Gå til innhold

Denne knappen kan koste Apple dyrt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hvor mange av disse som faktisk har lidd et økonomisk tap, og som ikke bare er ute etter litt ekstra inntekt?

 

Edit: Nevermind, jeg trodde det var et såkalt class action lawsuit etter å ha lest engelske sider. Men ser nå at det er et ektepar som saksøker. Ja det må være litt av en dataregning de har fått hvis de mener $5 millioner er rimelig erstatning.

Endret av Apox
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

.... Ja det må være litt av en dataregning de har fått hvis de mener $5 millioner er rimelig erstatning.

Altså;

...før de fikk seg en overraskelse i posten, med et regning som sa at de hadde gått langt over datakvoten

... Dermed har de gått til sak med et krav om erstatning pålydende fem millioner dollar – som tilsvarer omtrent 42 millioner norske kroner.

Ja, de bør uten tvil vurdere ny mobildata leverandør.

 

Ellers er jeg enig i at nye ting som kan ha negativ effekt for noen kunder bør være avslått som standard. Dersom andre igjen kan ha veldige fordeler av funksjonen bør man heller markedsføre denne godt.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor mange av disse som faktisk har lidd et økonomisk tap, og som ikke bare er ute etter litt ekstra inntekt?

 

Edit: Nevermind, jeg trodde det var et såkalt class action lawsuit etter å ha lest engelske sider. Men ser nå at det er et ektepar som saksøker. Ja det må være litt av en dataregning de har fått hvis de mener $5 millioner er rimelig erstatning.

 

Summene det opereres med i amerikanske rettsaker er hinsides all fornuft. Men når selskaper anmelder brukere for slike summer, så ser jeg ikke noe galt i at privatpersoner "gjengjelder" dette når sakene går andre veien.

 

Men med det i tankene, så håper jeg selvsagt at noen kan banke summen ned i noe nærmere en edruelig sum.

Lenke til kommentar

Dette er en typisk sak hvor noen vil prøve å gjøre penger ut av en liten sak. Tipper Apple bare vil bli ferdig med saken, og betaler dem $100k eller noe sånt. Fremdeles sikkert $990,900 mer enn det reelle økonomiske tapet de har hatt, men "ingenting" for et selskap som Apple.

 

Når det gjelder det Wi-fi-hjelp-valget, så er jeg enig i at den burde vært skrudd av by default.

Lenke til kommentar

Dette er en typisk sak hvor noen vil prøve å gjøre penger ut av en liten sak. Tipper Apple bare vil bli ferdig med saken, og betaler dem $100k eller noe sånt. Fremdeles sikkert $990,900 mer enn det reelle økonomiske tapet de har hatt, men "ingenting" for et selskap som Apple.

 

Når det gjelder det Wi-fi-hjelp-valget, så er jeg enig i at den burde vært skrudd av by default.

Ja, avslått og når påslådd som aktiveres den bare ved promt. Synes selv funksjonen er flott, på jobb er wifi veldig spotty.
Lenke til kommentar

Gikk nettopp over fra en iPhone 6 plus til en S6 Edge+, hvor begge har denne funksjonen, men på sistnevnte er dette slått av som default.

 

Kan være greit for de med lite data tilgjengelig , men jeg alo den på da jeg aldri bruker opp dataen min.

 

Man kan forresten også stille den inn til å bare være på hvis du ikke roamer, veldig lurt :)

Lenke til kommentar

Gikk nettopp over fra en iPhone 6 plus til en S6 Edge+, hvor begge har denne funksjonen, men på sistnevnte er dette slått av som default.

 

Kan være greit for de med lite data tilgjengelig , men jeg alo den på da jeg aldri bruker opp dataen min.

 

Man kan forresten også stille den inn til å bare være på hvis du ikke roamer, veldig lurt :)

 

 

Jeg forstår godt hvorfor Apple har den på som standard, dette er jo en meget smart og etterlengtet funksjon da veldig mange opplever at telefoner holder på WiFi-singalet litt vel lenge så man ofte ender i situasjoner hvor hastighetene blir temmelig dårlige og mange er også ofte koblet til WiFi-nettverk som kan ha ytelse som en jo-jo, spesielt på arbeidsplasser osv..

 

Det er veldig mange som ikke er spesielt tekniske av seg, men selv de minst tekniske av oss vet å la seg irritere når ting oppleves tregt og det er jo noe Apple ønsker å unngå. Så ved å aktivere dette som standard så vil det for de fleste kunne by på en økt brukeropplevelse fra telefonen noe Apple naturligvis ønsker å oppnå.

 

 

Uansett hvor mye Apple hadde markedsført denne funksjonen så ville ikke mange aktivert den av seg selv, folk er rett og slett ikke interessert nok for slikt. Og det å ha en pop-up som forteller om funksjonen ville bare vært til irritasjon og 90% av brukerne ville aldri lest eller giddet å forholde seg til denne meldingen uansett så det er jo også temmelig dødfødt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

 

Gikk nettopp over fra en iPhone 6 plus til en S6 Edge+, hvor begge har denne funksjonen, men på sistnevnte er dette slått av som default.

 

Kan være greit for de med lite data tilgjengelig , men jeg alo den på da jeg aldri bruker opp dataen min.

 

Man kan forresten også stille den inn til å bare være på hvis du ikke roamer, veldig lurt :)

 

 

Jeg forstår godt hvorfor Apple har den på som standard, dette er jo en meget smart og etterlengtet funksjon da veldig mange opplever at telefoner holder på WiFi-singalet litt vel lenge så man ofte ender i situasjoner hvor hastighetene blir temmelig dårlige og mange er også ofte koblet til WiFi-nettverk som kan ha ytelse som en jo-jo, spesielt på arbeidsplasser osv..

 

Det er veldig mange som ikke er spesielt tekniske av seg, men selv de minst tekniske av oss vet å la seg irritere når ting oppleves tregt og det er jo noe Apple ønsker å unngå. Så ved å aktivere dette som standard så vil det for de fleste kunne by på en økt brukeropplevelse fra telefonen noe Apple naturligvis ønsker å oppnå.

 

 

Uansett hvor mye Apple hadde markedsført denne funksjonen så ville ikke mange aktivert den av seg selv, folk er rett og slett ikke interessert nok for slikt. Og det å ha en pop-up som forteller om funksjonen ville bare vært til irritasjon og 90% av brukerne ville aldri lest eller giddet å forholde seg til denne meldingen uansett så det er jo også temmelig dødfødt.

At funksjonen i seg selv er bra er en ting, men mtp antallet som har hatt problemer med dette så er det jo i seg selv ganske så klart at de har implementert det på en dårlig måte.

 

Hvis folk flest ikke er interessert så er de ikke interessert, det fungerer dårlig å lure inn en slik funksjon hvor det tross alt er risiko for økt databruk og dermed økte kostnader for forbrukerne.

Lenke til kommentar

Den einaste store fordelen eg ser med ein slik funksjon er at den sikrer at telefonen alltid er tilkobla nett, også når den er innanfor rekkevidde av slike åpne wifi-nettverk der man må logge seg inn for å komme på internett.

Er ganske irriterande når ein går forbi f.eks. hotell og liknande der telefonen automatisk kobbler seg til wifi-nettet og dermed ikkje lenger mottar data (verken over wifi eller telenettet).

 

Men når det er sagt så ville eg foretrukket å ha denne funksjonen av som standard. Eg har i alle fall eit heilt anna bruksmønster på telefonen når eg veit eg er på wifi kontra eg bruker mobildata.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...