Gå til innhold

Oculus hindrer HTC Vive-brukere fra å spille Oculus Rift-spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå driver vel alle parter å lager/støtter eksklusive spill til sin hardware (VR-brille). Ser for meg (håper) at mesteparten er snakk om tidsbegrenset eksklusivitet, men vi får se.

 

Investorer er generelt noen kjipe folk som hovedsakelig kun ser etter profitt. De har kanskje ikke så mye innspill til selve utformingen av produktet i dette tilfellet, men hver gang de stikker nesa si litt for langt inn så ender det alltid negativt for oss som forbrukere.

 

Utviklerne er jo tross alt mest opptatt av å lage det beste produktet.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva det har med piratkopiering å gjøre. Slikt gjør meg uansett ikke mer positivt innstilt til Oculus. Vi trenger standarder og kompatibilitet i dette markedet.

 

AtW

 

Har ikke snøring på piratkopiering men tror greia er en sånn DRM som Steam har, du kjøper spillet på Steam og det er låst til kontoen din der.

 

Oculus har en sånn Steam aktig DRM der du kjøper spillet ditt på Oculus Home så er det låst til kontoen din der.

 

Det ReVive gjorde til å begynne med, var å gjøre det mulig for de uten briller fra Oculus, å kjøpe spill på Oculus Home og spille disse spillene gjennom å ha konto på Oculus Home.

 

Dette kunne ReVive gjøre uten å berøre DRM i det hele tatt.

Det Oculus så gjorde var å legge til en skjekk av Oculus godkjent hardware for å kunne starte spill knyttet til Oculus Home kontoen.

 

Da måtte ReVive gå løs på kopibeskyttelsen for å sikre seg tilgang til spillene inne på Oculus Home.

 

Resultatet slik jeg har skjønt er at ReVive nå lar folk få spille spillene uten at de egentlig trenger å beholde konto hos Oculus Home samt at de kan kopieres over en av sko. Skulle tro det blir omtrent som å kjøpe DRM frie spill hos GOG.com.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel ei slik utvikling som ødelegger for VR. Her kunne eksklusive VR-spill for OR, Vive og PSVR bli tidseksklusive nokre månder og deretter være mulig å kjøpe hjå di respektive butikkane og spillast av på den VR-brilla man ønska. Det burde bli positivt for både utgivere og forbrukere.

Lenke til kommentar

Er vel ei slik utvikling som ødelegger for VR. Her kunne eksklusive VR-spill for OR, Vive og PSVR bli tidseksklusive nokre månder og deretter være mulig å kjøpe hjå di respektive butikkane og spillast av på den VR-brilla man ønska. Det burde bli positivt for både utgivere og forbrukere.

 

Sikkert ikke noe godt som kommer ut av dette, her er spill både eksklusive og ikke eksklusive på Oculus Home åpnet for piratkopiering, da er det spillutviklerene dette vil gå utover første rekke og de fleste av disse er sikkert små indies som ikke har så mye å gå på. Hjelper lite å ha spillet sitt på både Steam og Oculus Home når alle nå kan få tak i Oculus Home versjonen gratis.

 

Nå sier jo ReVive skaperen at :

"I still do not support piracy; do not use this library for pirated copies." "I am worried about whether I'm helping piracy by implementing this workaround," "When possible I'd like my workaround to help developers generate more revenue, not hurt that revenue."....

men er det å ha de beste hensikter nok til folk ikke vil sikre seg spillene gratis?

Lenke til kommentar

Dette er bare trist :( Håper det ikke får noen negative konsekvenser i det lange løpet for utviklingen av VR.

 

Er mye drama for tiden på Reddit. Virker som mange forlater r/Oculus til fordel for r/Vive.

https://www.reddit.com/r/oculus/

https://www.reddit.com/r/Vive/

 

Er ganske glad for at jeg beholdt Oculus Rift DK2 og ikke solgte den som jeg vurderte å gjøre en stund. Men har hørt rykter om at DK2 kan bli stengt ute fra Oculus Store også. Håper ikke dette stemmer. DK2 har fungert ypperlig i Store og med spillene jeg har der så langt.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...