Gå til innhold

Nytt patent kan gjøre iPhone-skjermen umulig å knunse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pinner som skyter ut fra telefonen?

Og for å "ta av for fallet".?

 

Ja, det blir gøy når dette fusker, og når noen har telefonen i lomma, og disse pinnene skyter ut p.g.a en feil, og blir stående i låret..

 

Eller hva om man har telefonen i brystlommen, og det skjer en feil, og pinnene skyter inn i brystet på bæreren av telefonen?

 

Kan jo også tenke seg situasjonen når noen står og prater i telefonen, med den godt plantet til øret, og så skyter pinnene ut p.g.a en feil.

 

Tror ærlig talt dette er en veldig dårlig ide !!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva skjedde egentlig med Sapphireglasset? Så et klipp for et års tid siden der et sapphireglass ble vridd i alle vinkler og slått med hammer uten å knuse. Forstod det slik at dette skulle være redningen på knuseproblematikken. Apple skulle komme med dette og såvidt jeg husker lanserte HTC en modell med denne tilsynelatende "uknuselige" skjermen rett fremfor nesen på apple? Har ikke lest noe om dette i det siste, hva skjedde? Hva har jeg ikke fått med meg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig med Zeph, disse overskriftene må gå. Greit nok at dere vil tjene penger, men vil dere være en god kilde til teknologinytt, eller vil dere være bare en nyttig ting for industrien? Er dette det dere prøver å være?

37c16e7.jpg

 

Altså, i dagens samfunn er det ikke akkurat en overflod av kritisk teknologijounalistikk. Og det er akkurat det vi trenger - noen som skriver objektivt, nøytralt og kritisk.

 

Vil understreke at selve artikkelen ikke er så verst, men bare overskriften fungerer som en "hyper" og bidrar like mye til markedsføring for Apple, som click-bait-money-printing.

 

Forsåvidt interessant at illustrasjonen er av en eldre iPhone-modell. Tror ikke vi kommer å se dette på en stund, om aldri. Det er interessant å se at de prøver å finne nye funksjoner og finesser, men det virker mer som at dette bare er en del av patentindustrien, som er et eget marked... Spør du meg har det gått over fornuft.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

De greiene hjelper pent lite om telefonen lander på noe. Det trenger ikke være noe stort den lander på engang så er de greiene helt ubrukelig. En ellers god ide, men det som skal til er noe som dekker skjermen når den faller. Eller folk setter lim på fingerene sine siden de ser ut til å være klønete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pinner som skyter ut fra telefonen?

Og for å "ta av for fallet".?

 

Ja, det blir gøy når dette fusker, og når noen har telefonen i lomma, og disse pinnene skyter ut p.g.a en feil, og blir stående i låret..

 

Eller hva om man har telefonen i brystlommen, og det skjer en feil, og pinnene skyter inn i brystet på bæreren av telefonen?

 

Kan jo også tenke seg situasjonen når noen står og prater i telefonen, med den godt plantet til øret, og så skyter pinnene ut p.g.a en feil.

 

Tror ærlig talt dette er en veldig dårlig ide !!

 

Tror du skal ta sommerskole i år.

Lenke til kommentar

Må de gjøre det så vanskelig og kompliser ( sikker ekstra kostnad for brukerne ) ?

 

Hva skjer når telfone treffer en hyy smal kant mit på skjermen. da hjelper jo ikke disse pinnene rundt kanten i det heletatt

 

jeg tipper at hvis skjerme hadde fjæret lit så hadde man bremset støtet i stedet for å ta opp all anrgine på et lite punkt

 

siden telfonene stadig blir tynner hvordan får man da plass en slik beslytelse på insiden ?

Lenke til kommentar

Hva skjedde egentlig med Sapphireglasset? Så et klipp for et års tid siden der et sapphireglass ble vridd i alle vinkler og slått med hammer uten å knuse. Forstod det slik at dette skulle være redningen på knuseproblematikken. Apple skulle komme med dette og såvidt jeg husker lanserte HTC en modell med denne tilsynelatende "uknuselige" skjermen rett fremfor nesen på apple? Har ikke lest noe om dette i det siste, hva skjedde? Hva har jeg ikke fått med meg?

 

Glasset brukes i Apple Watch. Problemet med safirglass er at det knuser mye lettere, så her har du misforstått. Fordelen er at det er nesten umulig å få riper i dette glasset, men siden det er så sprøtt så knuser det lettere. Som alle andre rykter var det et rykte at Apple skulle komme med dette og denne gangen var ryktet feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skjedde egentlig med Sapphireglasset? Så et klipp for et års tid siden der et sapphireglass ble vridd i alle vinkler og slått med hammer uten å knuse. Forstod det slik at dette skulle være redningen på knuseproblematikken. Apple skulle komme med dette og såvidt jeg husker lanserte HTC en modell med denne tilsynelatende "uknuselige" skjermen rett fremfor nesen på apple? Har ikke lest noe om dette i det siste, hva skjedde? Hva har jeg ikke fått med meg?

 

Safirglass er noe som er skapt av Apple/media. Det er forferdelig til hele telefonen. Jeg kan garantere deg, du vil IKKE ha safirglass.

 

Safirglass er en type glass som brukes av alle foran kamera på mobiler, og klokker osv. Alltid små arealer, som er godt innkapslet. Noen gang lurt på hvorfor  det ikke er altfor vanskelig å ripe skjermen, men riper foran kameraet er svært sjeldent? Forskjellige typer glass.

 

Safirglass, som det står over her, knuser langt lettere. Den er sterk mot den type ting de viser i videoer. Å ripe det er nærmest umulig. Likevel er det fint med demo-videoer, men du kan fint vise videoer som viser at safirglass i en telefon knuser langt lettere ved fall enn gorilla glass. Det er og betraktelig tyngre, og må vanligvis være tykkere. Det reflekterer og dobbelt så mye lys som gorilla glass. En iPhone med safir-glass og LCd i konkurranse med en Samsung med AMOLED og gorilla glass hadde vært ren utklassering til bruk utendørs. De sliter allerede med at AMOLED er bedre enn LCD til utendørsbruk,de har ikke råd til mer refleks. De kunne gjort som på iPad og lagt på anti-refleks lag, som gjør at den blir bedre enn gorilla glass (den har nådd sin nedre grense for lysrefleksjon), men da kommer det lett riper, som var den ene fordelen med safir-glass.... Nevnte jeg og at det trengs mer lys for å oppnå samme lysstyrke?

 

Med mindre Apple er idioter så vil de IKKE gjøre dette. De som til enhver tid nok vil ha det sterkeste er nok Samsung, da de har joint venture med Corning om Gorilla glass (egen fabrikk og, der de lagde glasset til egde modellene sine, samsung liker in-house, og å ikke måtte være avhengig av 3. part). For Corning sitt Gorilla glass har og kommer nok til å være det beste. Du kan gjøre safir glass bedre, men det finnes grenser. Glassene har ulike egenskaper. Uansett hvor mye du prøver, så får du ikke aluminium til å bli stål (klar over at stål er legering, dårlig eksempel, men håper folk skjønte hva jeg mente :p). Så det finnes nok dessverre ikke noe super glass.... Det er og gode grunner til at sports watchen til Apple ikke kommer med safir, som dere kan se...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...