Gå til innhold

R600 blir effektmonster


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
270W tilsvarer 2368Kwatt i året på full pinne. Dette er ca 1500kr i året kun i strømforbruk!?

 

Har vi gått for langt i søken etter feit grafikk?

7929273[/snapback]

Nå er det vel heller få som spiller spill som krever 100% av skjermkortet HELE tiden året rundt vel?

Lenke til kommentar
270W tilsvarer 2368Kwatt i året på full pinne. Dette er ca 1500kr i året kun i strømforbruk!?

 

Har vi gått for langt i søken etter feit grafikk?

7929273[/snapback]

Nå er det vel heller få som spiller spill som krever 100% av skjermkortet HELE tiden året rundt vel?

7929293[/snapback]

 

Tenk på alle pengene du sparer på å ikke lage mat... Et slikt regnestykke er urimelig. Prisen per kW/t er også litt høy.

Lenke til kommentar
270W tilsvarer 2368Kwatt i året på full pinne. Dette er ca 1500kr i året kun i strømforbruk!?

 

Har vi gått for langt i søken etter feit grafikk?

7929273[/snapback]

Nå er det vel heller få som spiller spill som krever 100% av skjermkortet HELE tiden året rundt vel?

7929293[/snapback]

 

Tenk på alle pengene du sparer på å ikke lage mat... Et slikt regnestykke er urimelig. Prisen per kW/t er også litt høy.

7929773[/snapback]

 

Og uansett vil man bruke tilsvarende mindre på oppvarming i den kalde halvdelen av året. For oss nordboere spiller det vel ikke fullt så stor rolle med varmeutvikling/effektforbruk som for folk som bor på steder der de bruker mesteparten av strømmen til å kjøle ned husene sine.

Lenke til kommentar

Varmen ville jo mesteparten av året kommet godt med. Mange har jo elektrisk oppvarming av husene sine allerede.

 

Vi stopper der, påstanden har allerde blitt grunding tilbakevist.

Bruk heller 1500kr og tiden på noe mer konstruktivt.

 

Om skjermkort ble så lange at det ble veldig problematisk for mange, og dermed gikk hardt ut over salget kunne man jo est ut litt i bredden. Er vel litt å gå på der.

Mange kabinett bruker low-profile kort, men vanlige atx kasser tror jeg kunne klart mer i bredden hvis lengden ble problematisk.

Lenke til kommentar
Mulig litt OT, men kan Crossfireoppsett blande GPU-generasjonene?

Jeg har idag et X1900XT, kan det parres med en R600 CF kort?

7930255[/snapback]

 

Vet ikke om x1900XT trenger Master kort, men det er uansett uvesentlig.

Er det mulig så kan du kjøre R600 master og X1900XT slave.

Du kan kjøre R600 single og X1900XT som fysikk kort tror jeg, temmelig sikker på at det ville blitt den beste/-mulige løsningen.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
Mulig litt OT, men kan Crossfireoppsett blande GPU-generasjonene?

Jeg har idag et X1900XT, kan det parres med en R600 CF kort?

7930255[/snapback]

 

 

for en tid tilbake var det snakk om at "gamle" skjermkort som 1900 serien skulle kunne brukes til fysikk beregninger

 

 

og ALDRI om den kjølevifta bruker 24W det tror jeg ingenting på. hvis ikke finnene er lagd av noe sykt tungt metall. er jo det en hdd bruker under oppspinn med flere tunge plater

Lenke til kommentar
Mulig litt OT, men kan Crossfireoppsett blande GPU-generasjonene?

Jeg har idag et X1900XT, kan det parres med en R600 CF kort?

7930255[/snapback]

 

 

for en tid tilbake var det snakk om at "gamle" skjermkort som 1900 serien skulle kunne brukes til fysikk beregninger

 

 

og ALDRI om den kjølevifta bruker 24W det tror jeg ingenting på. hvis ikke finnene er lagd av noe sykt tungt metall. er jo det en hdd bruker under oppspinn med flere tunge plater

7930479[/snapback]

 

 

Det var det jeg syntes jeg husket jeg også. men det er bare å lese seg fram til svaret, hadde jeg hatt problematikken selv ville jeg gjort det, og hadde jeg ikke vært så trøtt skulle jeg hjulpet han.

 

24W synes jeg også var i overkant. Hvis den er av metall så kan det jo hende den blir varmet opp og så kvitter seg med varmen når den beveger seg. Kanskje det er sånn all effekten trekkes ? Hele det kortet der er jo et svart hull med tanke på effekt. Får håpe det bruker lite i idle, det kunne vært redningen.

 

Blir artig å se på forskjellige ting når man får mer data på bordet.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke første gangen jeg har sett et så langt skjermkort, husker pappas første datamaskin 486 med VESA localubuss. Den hadde et VESA skjermkort som også var fullengde og nådde fram til sporene i andre enden av kabinettet. Det kortet var det faktisk mulig å sette ekstra minnebrikker på, husker vi utvidet det fra 1mb minne til 2mb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...