Gå til innhold

R600 blir effektmonster


Anbefalte innlegg

Nå er det mange som tror djevelen skal ta bolig i pc'en her. Effekten burde vært oppgitt mer dynamisk. Det går 240W (eller 270 for den saks skyld) på max spiker, ikke hele tiden. Dessuten bruker du ikke dette i et oppsett med en CPU med 130W TDP. Har vanskelig for å tro at det kombineres med 10 Hd's også. Servere er og forblir servere, og filservere trenger ikke det nyeste innen skjermkort for spillsegmentet. Gamere har ferre hardisker enn andre typer pc brukere også tror jeg. Det skal sies at det var drøyt med effektforbruk på 240+ watt på skjermkort, men det kommer ann på forholdet til ytelsen for min del.

 

Dæven døtte! Og her prøver man å spare strøm.... Fytti pokkern! Funker det forresten å bruke disse i crossfire på i975X-brikkesett?

7926118[/snapback]

 

Det går vel ikke så bra med den strømsparinga di? Første du tenker på er CF oppsett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kortet der hadde såvidt passet i mitt Full Tower så tviler det passer i 95% av andre pcer hvis denne lengden stemmer. Fy flate for en lengde. Synes kortene per dags dato er altfor lange, dette her er jo langt lengre.

7927752[/snapback]

Kortet er i standard fulllengde. Mange ATX kabinetter har plass til slike kort. Alle(?) E-ATX kabinett har vel plass til slike kort.

 

det håndtak lignendes tingen som er på enden av vifta, hva er det?

7927775[/snapback]

"Håndtaket" skal inn i et spor på kabinettet for å ikke så å vingle som et annet stupebrett inni der. Mange kabinetter har slike spor selv om mange ikke vet hva de er til.

 

600SC_Innards.thumb.jpg

 

92mm_front.thumb.jpg

 

(Større bilder)

Lenke til kommentar
Men etter litt mere titting på bildene, så ser det ut at viften er festet på enden av kortet, at det ikke er noe print kort under viften, så det er bare 8cm med extra plass + det håndtak lignendes tingen som er på enden av vifta, hva er det?

7927775[/snapback]

Den "hånd takslignende tingen" er en leppe, som passer inn i en slisse i kabinettets framvegg, dette for å hjelpe til med å bære vekten av kortet. Dette er en gammel standard som var en god del brukt på seriøse raidkontrollere for ca 10 år siden. Og fremdeles ikke unormalt å se i litt mer proffe miljøer

 

Noen her nevnte serverom assosiasjoner :D

Endret av Shepherd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Det er en grunn til at jeg liker Sapphire sine X800GTO kort; God ytelse, lavt strømforbruk og støynivå samt tar opp minimalt med plass :)

 

gto2_1.jpg

(avbildet: GTO2 , men har ca. samme størrelse som GTO)

 

edit: fant et bilde av GTO her

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Kortet der hadde såvidt passet i mitt Full Tower så tviler det passer i 95% av andre pcer hvis denne lengden stemmer. Fy flate for en lengde. Synes kortene per dags dato er altfor lange, dette her er jo langt lengre.

For nte gang vil vi ikke se dette kortet i retail markedet.

 

Ikke bra overhodet, ser med engang at dette er ATi design.

7927752[/snapback]

Historisk sett har nå ATi hatt mer ryddig og mindre kort design enn nVidia.

Lenke til kommentar
wow :D dette var noe av det feteste jeg har sett... har gledet meg mer og mer til R600 i nærmere et halvt år nå :D gleder meg til den faktiske lanseringen, og le når et singelkort knuser 8800GTX i SLI... blir nydelig

7926654[/snapback]

 

Tviler på det... Jeg er nok en liten Nvidia-fan, men det er bare på grunnlag av at jeg har masse i mot driverne til ATI, som det ikke fins positive ting om [i mine øyne] Uansett, så ja, det kommer nok til å være kraftigere enn 8800 GTX, men ikke dobbelt så bra.

Lenke til kommentar
Nei, fy søren! Dette går ikkje :nei:

 

Det var så vidt eg fekk plassa til den 28 cm lange raden min og då blir det neppe plass til dette kortet i kabinettet mitt.... :(

 

Og straum forbruket, mamma klaga på straum regninga og det eg som får skylda på grunn av maskina mi...

7926389[/snapback]

Haha, så mange her som mister hodet over lengden på kortet uten å lese slutten på setninga, at kortet de får kjøpt er faktisk kortere enn dagens 8800GTX. Tharsan, du får jo mer plass hvis du kjøper dette kortet, LOL.

 

Men ja, strømforbruket er stor, og skummelt med vifter som bruker 24W, er dette fremtiden? Kan noen si meg hva som er strømforbruket på en 8800GTX? Sikkert flere som lurer på det i farta.

Lenke til kommentar
Det var jo noen timer siden folk bare drev i whina om størrelsen på kortet, de fleste vet vel nå at det blir mindre enn 8800GTX, men de viste det ikke 15:04.

 

Ser at der er en P6 og en p8 kontakt, lurer på om den ene er bare til vifta  :hmm: :!:

7928756[/snapback]

 

At 8800 er et monster hindrer forsåvidt ikke det faktumet at dette kortet også er i største laget...

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...