Gå til innhold

R600 blir effektmonster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fydda. Med en slik lengde på kortet er det vel en del som kanskje vil få plassproblemer.

 

Edit: Ok, det var OEM og ikke retail-versjonen som var så langt.

 

Ble heller ikke noe særlig beroliget mht. effektforbruket. Husker ikke hva 8800GTX sitt er i farta. Noen?

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Tipper det blir bestilling av en 8800 variant iløpet av de nærmeste dagene. Selv om konkurrenten allerede har noe på markedet, så pleier nye produkter å koste mye den første måneden. Dvs at det vil ta minst 1-2mnd fra dagens dato til ATi-kortene er konkurranse dyktige på pris. Og de må kunne matche 8800GTS 640Mb på ytelse til under 3000kr for å kunne være aktuelle for meg...

 

Jeg tror dessverre at det ikke er noen råsjanse å ta å bestille 8800 i dag. Nvidia er nok et veldig trygt investeringsobjekt for de som trenger skjermkort nå. ATi kommer nok til å trenge noen måneder på å bli et alternativ. Dessverre.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Dette tror jeg bare er en forbigående greie fra våre kjære grafikkkort produsenter. Det er jo bare å titte litt tilbake i historien når det gjelder Intel og AMD. Begge her har hatt monstre av CPU'er. Husker vi PII og AMD Athlon? Det gjør jeg, og disse var svære i forhold til det vi har i dag.

 

Husker vi temp og effektkravene til Prescott fra Intel? Mange her som sleit voldsomt med varme CPU'er.

 

Jeg tror vi får se flere skjermkort i fremtiden som er både mindre og krever mindre strøm. Samtidig som de vil yte mer. Det er jo hva både Intel og AMD har gjort. Det er bare snakk om tid.

 

Ang plassen, så er det jo helt sinnsykt. Ikke alle som vil få plass til disse korta. Enkelte har på nød og neppe klart å presse inn 8800 serien i maskinene sine. Ikke det at jeg mangler plass, men fy så store de blir.

Lenke til kommentar

Det er stadig økende etterspørsel etter raskere skjermkort, koste hva det koste vil i form av plass, penger og effektforbruk. Det er akkurat denne etterspørselen ATI prøver å levere til.

 

Problemet er kanskje delvis selvforskylt (for kundene altså). Man får det som etterspørres. Kanskje kravstorheten til hastighet har gått litt for langt og at effekt og plass bør komme mer i fokus? Altså at ikke folk kjøper dette kortet "koste hva det koste vil", men prøver i større grad å velge det kortet som yter bra nok, og tar hensyn til effekt og plassbehov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...