Gå til innhold

Pentium 4 Extreme Edition snart i hyllene


Anbefalte innlegg

Litt interessant dette med "fjortiss", og AMD - Intel

Det er faktisk et faktum, at amd sin FX - chip, kunne blitt kalt tilnærmet det samme som Intel sin EE. Sier ikke hva, sånt blir det bare oppstyr og brøk av, med det er noe som ligner Expensive Edition...

 

Sier ikke dette for å "forsvare" Intel på noen som helst måte. Har sagt før at Intel har lansert EE, for å få vekk noe av fokuset på 64 - CPUene. Altså, ikke for å selge. Kan nok være noen som tenker å kjøpe EE, men den er dårlig tilgjengelig, og venter en stund, dermed kommer Prescott, og de kjøper heller den. Dermed har Intel fått en kjøper mer (et scenario)

 

Det har vært svært stille rundt Prescott, og jeg gleder meg til testene kommer, men tviler ikke på at AMD sitter med et sterkt kort i hånda her :yes:

Et annet mulig scenario her, kan være at Intel ser at de ikke klarer å hamle opp med AMD -64, og kjører AMD på dunken med en kraftig priskonkurranse.

 

Masse påstander, og muligheter her.. Den som lever får se hva som skjer ;)

 

Edit: Huff, gikk visst litt off-topic her...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hele poenget med EE er at man setter på 2,5 MB cache og på den måten eliminerer svært mye av latency-fordelen AMD har i forhold til Intel.

2,5MB Cache, trudde det var 2MB L3 cache eg. Og so trudde eg at intel har duplisert cache => Det som finst i L1 finst i L2 osb. Då vil det ikkje vera meir enn 2MB cache reelt. Det er heller ikkje nødvendigvis slik at auka cache mengde gir mindre latency. Saker og ting konvergerer. Eg trur P4EE vert ein varm og kostbar flopp.

Lenke til kommentar

..det mest irriterende med dere amdfans er jo at dere vrir og vrenger på cpu-navna.. expensive edition... itanic.. gud bedre så patetisk.

 

og når hw.no også gjør det så vitner det om useriøsitet. omtrent på samme måte som theinquirer.

 

man tar ikke websiden så seriøst lenger når slikt forekommer.

Lenke til kommentar
..det mest irriterende med dere amdfans er jo at dere vrir og vrenger på cpu-navna.. expensive edition... itanic.. gud bedre så patetisk.

 

og når hw.no også gjør det så vitner det om useriøsitet. omtrent på samme måte som theinquirer.

 

man tar ikke websiden så seriøst lenger når slikt forekommer.

Du er rimelig på jordet da.

At 'småfolk' gir kallenavn på storfolk er ikke noe nytt fenomen akkurat.

 

Og theinquirer er en useriøs side fordi de skriver Emergency Edition (noe den faktisk er) ? Hørt om humor?

 

edit: De skrev forøvrig før K8 ble lansert slowpteron om Opteron, og lateron og evenlateron om athlon64. Itanium 1 gjorde seg vel mer en nok fortjent til navnet itanic.

Lenke til kommentar

P4 EE og Athlon FX er Intel og AMD's "toppmodeller" og er for de som 'vil vise' at de har penger. Begge to koste det det dobbelte av en noe som er 10% treigere (P4 og Athlon64).

 

De er begge like dyre (og altfor dyre) så jeg tror ikke jeg ville ledd P4 EE ut som Extremely Expensive Edition ... alene, den er i godt selskap med Athlon FX der.

 

Emergency Editon? Hvis vi ser på FX i forhold til en Opteron... *host host* rakk ikke implementere non-REG støtte, rename CPU og og lempe den ut for å ta tronen *host host*. Intel tok seg ihvertfall bryet med å sette en standard P4 sokkel på server-desktop CPU'en sin.

Lenke til kommentar

ja jeg har hørt om humor. det har åpenbart ikke theinq osv.

itanic.. kjempemorsomt.. gjesp.

 

de små gir de store kallenavn?

ja barneskoleelever syns det er kjempegøy å kalle hverandre tullenavn.

Voksne folk syns ikke det er fullt så gøy.

 

og du mener theinq er seriøse saker? hahaha.. theinq er jo dataverdenens Se og Hør.

 

skal du ha seriøse saker må du lese anandtech og slikt. itanic osv forekommer ufattelig sjeldent på disse sidene.

Lenke til kommentar
ja jeg har hørt om humor. det har åpenbart ikke theinq osv.

itanic.. kjempemorsomt.. gjesp.

 

de små gir de store kallenavn?

ja barneskoleelever syns det er kjempegøy å kalle hverandre tullenavn.

Voksne folk syns ikke det er fullt så gøy.

 

og du mener theinq er seriøse saker? hahaha.. theinq er jo dataverdenens Se og Hør.

 

skal du ha seriøse saker må du lese anandtech og slikt. itanic osv forekommer ufattelig sjeldent på disse sidene.

Ok. useriøst fordi du ikke liker deres britiske humor.

 

dataverdnens se&hør sier du?

faktum er at de har et enormt nettverk av kilder og siden leses av veldig mange i industrien. De gangene de publiserer ting som er 'rykter' legger de heller aldri skjul på det. De har som regel rett. Hvis du ikke klarer det seriøse de skriver fra det mindre useriøse ryktebaserte stoffet er det ditt problem.

 

http://www.theinquirer.net/?article=11581

 

 

Veldig rart at utrykk som itanic ikke forekommer på anandtech osv med tanke på at de aldri skriver om den.

 

http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=45000183

woops! der ble visst aceshardware en useriøs side og gitt.

Lenke til kommentar
..det mest irriterende med dere amdfans er jo at dere vrir og vrenger på cpu-navna.. expensive edition... itanic.. gud bedre så patetisk.

 

og når hw.no også gjør det så vitner det om useriøsitet. omtrent på samme måte som theinquirer.

 

man tar ikke websiden så seriøst lenger når slikt forekommer.

Men herregud da, litt humor må man da tåle... selv om det er tørr nerdehumor.

 

"Emergency Edition" synes jeg nå bare var et morsomt navnespill, for å påpeke at CPU'en bare var en modifisert XEON som ble kastet ut i markedet uten mye forvarsel. Dette er ikke snakk om å rakke ned på Intel, det jo bare fakta... Kanskje det også var et smart trekk?

Lenke til kommentar

det er ikke morsomt når de nevner det i hver eneste artikkel vet du, lille pjokken.

 

og itanic var bare et eksempel. jeg gidder ikke nevne alle mulig versjoner av de forskjellige navna. det burde du skjønt.

du er tydeligvis ganske fersk i 'gamet' siden du ikke har fatta at theinq er dataverdenens se og hør.

Lenke til kommentar
Anubis: Er litt enig meg det her, poenget til folk kommer frem hvis det skrives saklig, er posten usakling er stort sett poenget i posten det også.

 

Edit: Leif

ja ikke sant.

skriver folk køddenavn og tull i posten så skipper jeg elegant over den.

(når det diskuteres seriøst altså;) )

Lenke til kommentar
Hele poenget med EE er at man setter på 2,5 MB cache og på den måten eliminerer svært mye av latency-fordelen AMD har i forhold til Intel.

2,5MB Cache, trudde det var 2MB L3 cache eg. Og so trudde eg at intel har duplisert cache => Det som finst i L1 finst i L2 osb. Då vil det ikkje vera meir enn 2MB cache reelt. Det er heller ikkje nødvendigvis slik at auka cache mengde gir mindre latency. Saker og ting konvergerer. Eg trur P4EE vert ein varm og kostbar flopp.

Jo, EE har 2 MB L3 cache og 0,5 L2 cache, det blir 2,5 MB - selv om det bare kan lagres 2 MB der totalt sett

Lenke til kommentar

itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic ?

 

jeg har lært en ting i dag, Intel Outside elskere er noen grettne surpomper

 

:lol:

Lenke til kommentar
Anubis: Er litt enig meg det her, poenget til folk kommer frem hvis det skrives saklig, er posten usakling er stort sett poenget i posten det også.

 

Edit: Leif

ja ikke sant.

skriver folk køddenavn og tull i posten så skipper jeg elegant over den.

(når det diskuteres seriøst altså;) )

Så du dropper å lese avisen når de har ordspill i en oversrift også du da, eller?

 

Du vet at noen av de største og mest seriøse avisene i verden er kjent for sine ordspill i overskriftene, er da dataverdenen så sær at folk tar seg nær av dette her?

 

Selvfølgelig kan det til tider være unødvendig, men det kan jo være morsomt også ;)

Lenke til kommentar
itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic ?

 

jeg har lært en ting i dag, Intel Outside elskere er noen grettne surpomper

 

:lol:

jeg er ikke gretten =) heller ikke surpomp.

jeg bare mener at kødd og tullenavn ikke hører hjemme i en artikkel/thread som i utgangspunktet er ment å være seriøs.

Lenke til kommentar
ja jeg har hørt om humor. det har åpenbart ikke theinq osv.

itanic.. kjempemorsomt.. gjesp.

 

de små gir de store kallenavn?

ja barneskoleelever syns det er kjempegøy å kalle hverandre tullenavn.

Voksne folk syns ikke det er fullt så gøy.

 

og du mener theinq er seriøse saker? hahaha.. theinq er jo dataverdenens Se og Hør.

 

skal du ha seriøse saker må du lese anandtech og slikt. itanic osv forekommer ufattelig sjeldent på disse sidene.

Personlig synes jeg The Inq er en av de mest festlige sidene å lese på nettet. De greier å presenteret stoffet på en uhyre livelig og tidvis svært festlig måte, og at de har laget kallenavn på alt og alle innenfor industrien synes jeg bare er festlig.

 

Når det gjelder å kalle The Inq for "Se og hør" så er det helt greit, de presenterer masse rykter, men det viser seg ganske fort at de har en ufattelig høy treffprosent i det de skriver.

 

I det øyeblikket man mener at "voksne folk" ikke synes slik humor er moro har man definert seg selv som "voksen" og alle andre som ikke er som du er barnslige e.l. Det er forsåvidt ditt problem.

Lenke til kommentar
ja jeg har hørt om humor. det har åpenbart ikke theinq osv.

itanic.. kjempemorsomt.. gjesp.

 

de små gir de store kallenavn?

ja barneskoleelever syns det er kjempegøy å kalle hverandre tullenavn.

Voksne folk syns ikke det er fullt så gøy.

 

og du mener theinq er seriøse saker? hahaha.. theinq er jo dataverdenens Se og Hør.

 

skal du ha seriøse saker må du lese anandtech og slikt. itanic osv forekommer ufattelig sjeldent på disse sidene.

Personlig synes jeg The Inq er en av de mest festlige sidene å lese på nettet. De greier å presenteret stoffet på en uhyre livelig og tidvis svært festlig måte, og at de har laget kallenavn på alt og alle innenfor industrien synes jeg bare er festlig.

 

Når det gjelder å kalle The Inq for "Se og hør" så er det helt greit, de presenterer masse rykter, men det viser seg ganske fort at de har en ufattelig høy treffprosent i det de skriver.

 

I det øyeblikket man mener at "voksne folk" ikke synes slik humor er moro har man definert seg selv som "voksen" og alle andre som ikke er som du er barnslige e.l. Det er forsåvidt ditt problem.

ok, så voksne folk syns det er gøy å kalle hverandre for tissen og bæsjen?

=)

 

jeg ser heller ikke på det som noe problem at jeg syns du er barnslig=) siden du åpenbart syns det er ustyrtlig gøy med itanic osv.

Lenke til kommentar
Nei takk, min [email protected] holder lenge for meg enda. Kommer ikke til å kjøpe noe nytt før Prescott. Evt. et Athlon 64 system.

Er helt enig, men så er og problemet dette. Vil virkelig I875P brikkesettet støtte prescott, eller må vi som vil ha den cpu'en bytte hovedkort?

Jaja det vil tiden vise, men av det eg har lest så vil de første prescott cpu'ene støtte mitt hovedkort.

Men tror det ikke før eg ser det. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...