn over alt. -
Les wikipediaartikkelen, du. https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Austin_Metcalf Jeg vet ikke om du er feilinformert eller juger, men her er en kort beskrivelse: Hunter Metcalf, Austin's twin brother, approached Anthony and asked him to leave the tent. Austin then confronted Anthony. During the argument that ensued, Anthony allegedly said, "Touch me and see what happens," while reaching his hand into his backpack.According to witnesses, Metcalf responded, "You don't have anything in that backpack, it's Frisco," before allegedly grabbing Anthony to move him.Another witness in the Frisco Police Arrest Report stated "Austin and [Anthony] went back and forth and then Austin stood up and pushed [Anthony] to get him out of the tent".[ In response, Anthony pulled out a black knife from the backpack and stabbed Metcalf once in the chest before running away. Rasismen din er altså at noen prøvde å jage morderen ut av et telt (hvor de hadde søkt tilflukt fra regn under en fotballkamp), det oppsto håndgemeng og morderen trakk opp en kniv.
-
Europas klimamål blir umulig å oppnå.
Smule8o svarte på Frank Olsen sitt emne i Klima, naturfenomen og naturvern
Joda, og bra er det. Men mye av økningen som ikke skjer er pga skral økonomisk vekst i Kina og at det mange steder rett og slett er billigere med solenergi. -
Hva er det du mener skal være ulovlig å si? Jeg liker ikke Pride. Jeg synes det er hysterisk, falskt, glorete og bråkete. Dette gjør meg da til et dårlig menneske, i følge den superpopulære og kjempehyggelige A-kjendisen Morten Hegseth. Er dette den typen ting du ønsker å straffe? Blir det bot eller fengsel?
-
Europas klimamål blir umulig å oppnå.
Philber Desanex svarte på Frank Olsen sitt emne i Klima, naturfenomen og naturvern
Den øker ikke på langt nær så kraftig som den verste projeksjonen forutsatte. Den verste projeksjonen var kraftig økonomisk vekst basert på fossil energi. Det har vi ikke i dag. Mye av veksten er basert på grønn energi og man har stadig mer energieffektiv teknologi. Hvis ingen hadde brydd seg om klima i det hele tatt ville vi vært nærmere det verste scenariet. -
eBay ber en kontakte selger. Selger fraskriver seg alt ansvar da alt av importavgifter er kjøpers ansvar. Ikke mye en kan gjøre. Jeg vet det er et skjema et sted men har aldri klart å finne det.
-
Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]
Dragavon svarte i et emne i Politikk og samfunn
- I dag
-
Første jeg fant som illustrerer poenget mitt. https://www.id3forums.co.uk/viewtopic.php?p=48499&sid=7f716c49b3f9fc0a41f279cb8ae2408f#p48499 3.8 is the latest version available for ID3s built up to autumn 2024. Cars built since then with the new infotainment hardware have been on 5.0, 5.2 or 5.4. The ID3 bypassed software 4.x which was on ID4, 5 and 7s built earlier in 2024. You have a more modern system that most of our cars will never get because we're on old hardware and you can ignore posts about updates to 3.9 when it comes along. However you'll probably have some updates of your own to later 5.x versions at some point, I expect. Enjoy the car!
-
Fast and the Furious: The Need for Speed 🤣
-
Ja la oss snakke litt om rasisme for en gangs skyld. Austin Metcalf ble myrdet av Karmelo Anthony. Motivet ser ut til å ha vært renheklet rasisme. De bedritne foreldrene hans gadd ikke bruke de enorme summene som de fikk på grunn av dette rasistiske mordet 628 000–630 000 dollar, på forsvar, så nå er de visstnok blakke og har ikke penger til ankesaken. De møtte heller ikke opp under domsavsigelsen. Både innsamlingsaksjonen for denne rasistiske morderen og hovedsaklig svarte demonstrasjoner, men også noen hvite kokowokere, mener seriøst at han bør frigies fordi det bør være lov å drepe hvite for morro skyld, eller fordi man er en renheklet rasist. Dette får meg til å tenke at svarte er rasister og at svart kultur trenger en kraftig "revidering". La oss forresten tenke oss at Karmelo går fri da. Hva er sjansen for at han ikke kommer til å drepe igjen? Den er veldig veldig liten og vi får nesten håpe at han gjør noe dumt i fengsel slik at han aldri slipper ut, eller at andre innsatte tar ansvar slik at han aldri slipper ut.
-
Brukte ki for å sjekke påstanden din, siden det tydeligvis er blitt helt greit, uansett dette er hva den fant.👇 Kort sagt de svarte har bidratt, og det er klart oss blekansikter har helt uavhengig utviklet teknikken å teknologien som kreves til å flette hår så jeg tror ikke noen av oss skal være så bekymret for dreads, det er en viss type hvitinger som har et problem med det, ikke svarte, det lureste er kanskje ikke å bli som dem😉 TV og skjermteknologi George Alcorn: Fant opp røntgen-spektrometeret, en teknologi som ble adaptert og brukt i utviklingen av avanserte bildebehandlingssystemer og skjermer. Mark Dean: Medoppfinner av fargeskjermen til PC-en, og han ledet teamet som laget den første gigahertz-prosessoren, noe som la grunnlaget for moderne mediehåndtering på digitale enheter. Internett og datateknologi Philip Emeagwali: Utviklet formler for verdens raskeste superdatamaskin på 1980-tallet ved å bruke tusenvis av prosessorer, et nettverkskonsept som var fundamentalt for utviklingen av det moderne internettet. Dr. Gladys West: Gjennomførte de matematiske beregningene og programmeringen som la det direkte grunnlaget for GPS-teknologien, som i dag er integrert i alle smarttelefoner og biler. Biler og transportsikkerhet Garrett Morgan: Fant opp det automatiske treveis-trafikklyset, som revolusjonerte trafikksikkerheten og la grunnlaget for moderne trafikkstyring for biler. Richard Spikes: Patenterte en rekke forbedringer for kjøretøy, inkludert det automatiske girskiftet og forbedringer av bremsesystemer. Global teknologiutvikling er et resultat av samarbeid på tvers av kulturer, landegrenser og etnisiteter over flere århundrer. Ingen folkegrupper har eksklusivt eierskap til moderne oppfinnelser. Hvis du vil, kan vi se nærmere på historien bak en av disse oppfinnelsene. Vil du vite mer om GPS-utviklingen, mobilnettverkets historie eller andre historiske oppfinnere?
