Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres

  1. Siste time
  2. Det var det nok, men det er vold uansett, og ja de som tyr til vold bør få sin straff uansett, jeg ser ikke poenget med å krangle om hvem som startet først og hvem som var verst og hvem som er de ekte slemmingene osv, vold er ganske enkelt ikke greit. Jeg synes uansett ikke synd på de som startet dette om det er sånn at de fikk noe tilbake, samme hvem det var, jeg føler det er ganske mange nå som trenger en hard leksjon i folkeskikk, enkelte lærer bare av gjentatte knyttnever i ansiktet, synd, men ganske åpenbart sant, en såkalt lærepenge. At arrangørene ikke skjønner at to supporter grupper bør være adskilt er temmelig naivt det også ja, for å si det mildt!
  3. Vel, det er jo det reelle alternativet i denne bedriften. Helst bør TS gjøre noe annet. Jeg har vært med siden tråden ble opprettet og oppfordret TS til å være ærlig ang å ikke ønske å jobbe i stillingen og at flytting kan føre til skifte av jobb som TS var inne på. Etterpåklokskap er en ting, men det er også noe som heter å være rwalitetsorioentert.
  4. Det er det helt sikkert, poenget var at du brukte arrangementet som eksempel på samhold når det endte med slåsskamp mellom Irak og Norge-supportere 😂 Det er altså ganske ironisk egentlig uavhengig av hvem som har skylden for hva. Og det er faktisk mulig å gå til en vakt å få folk kastet ut heller enn å respondere med vold. Ellers støtter jeg at det er godt å se samhold generelt sett under VM, her et et vakkert eksempel fra Kongo mot Colombia der colombianske fans dominerte tribunen:
  5. Starter One Piece helt på nytt Netflix har sluppet den første traileren for den nye serien. Les hele saken på Gamer.no»
  6. No kan eg verken alle lover eller hele Koranen, men emner innenfor likestilling, skeive, ekteskap, religion til og med renter. Sier ikkje at alle gjør det, men det finnes for de som føler koronaen slavisk.
  7. Antagelig må de slettes fordi sjefen nå må ha noen andre inn uten å måtte forklare for sin ledelse igjen hvorfor det plutselig er satt opp ekstra folk på vaktene du er sykemeldt på. Det er også mer oversiktlig, ettersom planen da matcher virkeligheten. Du kommer ikke på jobb og du står ikke på vaktlista den dagen. Vi gjør det samme her, er man sykemeldt blir vaktene man har frigitt, noe annet ville fort ført til at det plutselig var vakter som ikke var dekket opp ettersom det stod det skulle ha jobbet noen der. Hadde fort blitt rotete om personer med sykemelding skulle stått på vaktene, spesiellt om du er vikar for noen andre som også er sykemeldt. Da ville det plutselig blitt satt på 3 personer på samme vakt med en forventning om at 2 av de ikke dukker opp. Om noen glemmer at noen er sykemeldt og ikke setter opp personer ikke sykemeldt så vil det ikke komme noen. På statistikken ville det sett veldig rart ut med potensiellt både 2 og 3 personer som dekker opp en vakt. Ta heller opp problemet om det skaper noe trøbbel med utbetalingen..
  8. Putin hadde i altfor lang tid pleiet fram dette miljøet av meget ekstreme kortsiktige "haukene" som ikke er villig til å fatte realitetene - så istedenfor å gruble på hvordan å berge det som kan berges og deretter gjøre nye forberedelser som strateger ville ha anbefalt; som Trump hadde gitt dem muligheten til, og som Zelenskyj mer eller mindre hadde indirekte åpnet for, ville de istedenfor opptrappe uten mål og mening. Hvilken da tyder på at de ikke er i stand til å fatte situasjonen; en mobilisering vil bli for mye for nasjonaløkonomien og befolkningen hvor det nå er meget stor krigsmotstand, da de fleste bare vil ha slutt - det er ikke nok ammunisjon, det finnes ikke "spesialvåpen" a la V-våpen, det er ikke mulig å sløse bort enda flere menn, alt dette hadde blitt brukt og mer i altfor lang tid av Putin. Så de er i samme situasjonen som amerikanerne, intensjonsavtalen og Iran - det finnes bare dårlige og enda dårligere alternativer. Belarus vil ikke la seg trekkes inn. Lukasjenko ønsker ikke krig. De fleste russiske oligarkene vet de hadde fått en enestående sjanse for å komme seg ut med Trump, som Putin helt ødelagt til disses forferdelse. De fleste russiske generalene vet de har ikke nok våpen, utstyr, logistikk og menn til annet enn smertefulle sneglemarsj som kostet altfor mye i det lange løpet. En mobilisering er hensiktsløst uten nok våpen og kampkjøretøyer så lenge reserven oppstilt mot NATO ikke trekkes ut. Putin hadde lagt opp til en tofrontskrig som Russland egentlig er svært dårlig rustet for, og kan ikke vinne verken mot Ukraina eller mot NATO. Den ukrainske dronebombingsoffensiven hadde tæret for meget på luftvernsforsvaret, som er av størst viktighet i møte med NATO, så militære eventyr mot noen av de beste luftstyrker i verden vil være ekstraordinært stupid. Krigen kan ikke vinnes, aktuelt hadde den vært helt umulig helt siden begynnelsen. Nå sitter man med en halv million døde og savnede, hele etterkrigsarsenalet fra den kalde krigen oppbrukt, en brutt økonomi, vitale infrastruktur for transport, råvareeksport og formidling av råvarer sterkt skadet - Moskvaregionen får ikke lenge bearbeidet olje som må skipes inn med tog fra langt vekk - og en voksende statsgjeld samt en gruppe økonomer som har pakket sammen, klar til å stikke av som da disses sjef ikke kunne vise seg offentlig uten tung eskorte... Dessuten finnes det ikke (små) taktiske nukleære stridshoder i det russiske atomarsenalet. Til tross for at de på papiret har taktiske atomvåpen, har alle mindre og mellomstore blitt erstattet med standardiserte stridshoder også ment for strategiske bruk som på ICBM. Med andre ord; atomvåpen kunne ikke brukes mot mindre mål enn svære industrianlegg eller byer. Det er hvorfor ukrainske militære tar det med ro, de vet at russerne ikke kan ta ut deres styrker med atomvåpen på feltet. Mange russerne ser på atomvåpen på samme måte som Hitler ser på V-våpen, en kjapp utvei - uten å være bevisst på spørsmål om effektivisering og virkninger. Xi vokter som en smed på det, for kineserne vil ikke se atomvåpenbruk - på akkurat dette punktet er de helt ubøyelig med tanke på Taiwan og Japan. En intensivitet av krigen vil ikke være til Russlands fordel, de har nådd smertegrensen.
  9. Sykepenger utbetales kun for vakter vikaren allerede var satt opp på da sykemeldingen startet. Er det snakk om at avtalte dager under sykemeldingen så er det selvsagt riktig at du er fjernet fra ekstravaktene. Er det snakk om dager i etterkant av sykemeldingen må du snakke med din nærmeste sjef.
  10. Beregningsgrunnlaget for sykepengene dine er månedene før du ble sykemeldt. For sykepenger skal det ikke ha noe å si hva slags vakter du har planlagt i fremtiden. For arbeidsgiverperioden så er det fremdeles vanlig praksis å benytte de vaktene du faktisk har fått satt opp. (Ikke nødvendigvis riktig) Men på etterfølgende sykemelding så er det åpenbart feil. For din del så burde du prøve å argumentere med at du faktisk har vært syk siden februar. Og at beregningsgrunnlaget ditt burde være perioden november-januar som er når du faktisk jobbet flere vakter. Merk også at arbeidsgiverperioden i utgangspunktet skal være 16 kalenderdager. Hvis du har brukt egenmeldinger på enkeltstående vakter siden februar så burde ikke dette vært godkjent.
  11. Du skrev at han burde jobbe seg tilbake på forrige side "Jeg ser ett problem, å det er en nedlatende holdning om kollegaer/stillinger. Dette har nå kostet deg penger og snart jobben om du ikke 'skjerper' deg. Anbefaler deg å tenke deg om å senke skuldrene litt. Jobb deg tilbake og vis at de tar feil ang dine ferdigheter. Evt prøv deg på andre jobber men du er i en dårlig posisjon til det nå." I tillegg blir det i overkant enkelt å bruke etterpåklokskap og hevde at han burde ha søkt/byttet stilling fra dag en, spesielt når det forrige rådet ditt var at han skulle "skjerpe seg" og jobbe seg tilbake.
  12. Alt av fysisk makt er 100% obligatorisk oppmøte. Ellers er det ikke så mye obligatorisk. Men anbefaler virkelig å møte opp på alt! Utrykningslappen tar du i B2 i løpet av B1 har det vært tester som livredning i vann, batong og pepperspray
  13. Jeg tipper at det var plastglass. Det er selvfølgelig ikke greit det disse gjorde, men samtidig må arrangørene og irak-supporterene få litt kritikk. Jeg kan ikke fatte hvem som synes det var en god ide å samle norske supportere og irakiske supportere sammen + alkohol. Det er en grunn til man har hjemmetribuner og bortetribuner på kamp (som oftes uten alkoholservering) Når man i tilegg blander inn alkohol, så vil ting som dette skje, trist men sant. I grunnen overrasket at det gikk så greit, bra at iraksupporterene bare stod med noen drittunger som kastet øl. Hadde de vært i nærheten av noen ultra-supportere så kunne dette blitt stygt.
  14. De må jo ha noen andre til å ta vaktene dine når du er borte? Eller er du bekymret for at du ikke får sykepenger for disse vaktene? Så vidt jeg har skjønt beregnes sykepenger basert på hva man har jobbet, og ikke hva man planla å jobbe fremover?
  15. Ok dette føler jeg blir lite relevant. Hvis man har laget ten kontrakt hvorpå jeg til og med spesifiserte før jeg startet hva jeg ønsker å jobbe med og i hvilken stilling at jeg ikke kommer til starte dersom de ønsker meg et annet sted så kan de ikke bare flytte meg nedover i systemet uten gyldig grunn annet enn at de har et behov.
  16. Det stod "Fra 29 Juli" på Sony her, men det var mye styr med levering i år, også ifjor ryktes det, etter at Sony tok over salget fra teleoperatørene.. Pluss for oss som bestilte med hodetelefoner og deksel er at alt kommer på en gang da, før var det styr å etter bestille hodetelefoner fra Sony med koder og greier.
  17. Jeg har aldri kalt det en vei oppover og en vei videre. Jeg bare påpeker at det er overdrevet pessimistisk. Men TS sier også at han ikke jobber som utvikler. Hen har hatt lite til ingen prosjekt ift dette og har drevet med oppstart og service arbeid. Jeg mener ikke at TS skal godta det, en bør jobbe med det en ønsker. Jeg mener TS burde søkt/byttet stilling fra dag 1 og at hen nå er dårligere stilt ift referanser(sannsynligvis, dette vet en jo såklart ikke).
  18. I dag
  19. "arbeidsinnvandring"
  20. Fant ut hvordan jeg kontaktet kundeservice hos Amazon.de. Fikk sendt en mail og ikke lenge etterpå ringte det ei hyggelig dame fra Amazon. Hvis jeg ikke misforsto helt så kunne det normalt ta en til to måneder å få den levert. Ikke lenge siden stod sendes i løpet av 1-2 dager. Var litt vanskelig å skjønne men hun la inn en "ticket" på at jeg ønsket å få den levert før 29 juli som lå inne som leveringsdato. Håper det ordner seg etter hvert.
  21. "Problemet var ikke brexit, men de åpenbare og forutsigbare konsekvensene av Brexit på endring i arbeidsinnvandringen"
  22. Personlig mener jeg det er liten tvil om at det er store regionale kulturforskjeller, selv om det også er veldig mange likheter. Selv byfolket er jo ikke helt like, det er ganske store kulturelle forskjeller i folket fra Oslo, Bergen og Trondheim f.eks.
  23. Tusen takk.
  24. Generelt har arbeidsgiver styringsrett..så ja arbeidsgiver kan flytte rundt på arbeidstakere dersom det er godt forankret i en vettug begrunnelse. Trives man ikke så kan man si i opp og begynne et annet sted. Vi er tross alt heldige i dette landet som kan få penger fra det offentlige for å overleve og flytte på seg. Jeg forstår frustrasjonen..men det er bedre å møte verden med et smil..både for deg og arbeidsgiver. Noe frustrasjon fra tid til annen er innafor...men evig surmuling er ikke bra.
  25. Mye styr i Sverige også for andre kunder med levering av Sony Xperia 1VIII, men jeg fikk veldig kjapt da..
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...