Gå til innhold

Pentium 4 Extreme Edition snart i hyllene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pussig og se "fjortis" klubben til amd hvor snare de er å lolè og latterliggjøre prisen på denne , menst det enten var totalt fraverende eller forsvarte amd da de satte prisen på FX :wow:

Er enig i at det er for høy pris, men det er det vitterlig på FX også

forsvarte tja? frakværende kanskje... men så kan du ikke med hånda på hjerte si at Intel Fanboys ikke kom med tilsvarende kommentarer til FX51 da...:)

 

uansett, det er snakk om über high end CPU'er i allefall...så mye høyere pris enn vanlige forbruker CPU'er har egentlig liten betydning, det er lissom bare PR CPU'er det er snakk om mener nå jeg...

 

(men ettersom FX51 og EE skal "konkurrere", så er det vel naturlig å samenlikne dem...og da blir nesten 200 dollar mer for EE nokså stusselig med en gang...)

Lenke til kommentar

EE prosessorn er ment for å ta seg av A64 ikke FX og den jobben synest jeg den klarer bra, men når det gjelder pris, ja det har jeg kommentert tidligere.

Lurer faktisk på om ikke Intel har priset den så høyt med vilje, tror ikke de er så veldig inntr i å selge så mange av denne med tanke på at de snart kommer med en helt ny.

Lenke til kommentar
Lurer faktisk på om ikke Intel har priset den så høyt med vilje, tror ikke de er så veldig inntr i å selge så mange av denne med tanke på at de snart kommer med en helt ny.

:yes:

 

Tenkte tanken jeg også. At Intel har en cpu som iallfall har en mulighet med å konkurere med amd's nye prosessorer, har svært mye å si med statusen. Intel-ryktet svekkes av at amd ligger langt foran i ytelse, og naturligvis også omvendt hvis Intel hadde hatt den beste cpuen.

 

Du har lite å gjøre med pengene dine hvis du kjøper den cpuen der.

Lenke til kommentar
Pussig og se "fjortis" klubben til amd hvor snare de er å lolè og latterliggjøre prisen på denne , menst det enten var totalt fraverende eller forsvarte amd da de satte prisen på FX :wow:

Er enig i at det er for høy pris, men det er det vitterlig på FX også

FX har riktignok en ganske høy pris, men Emergency Edition har i kjent Intel stil lagt seg to tusen kroner over for den samme ytelsen (det blir vel "bare" 1,5 laken etter man har kjøpt minne, men det er fortsatt mye).

 

EE er foresten ment til å ta FX og ikke vanlig A64.

Lenke til kommentar
EE prosessorn er ment for å ta seg av A64 ikke FX og den jobben synest jeg den klarer bra, men når det gjelder pris, ja det har jeg kommentert tidligere.

Lurer faktisk på om ikke Intel har priset den så høyt med vilje, tror ikke de er så veldig inntr i å selge så mange av denne med tanke på at de snart kommer med en helt ny.

Bare ett spørsmål Snekkern siden jeg ikke har sett noen steder, men hvor har du det fra at EE KUN er ment å ta seg av A64 og IKKE FX? Har Intel sagt noe offisielt i den saken? Det er vel slik at den raskeste P4 prosessoren til enhver tid skal og bør sammenlignes med den raskeste Athlon? Dvs i dag EE mot FX. I morgen Prescott mot FX?? Hvem vet. Det er nå min mening. ;)

Lenke til kommentar
EE prosessorn er ment for å ta seg av A64 ikke FX og den jobben synest jeg den klarer bra, men når det gjelder pris, ja det har jeg kommentert tidligere.

Lurer faktisk på om ikke Intel har priset den så høyt med vilje, tror ikke de er så veldig inntr i å selge så mange av denne med tanke på at de snart kommer med en helt ny.

Da blir det jo helt vanvittig... P4 3.2EE koster ca 9K, mens en A64 3200+ (og de er ca like raske) koster ca 4K.

 

Når det er sagt så vet du like godt som alle andre at Intel lanserte P4EE 3.2 for å konkurrere mot Athlon FX-51.

 

Når det gjelder prisingen så er det klart at P4EE er veldig dyr å lage og burde derfor koste en del. Under navnet XEON MP koster 2.8 hele 37.000 http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...4&GrpID=12&s=pl Gudene vet hva en 3.2 hadde kostet.

Lenke til kommentar
Extreme Expensive? lol

Emergency Edtion er jo også en variant som er fremmet ;)

 

Ja, men jeg synes Enema Edition passer best - "one socket that fits them all" ;)

 

(og folk klaga på FX51 når det gjalt prisen 0_o)

 

Ja, med en pris rundt 10.000 kroner for P4 EE 3.2GHz så blir Athlon 64 FX 51 nesten billig i sammenligning :woot:

 

Mer cache øker forøvrig P4's allerede så dårlige latency sammenlignet med AMD64 prosessorer...

Lenke til kommentar

Eller "Emergency Edition" som mange liker å kalle den :p:

 

Jeg synes det er å gå litt langt å kalle oss som bruker AMD for "fjortissklubben" da mr Snekker`n. Det er du sikkert enig i... Men skal si meg enig i at jeg har sett meg lei på fanboys fra begge sider. Folk må jo åpne øynene, det er ikke sikkert gresset er grønnere på den andre siden, men det er nå iallefall gress der. Det skal vi være glade for.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...