Gå til innhold

Pentium 4 Extreme Edition snart i hyllene


Anbefalte innlegg

Hvis du mener at alle som liker artikler som er skrevet på en morsom måte er jeg vel da barnslig i følge din definisjon, men jeg tror du skal revurdere din mening av hva "voksne folk" mener.

 

nå sklir du ut ganske mye da.

 

hele greia var jo at artikler som er ment å være seriøse ikke bør inneholde 'morsomme' utgaver av cpu navn osv.

 

 

 

morsomt = useriøst.

At ting er morsomt betyr ikke nødvendigvis at det er useriøst, det kan bare bety at man har dyktige skribenter som kan gjøre seriøst stoff morsomt å lese. Ser ikke noe problem om at man omtaler AMD og Intel som Chimpsilla og Chipsilla, at P4EE blir Emergency Edition (noe de fleste er enige om at det virkelig er) osv så lenge det man snakker om faktisk er seriøst.

 

Mye av bruken av f.eks. alle mulige navn som "EE" kan stå for streker ofte bare under kritikken som kommer og får fram poenget enda klarere.

 

Men, det er vel ofte slik at folk har forskjellige meninger.

 

"Meanings are like assholes: Everybody got one" - eller se i signaturen min :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anubis mener vel at Aftenposten er den eneste avisen som er verd å lese og at de ikke har tabloid innhold i det hele tatt, neida...

 

Bare fordi Aftenposten har en kjedelig og grå layout betyr ikke det at alt de skriver er riktig/seriøst...

 

Og for å trekke paralleller til dataverdenen, så kan man jo si at f.eks. Anandtech like ofte tar feil som The Inq når det gjelder nyhetssaker... Det at Anandtech tar feil på en "seriøs" måte gjør det ikke mindre feil.

 

En annen ting... Det med at morsomt=useriøst er det teiteste jeg har hørt, mange ting kan være veldig seriøst selv om det er morsomt. Humor har opp igjennom historien ofte blitt brukt for å rette krass kritikk mot samfunnet og verden vi lever i gjennom ironi, karikatering og andre virkemidler.

 

Så for å avslutte: Det at du liker å leke veslevoksen og ta alt dønn seriøst og at alt skal være grått og kjedelig, betyr ikke at du er den eneste som tar noe seriøst her på forumet.

 

Men men... du liker vel bare å kjempe videre din kamp for en grå og kjedelig hverdag :roll:

Lenke til kommentar
At dagens FX-prosessor ikke skulle vært lansert synes jeg det er liten tvil om, og flere sider inkludert Anandtech har ikke sett særlig pent på den. Det er likvel et faktum at den er billigere enn EE, yter bedre og i tillegg har 64 bits støtte. San Diego er likvel den første "ekte" FX-prosessoren, men at EE er en dyrere prosessor både totalt sett og sett i forhold til ytelse er det vel liten tvil om.

 

Hvorfor ikke, skulle folk heller kjøpt Opteron 148 mener du?

 

Athlon 64 blir jo markedsført på en helt annen måte enn Opteron, og det ville jo vært fullstendig ødeleggende for AMD dersom Opteron ble fremstilt som en desktop (les: spille-) prosessor. Opteron & Athlon 64 FX er like forskjellige som Xeon MP & P4 EE, så dette er helt fornuftig. Athlon 64 FX 940-sokkel vil bli erstattet av Athlon 64 FX 939-sokkel på samme måte som P4 EE blir erstattet av Prescott når den kommer. Ganske fornuftig egentlig strategi egentlig :yes:

Er ikke helt sikker på om jeg forstod hva du mener her, eller om du missforstod meg, anyway....

 

Jeg tror ikke Opteron 248 (som førøvrig ikke eksisterer enda) hadde vært en alternativ for folk flest. Jeg synes at både FX og EE er prosessorer som AMD og Intel kunne spart seg for å lansere.

 

FX-en er forsåvidt en grei prosessor å lansere (og kommer til å være på markedet i framtiden), men jeg synes de kunne ha ventet til de hadde den "ekte" versjonen klar med minnekontroller som ikke krevde REG-minne. EE er som alle vet en prosessor som kun er lansert i et forsøk på å fjerne oppmerksomhet fra Hammer (og eksisterte heller ikke på NDA-roadmaps en måned før lansering). EE er en serie som jeg tviler seriøst på at noen gang kommer til å bli fulgt opp, og når Prescott kommer på banen vil nok EE være en saga blott. Prosessoren er rett og slett for dyr å produsere. Prosessoren har 2,5 MB cache. På Hammer opptar 1 MB halvparten av kjernestørrelsen, og AMD sliter med at prosessoren er alt for stor....

Lenke til kommentar
morsomt = useriøst.

Hvordan kan du si det?

 

Som sagt tidligere, mange artikler som er dønn seriøse kan ha et snev av humor i seg (bare det ikke gjelder saker som drap, krig osv.) Jeg kan ikke se en ting innen dataverdenen som er så seriøs at den ikke kan spøkes med.

 

Jeg lurer på hvilken planet du lever på som mener at morsom=useriøs

 

En god latter forlenger livet *grin*

Lenke til kommentar

Grunnen til både P4 EE og AthlonFX ble lansert, er sannsynligvis mye av samme grunnen som de store bilfirmaene bruker masse tid og penger på Formel 1. Det gir ikke så fryktelig mye utbytte direkte i kroner og øre, men firmaene får da noe som gir dem "tillatelse" til å kalle seg og sine produkter som de raskeste i verden.

 

Dette er ikke utstyr som vanlige brukere kommer til å vurdere engang, men likevel lages det for å få "skrytefaktoren". Når det kommer til hvorvidt P4 EE burde blitt lansert, så må jeg si at jeg syns Intel nettopp har gjort noe av det mest barnslige jeg har sett dem gjøre noen gang. Papirlansere et produkt for å få litt oppmerksomhet; helt på trynet.

 

AMD hadde litt mer å gå på med AthlonFX, men ikke mye. For mens P4 EE er en XeonMP i forkledning, så er AthlonFX en oppgradert Opteron i forkledning. Det at de har oppgradert Opteron med støtte for DDR400 rettferdiggjør litt, men ikke forferdelig mye.

 

Men pga. Intels lansering av P4 EE kan de åke utti litt problemer;

Siden P4 EE er raskere enn "vanlig" P4, så må den Mr. Prescott'n de snart(?) skal lansere nødvendigvis klokkes enda høyere i frekvens for å gi kundene noe nytt og bedre. En Prescott-lansering, hvor Prescott blir slått av P4 EE hadde tatt seg SVÆRT dårlig ut for Intel. "Hvorfor lansere noe nytt og TREGERE? Hvorfor ikke bare beholde det gamle?" Og siden Intel tydeligvis har problemer med Prescott, så hjalp ikke akkurat denne papirlanseringen mye.

 

For selv om P4 EE aldri kommer ut på markedet skikkelig, så er den likevel lansert og testet. Hardwarefolk og andre veit at den finnes og for å få noe som helst prositiv omtale i lanserings-reviewene av Prescott, så må Prescott yte ENDA mer.

 

Videre vil jo P4 EE ødelegge enda mer for Intel's "Ytelse = Mhz" reklamekampanje. P4 3,2Ghz går jo på samme frekvens som P4 EE 3,2Ghz ... men ytelse er jo slettes ikke = mhz.

Lenke til kommentar

Ville nå kalt den "Pentium 4 Expensive Edition" mer enn "Pentium 4 Extreme Expensive"...

 

En P4EE og siste ATI/Nvidiakort må jo være de dyreste "vanlige" datakomponentene på lenge.. 9K for en CPU er minst 6K for mye synes jeg, og opp mot 5K for VGA er 3K for mye.. ihvertfall mye mer enn jeg trenger.. men om noen vil kjøpe det så samma for meg.. såå viktig er det ikke å ha det siste ...

Lenke til kommentar
Anubis mener vel at Aftenposten er den eneste avisen som er verd å lese og at de ikke har tabloid innhold i det hele tatt, neida...

 

Bare fordi Aftenposten har en kjedelig og grå layout betyr ikke det at alt de skriver er riktig/seriøst...

 

Og for å trekke paralleller til dataverdenen, så kan man jo si at f.eks. Anandtech like ofte tar feil som The Inq når det gjelder nyhetssaker... Det at Anandtech tar feil på en "seriøs" måte gjør det ikke mindre feil.

 

En annen ting... Det med at morsomt=useriøst er det teiteste jeg har hørt, mange ting kan være veldig seriøst selv om det er morsomt. Humor har opp igjennom historien ofte blitt brukt for å rette krass kritikk mot samfunnet og verden vi lever i gjennom ironi, karikatering og andre virkemidler.

 

Så for å avslutte: Det at du liker å leke veslevoksen og ta alt dønn seriøst og at alt skal være grått og kjedelig, betyr ikke at du er den eneste som tar noe seriøst her på forumet.

 

Men men... du liker vel bare å kjempe videre din kamp for en grå og kjedelig hverdag  :roll:

hehehe.. flott at folk blir provoserte her da. :D

 

tror du misforstår hele greia jeg.

 

når jeg leser en artikkel hvor de vrir og vrenger på ord og navn så føler jeg at jeg ikke kan stole 100% på det som faktisk står i den artikkelen. :) får en følelse av at skribenten prøver å latterliggjøre amd/intel/whatever, men da latterliggjør han/hun egentlig sin egen artikkel.

 

skal det være seriøst så skal det være seriøst. null bs :)

 

:p: :love:

 

 

 

edit: det med anandtech og theinq.

 

altså, om anandtech tar feil i en nyhetssak, så føler jeg at; 'ok, dette stemmer nok.' pga de legger frem nyheten på en seriøs måte.

 

theinq skriver på en måte som gjør at jeg ikke kan ta det de skriver seriøst. så om nyheten de bringer er feil eller ikke spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Ville nå kalt den "Pentium 4 Expensive Edition" mer enn "Pentium 4 Extreme Expensive"...

 

Athlon 64 FX 53 er også på vei:

http://www.theinquirer.net/?article=12490

 

Pentium 4 Extratesticular Edition? :lol:

 

theinq skriver på en måte som gjør at jeg ikke kan ta det de skriver seriøst. så om nyheten de bringer er feil eller ikke spiller ingen rolle.

 

Tror du har missforstått Inquirer litt jeg. De skriver på en måte som gjør at de slipper å bli saksøkt for brudd på taushetsplikt, copyright, trademark osv. Ved å skrive ting litt om (les: gjøre det litt tullete) så slipper de altså å frykte dette. Men essensen i det de skriver er likevel korrekt og dette er da etter min mening journalistikk på sitt aller beste.

 

For å si det på en litt annen måte; det er ikke mye av det som Inquirer skriver om som ikke er sant, stort sett har alle rykter som kommer derfra senere blitt bekreftet fra sikre kilder. Inquirer er derfor et must for alle som vil holde seg oppdatert på hva som skjer i dataverden, og et av få steder jeg besøker flere ganger om dagen ved siden av Hardware.no.

 

Jeg for min del har ikke noe imot at en spriter opp språket litt når man skriver om ellers så kjedelige ting :woot:

Lenke til kommentar
Grunnen til både P4 EE og AthlonFX ble lansert, er sannsynligvis mye av samme grunnen som de store bilfirmaene bruker masse tid og penger på Formel 1. Det gir ikke så fryktelig mye utbytte direkte i kroner og øre, men firmaene får da noe som gir dem "tillatelse" til å kalle seg og sine produkter som de raskeste i verden.

Det blir vel omtrent som de som har Intel P4 Expensive edition og Athlon 64 F**king eXpensive som avatar, (morsomt ordspill? :p: )

De har det ikke, men produsenten deres har laga det.

 

"Jeg har AMD som er best i verden, bare se på FX-51"

"ikke det at jeg har det men"

eller:

"Jeg har Intel som er best i verden, bare se på P4 EE"

"ikke det at jeg har det men"

 

Edit: mhm

Lenke til kommentar

Absolutt ikke den eneste.

 

Moderator hvorfor har ikke denne tråden blitt stoppet?

 

Føler at jeg ikke kan ta snekker'n på alvår lenger jeg nå, kalle alle som liker Amd bedre, for fjortiser? Dette vet han da godt at ikke er sant. Og at det er så voldsomt mye mer fjortiser som har amd enn intel blir jo også dumt. Er fiktisk en del "fjortiser" som kan mye og har mye og komme med, men det er jo untak og. Men å si at AMD er for fjortiser, den var litt drøy...

 

*skammer meg som Amd eier* :'(

Lenke til kommentar

Med tanke på formel 1 bilene som ufo snakka om så lager jo forskjellige bil produsenter noe som er dritbra, bare for å være best i verden. Ingen som sier at de tjener stort på det, det er jo mange som kjøper ting etter hva som er best, fordi samme produsent har laget noe som er best, men personen bør ikke nødvendigvis ha det beste, bare fordi det finns noe bedre fra samme produsent.

 

Ble det riktig nå? :roll:

 

Uansett, hvem kjøper så dyre prosessorer uansett? :roll:

Kan ikke brukes i multi prosessor system en gang.

Lenke til kommentar
Og straks du har handlet deg ECC+REG minne til FX'en din er den dyrest.

 

Når ble det opplest og vedtatt at ECC/REG-minne er så mye dyrere enn standard-minne?

 

Jeg sjekket hos Komplett og sammenlignet prisene for tilsvarende minne med og uten ECC/REG og forskjellene er i realiteten faktisk små ! :wow:

 

F.eks. minne fra Corsair så er 2x512MB PC3200 CL2 REG faktisk 1.6% billigere enn 2x512MB PC3200 CL2 standard, mens 2x512MB PC3200 LL ECC/REG bare er 6.8% dyrere enn 2x512MB PC3200 LL standard.

 

Prisforskjellene mellom standard- og ECC/REG-minne er altså ikke noe å snakke om :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...