Gå til innhold

Innfører forbud mot nye nettkaféer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå bor vi i norge der de fleste sitter hjemme med egen linje. Det er ikke rart det er populært med nettkafeer i land som Kina, Korea etc. Tipper de har nettkafeer på størrelse med store lan :p I Norge er det tungt å få overskudd for de fleste nettkafeer som ikke er veldig bra plassert med mye turisme.

 

De kommer til å stenge igjen hele internet i Kina til slutt, og bygge eget Chinanet, der folk kan sende C-mail og surfe på Chinapedia.

Lenke til kommentar
For meg høres dette ut som et dårlig forslag. Jeg liker ikke at staten skal ha for mye kontroll over alt i samfunnet.

8090744[/snapback]

 

 

Er enig med efikkan. Det virker som kineserene skal ha kontroll med alt. Om jeg ikke tar feil, så har vel kina nettsensur og? For meg ser det ut som om at kafeene blir stengt, slik at mennesker ikke skal få tilgang til internett for å kanskje si sin mening f.eks via blogger og forum. Det er vel ikke så mange mennesker som har nettverk hjemme hos seg selv heller. Og er avhengig av nettkafee.

Endret av Sindre1001
Lenke til kommentar

Tror det er litt overdrevent at Kina ønsker å kontrollere/sensurere internett på alle bauger & kanter. Hvis dét var agendaen til myndighetene, hadde de selvsagt ikke tillatt at 30 000 nettcafeer er i daglig drift. Disse stedene blir vel for det meste brukt til privat "underholdning", da skoler, universitet, bedrifter, off. forvaltning, har egen internett tilgang.

Lenke til kommentar

Jeg tror myndighetene i Kina ønsker å sensurere alt det som kan velte deres kommunistiske styre. Likevel må de tillate bruk av internett for å henge med resten av verden teknologisk og økonomisk. Kommunisme og fri flyt av informasjon er for meg et paradoks.

Lenke til kommentar

Det er jo det med kontrollen som er problemet de jobber rundt hele tida.

 

Hjemme hos kinesere(familiesituasjonen altså), så kontrollerer foreldrene 110% hva barna gjør, i selve landet kontrollerer staten 110% hva folket gjør, og utfallet av det blir at ingen egentlig vet hva de skal gjøre lenger. Ungdom der borte veit ikke hva som er lurt, de blir bare fortalt og styrt uten mulighet til å delta på valgene som blir gjort. De har ikke oppdragelse til å vite hva som er bra eller dårlig for seg selv, siden selvstendighet er ikke en del av oppveksten. Eneste de veit er at mamma og pappa har svaret. Noe de ikke har, siden foreldrene igjen er i samme situasjon som barna bare i en større målestokk. Det blir som planter i glasshus, de skal kontrollere at alle blir perfekte, men på den andre siden blir ingenting bra i det hele tatt.

 

Så min mening er at det ikke er sensur som er formålet med denne vendingen. De må rett og slett styre rotløs ungdom, og forsåvidt et rotløst folk, som har forvillet seg bort i et hjørne hvor kun suksess, stolthet og et godt ansikt utad betyr noe. Hvor ærlige og ekte mennesker ikke lenger har noen verdi.

 

(Jeg snakker ut ifra erfaringer og egne oppfatninger. Jeg sier ikke at det er slik som jeg har beskrevet 100%, men det er altfor mye av det. Dessuten har de nok nettkafeer fra før av.)

Lenke til kommentar
Det er jo det med kontrollen som er problemet de jobber rundt hele tida.

 

Hjemme hos kinesere(familiesituasjonen altså), så kontrollerer foreldrene 110% hva barna gjør, i selve landet kontrollerer staten 110% hva folket gjør, og utfallet av det blir at ingen egentlig vet hva de skal gjøre lenger. Ungdom der borte veit ikke hva som er lurt, de blir bare fortalt og styrt  uten mulighet til å delta på valgene som blir gjort. De har ikke oppdragelse til å vite hva som er bra eller dårlig for seg selv, siden selvstendighet er ikke en del av oppveksten. Eneste de veit er at mamma og pappa har svaret. Noe de ikke har, siden foreldrene igjen er i samme situasjon som barna bare i en større målestokk. Det blir som planter i glasshus, de skal kontrollere at alle blir perfekte, men på den andre siden blir ingenting bra i det hele tatt.

 

Så min mening er at det ikke er sensur som er formålet med denne vendingen. De må rett og slett styre rotløs ungdom, og forsåvidt et rotløst folk, som har forvillet seg bort i et hjørne hvor kun suksess, stolthet og et godt ansikt utad betyr noe. Hvor ærlige og ekte mennesker ikke lenger har noen verdi.

 

(Jeg snakker ut ifra erfaringer og egne oppfatninger. Jeg sier ikke at det er slik som jeg har beskrevet 100%, men det er altfor mye av det. Dessuten har de nok nettkafeer fra før av.)

8093251[/snapback]

 

Ikke ofte jeg lagrer poster som tekstdokument, men den her var en av de sjeldne. Helt enig med deg!

Lenke til kommentar
Søkte etter endel fy-fy tingen på kinesiske domener, og jeg får masse aktive treff. Samme søk i Norge gir null brukbare treff. Min konklusjon er at internett i Norge er MYE mer sensurert & kontrollert enn i Kina!  :whistle:

8093895[/snapback]

 

Spørs om du hadde hatt den meningen om du hadde prøvd å gjøre det samme søket i kina. Spørs egentlig om du hadde giddi å venta delayen de har satt på søket, for at folk ikke skal gidde å søke.

Lenke til kommentar
Spørs om du hadde hatt den meningen om du hadde prøvd å gjøre det samme søket i kina. Spørs egentlig om du hadde giddi å venta delayen de har satt på søket, for at folk ikke skal gidde å søke.

8094101[/snapback]

Mulig det, men en god del mennesker der borte må åpenbart føle en viss frihet under rådene system alikevel, siden det ligger en god del ting & tang som kan lastes ned. Jeg finner ingen lignende mulighet fra norske servere.

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...