Gå til innhold

Pentium 4 Extreme Edition snart i hyllene


Anbefalte innlegg

itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic itanic ?

 

jeg har lært en ting i dag, Intel Outside elskere er noen grettne surpomper

 

:lol:

jeg er ikke gretten =) heller ikke surpomp.

jeg bare mener at kødd og tullenavn ikke hører hjemme i en artikkel/thread som i utgangspunktet er ment å være seriøs.

Vil anbefale deg å lese litt på The Inq, de har faktisk ganske mye morsomt, men samtidig seriøst. Les f.eks. denne gamle saken (som forøvrig kritiserer AMD så det synger etter):

 

http://www.theinquirer.net/?article=10686

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er ikke morsomt når de nevner det i hver eneste artikkel vet du, lille pjokken.

 

og itanic var bare et eksempel. jeg gidder ikke nevne alle mulig versjoner av de forskjellige navna. det burde du skjønt.

du er tydeligvis ganske fersk i 'gamet' siden du ikke har fatta at theinq er dataverdenens se og hør.

lille pjokken? Rimelig sikker på at jeg er eldre enn deg og har vært i 'gamet' lengre enn det du har med det er en annen sak.

Veldig voksent av deg forresten, du som ikke fordrar navnekalling osv, eller var det bare da man brukte kallenavn på cpuer det ble dumt eller useriøst? :lol:

Vis hvor voksen du er nå.

 

edit typ0

Lenke til kommentar
ja jeg har hørt om humor. det har åpenbart ikke theinq osv.

itanic.. kjempemorsomt.. gjesp.

 

de små gir de store kallenavn?

ja barneskoleelever syns det er kjempegøy å kalle hverandre tullenavn.

Voksne folk syns ikke det er fullt så gøy.

 

og du mener theinq er seriøse saker? hahaha.. theinq er jo dataverdenens Se og Hør.

 

skal du ha seriøse saker må du lese anandtech og slikt. itanic osv forekommer ufattelig sjeldent på disse sidene.

Personlig synes jeg The Inq er en av de mest festlige sidene å lese på nettet. De greier å presenteret stoffet på en uhyre livelig og tidvis svært festlig måte, og at de har laget kallenavn på alt og alle innenfor industrien synes jeg bare er festlig.

 

Når det gjelder å kalle The Inq for "Se og hør" så er det helt greit, de presenterer masse rykter, men det viser seg ganske fort at de har en ufattelig høy treffprosent i det de skriver.

 

I det øyeblikket man mener at "voksne folk" ikke synes slik humor er moro har man definert seg selv som "voksen" og alle andre som ikke er som du er barnslige e.l. Det er forsåvidt ditt problem.

ok, så voksne folk syns det er gøy å kalle hverandre for tissen og bæsjen?

=)

 

jeg ser heller ikke på det som noe problem at jeg syns du er barnslig=) siden du åpenbart syns det er ustyrtlig gøy med itanic osv.

Når har The Inq, HW.no eller jeg kalt noen for "tissen og bæsjen"? Seriøst, hva har du røyket?

 

Forøvrig synes jeg det ikke er ustyrtelig gøy med itanic osv, men jeg synes det spriter opp både artikler og foruminnlegg. Synes det er ganske greit at ikke alle sider er som Washington Post.

Lenke til kommentar
det er ikke morsomt når de nevner det i hver eneste artikkel vet du, lille pjokken.

 

og itanic var bare et eksempel. jeg gidder ikke nevne alle mulig versjoner av de forskjellige navna. det burde du skjønt.

du er tydeligvis ganske fersk i 'gamet' siden du ikke har fatta at theinq er dataverdenens se og hør.

lille pjokken? Rimelig sikker på at jeg er eldre enn deg og har vært i 'gamet 'lengre enn det du har med det er en annen sak.

Veldig voksent av deg forresten, du som ikke fordrar navnekalling osv, eller var det bare da man brukte kallenavn på cpuer det ble dumt eller useriøst? :lol:

Vis hvor voksen du er nå.

er lille pjokken navnekalling? jeg har ikke vridd eller vrengt på noe som helst.

jeg fikk et inntrykk av at du var useriøs.

Lenke til kommentar
ja jeg har hørt om humor. det har åpenbart ikke theinq osv.

itanic.. kjempemorsomt.. gjesp.

 

de små gir de store kallenavn?

ja barneskoleelever syns det er kjempegøy å kalle hverandre tullenavn.

Voksne folk syns ikke det er fullt så gøy.

 

og du mener theinq er seriøse saker? hahaha.. theinq er jo dataverdenens Se og Hør.

 

skal du ha seriøse saker må du lese anandtech og slikt. itanic osv forekommer ufattelig sjeldent på disse sidene.

Personlig synes jeg The Inq er en av de mest festlige sidene å lese på nettet. De greier å presenteret stoffet på en uhyre livelig og tidvis svært festlig måte, og at de har laget kallenavn på alt og alle innenfor industrien synes jeg bare er festlig.

 

Når det gjelder å kalle The Inq for "Se og hør" så er det helt greit, de presenterer masse rykter, men det viser seg ganske fort at de har en ufattelig høy treffprosent i det de skriver.

 

I det øyeblikket man mener at "voksne folk" ikke synes slik humor er moro har man definert seg selv som "voksen" og alle andre som ikke er som du er barnslige e.l. Det er forsåvidt ditt problem.

ok, så voksne folk syns det er gøy å kalle hverandre for tissen og bæsjen?

=)

 

jeg ser heller ikke på det som noe problem at jeg syns du er barnslig=) siden du åpenbart syns det er ustyrtlig gøy med itanic osv.

Når har The Inq, HW.no eller jeg kalt noen for "tissen og bæsjen"? Seriøst, hva har du røyket?

 

Forøvrig synes jeg det ikke er ustyrtelig gøy med itanic osv, men jeg synes det spriter opp både artikler og foruminnlegg. Synes det er ganske greit at ikke alle sider er som Washington Post.

nå begynner quotepyramiden å vokse gett.

 

les litt mellom linjene a gett. ikke tolk alt ordrett.

Lenke til kommentar
P4 EE og Athlon FX er Intel og AMD's "toppmodeller" og er for de som 'vil vise' at de har penger. Begge to koste det det dobbelte av en noe som er 10% treigere (P4 og Athlon64).

 

De er begge like dyre (og altfor dyre) så jeg tror ikke jeg ville ledd P4 EE ut som Extremely Expensive Edition ... alene, den er i godt selskap med Athlon FX der.

 

Emergency Editon? Hvis vi ser på FX i forhold til en Opteron... *host host* rakk ikke implementere non-REG støtte, rename CPU og og lempe den ut for å ta tronen *host host*. Intel tok seg ihvertfall bryet med å sette en standard P4 sokkel på server-desktop CPU'en sin.

At dagens FX-prosessor ikke skulle vært lansert synes jeg det er liten tvil om, og flere sider inkludert Anandtech har ikke sett særlig pent på den. Det er likvel et faktum at den er billigere enn EE, yter bedre og i tillegg har 64 bits støtte. San Diego er likvel den første "ekte" FX-prosessoren, men at EE er en dyrere prosessor både totalt sett og sett i forhold til ytelse er det vel liten tvil om.

Lenke til kommentar
nå begynner quotepyramiden å vokse gett.

 

les litt mellom linjene a gett. ikke tolk alt ordrett.

Quoten vokser seg stor og fin ja...

 

Forstår ikke helt hva som er å lese mellom linjene her. Du sier at du synes det er useriøst og barnslig å sprite opp språket litt, og kaller meg barnslig fordi du pålegger meg meninger jeg ikke har.

Lenke til kommentar
det er ikke morsomt når de nevner det i hver eneste artikkel vet du, lille pjokken.

 

og itanic var bare et eksempel. jeg gidder ikke nevne alle mulig versjoner av de forskjellige navna. det burde du skjønt.

du er tydeligvis ganske fersk i 'gamet' siden du ikke har fatta at theinq er dataverdenens se og hør.

lille pjokken? Rimelig sikker på at jeg er eldre enn deg og har vært i 'gamet 'lengre enn det du har med det er en annen sak.

Veldig voksent av deg forresten, du som ikke fordrar navnekalling osv, eller var det bare da man brukte kallenavn på cpuer det ble dumt eller useriøst? :lol:

Vis hvor voksen du er nå.

er lille pjokken navnekalling?

Hva skulle det ellers være "gamle gris" ?

Lenke til kommentar

Jaja, samme leksen igjen ser eg. Den cpu er så dyr at er ikke mangen av oss nå som vil/eller har råd til å kjøpe den. Hvem vil bruke over 900$ på en cpu?

 

Alvorlig talt gutter, hvor gammle er dere i grunnen :lol:

Skulle tru om snekker´n har rett angående fjortiser? Mye av det eg har lest her nå tyder på den tilstanden, så skjep dere, diskuter ja, men ikke slik som nå.

 

Måtte bare si det, leser mye bra fra de fleste som har postet her, men dette som er skrevet til nå er bare vas og vås :shrug:

Hilsen skuffet leser.

Lenke til kommentar
nå begynner quotepyramiden å vokse gett.

 

les litt mellom linjene a gett. ikke tolk alt ordrett.

Quoten vokser seg stor og fin ja...

 

Forstår ikke helt hva som er å lese mellom linjene her. Du sier at du synes det er useriøst og barnslig å sprite opp språket litt, og kaller meg barnslig fordi du pålegger meg meninger jeg ikke har.

hehe.. ja du sier jo at du syns det er litt kult når artiklene sprites opp med itanic osv. så sier du at jeg da igien sier at alle som syns det er kult, er barsnlige..

 

så da sier du selv at jeg syns du er barnslig =)

 

----

 

 

 

ta et eksempel da:

 

når du leser vg og dagbladet.. føler du at du leser en seriøs avis da? tror du på alt som står i de avisene?

 

hva når du leser f.eks aftenposten? føler du at deres artikler er mer seriøse?

Lenke til kommentar
det er ikke morsomt når de nevner det i hver eneste artikkel vet du, lille pjokken.

 

og itanic var bare et eksempel. jeg gidder ikke nevne alle mulig versjoner av de forskjellige navna. det burde du skjønt.

du er tydeligvis ganske fersk i 'gamet' siden du ikke har fatta at theinq er dataverdenens se og hør.

lille pjokken? Rimelig sikker på at jeg er eldre enn deg og har vært i 'gamet 'lengre enn det du har med det er en annen sak.

Veldig voksent av deg forresten, du som ikke fordrar navnekalling osv, eller var det bare da man brukte kallenavn på cpuer det ble dumt eller useriøst? :lol:

Vis hvor voksen du er nå.

er lille pjokken navnekalling?

Hva skulle det ellers være "gamle gris" ?

du fatter jo tydeligvis ikke poenget.

 

jeg ser det som useriøst når folk lager 'morsomme' navn på cpu'er osv når threaden/tråden i utgangspunktet er ment som seriøs. capice?

 

 

 

jeg skrev lille pjokken til deg pga du virker som en liten guttunge. ~15år.

om du ikke er det så synd for deg. ;)

Lenke til kommentar
nå begynner quotepyramiden å vokse gett.

 

les litt mellom linjene a gett. ikke tolk alt ordrett.

Quoten vokser seg stor og fin ja...

 

Forstår ikke helt hva som er å lese mellom linjene her. Du sier at du synes det er useriøst og barnslig å sprite opp språket litt, og kaller meg barnslig fordi du pålegger meg meninger jeg ikke har.

hehe.. ja du sier jo at du syns det er litt kult når artiklene sprites opp med itanic osv. så sier du at jeg da igien sier at alle som syns det er kult, er barsnlige..

 

så da sier du selv at jeg syns du er barnslig =)

 

----

 

 

 

ta et eksempel da:

 

når du leser vg og dagbladet.. føler du at du leser en seriøs avis da? tror du på alt som står i de avisene?

 

hva når du leser f.eks aftenposten? føler du at deres artikler er mer seriøse?

Du sier at voksne ikke synes det er gøy.... Sitat:

 

"de små gir de store kallenavn?

ja barneskoleelever syns det er kjempegøy å kalle hverandre tullenavn.

Voksne folk syns ikke det er fullt så gøy."

 

Hvis du mener at alle som liker artikler som er skrevet på en morsom måte er jeg vel da barnslig i følge din definisjon, men jeg tror du skal revurdere din mening av hva "voksne folk" mener.

 

Når jeg leser Dagbladet og VG som raporterer innenfor sin nyhetsdel så tar jeg det ganske så seriøst. Dagbladet og VG er seriøse aviser, men har et tabloid innhold ved siden av og er glad i store overskrifter som man ofte må ta med en klype salt. Forøvrig er jeg svært glad i Aftenposten, men har nå sluttet å abonere på det etter at jeg fikk avisen levert 4 ganger i uken i steden for 6, og ble litt lei av å klage uten at det skjedde noe...

Lenke til kommentar
nå begynner quotepyramiden å vokse gett.

 

les litt mellom linjene a gett. ikke tolk alt ordrett.

Quoten vokser seg stor og fin ja...

 

Forstår ikke helt hva som er å lese mellom linjene her. Du sier at du synes det er useriøst og barnslig å sprite opp språket litt, og kaller meg barnslig fordi du pålegger meg meninger jeg ikke har.

hehe.. ja du sier jo at du syns det er litt kult når artiklene sprites opp med itanic osv. så sier du at jeg da igien sier at alle som syns det er kult, er barsnlige..

 

så da sier du selv at jeg syns du er barnslig =)

 

----

 

 

 

ta et eksempel da:

 

når du leser vg og dagbladet.. føler du at du leser en seriøs avis da? tror du på alt som står i de avisene?

 

hva når du leser f.eks aftenposten? føler du at deres artikler er mer seriøse?

Du sier at voksne ikke synes det er gøy.... Sitat:

 

"de små gir de store kallenavn?

ja barneskoleelever syns det er kjempegøy å kalle hverandre tullenavn.

Voksne folk syns ikke det er fullt så gøy."

 

Hvis du mener at alle som liker artikler som er skrevet på en morsom måte er jeg vel da barnslig i følge din definisjon, men jeg tror du skal revurdere din mening av hva "voksne folk" mener.

 

Når jeg leser Dagbladet og VG som raporterer innenfor sin nyhetsdel så tar jeg det ganske så seriøst. Dagbladet og VG er seriøse aviser, men har et tabloid innhold ved siden av og er glad i store overskrifter som man ofte må ta med en klype salt. Forøvrig er jeg svært glad i Aftenposten, men har nå sluttet å abonere på det etter at jeg fikk avisen levert 4 ganger i uken i steden for 6, og ble litt lei av å klage uten at det skjedde noe...

flott flott =)

 

men hvor kjedelig er det ikke å filtrere ut hva som er seriøst og hva som ikke er seriøst? hehe..

 

er det ikke da greit med en avis som aftenposten hvor du er garantert 99.5% seriøsitet?

 

når du er ute etter seriøst stoff altså.

 

jeg leser theinq innimellom selv. men jeg tar ikke det som står der seriøst, det er bare gøy med litt sladder og rykter.

 

skal jeg ha seriøse saker så surfer jeg innom f.eks anandtech.

 

at andre syns theinq er dødsseriøs er bare synd egentlig =)

Lenke til kommentar
flott flott =)

 

men hvor kjedelig er det ikke å filtrere ut hva som er seriøst og hva som ikke er seriøst? hehe..

 

er det ikke da greit med en avis som aftenposten hvor du er garantert 99.5% seriøsitet?

 

når du er ute etter seriøst stoff altså.

 

jeg leser theinq innimellom selv. men jeg tar ikke det som står der seriøst, det er bare gøy med litt sladder og rykter.

 

skal jeg ha seriøse saker så surfer jeg innom f.eks anandtech.

 

at andre syns theinq er dødsseriøs er bare synd egentlig =)

Vanskelig å filtrere ut hva som er seriøst av og til....

 

Anyway, The Inq er ikke dønn seriøse alltid, men de har en overraskende høy treffprosen i forhold til hvor mye de er først ute med å raportere.

Lenke til kommentar
Hvis du mener at alle som liker artikler som er skrevet på en morsom måte er jeg vel da barnslig i følge din definisjon, men jeg tror du skal revurdere din mening av hva "voksne folk" mener.

 

nå sklir du ut ganske mye da.

 

hele greia var jo at artikler som er ment å være seriøse ikke bør inneholde 'morsomme' utgaver av cpu navn osv.

 

 

 

morsomt = useriøst.

Endret av Anubis
Lenke til kommentar
At dagens FX-prosessor ikke skulle vært lansert synes jeg det er liten tvil om, og flere sider inkludert Anandtech har ikke sett særlig pent på den. Det er likvel et faktum at den er billigere enn EE, yter bedre og i tillegg har 64 bits støtte. San Diego er likvel den første "ekte" FX-prosessoren, men at EE er en dyrere prosessor både totalt sett og sett i forhold til ytelse er det vel liten tvil om.

 

Hvorfor ikke, skulle folk heller kjøpt Opteron 148 mener du?

 

Athlon 64 blir jo markedsført på en helt annen måte enn Opteron, og det ville jo vært fullstendig ødeleggende for AMD dersom Opteron ble fremstilt som en desktop (les: spille-) prosessor. Opteron & Athlon 64 FX er like forskjellige som Xeon MP & P4 EE, så dette er helt fornuftig. Athlon 64 FX 940-sokkel vil bli erstattet av Athlon 64 FX 939-sokkel på samme måte som P4 EE blir erstattet av Prescott når den kommer. Ganske fornuftig egentlig strategi egentlig :yes:

 

Jaja, for å bryte av krangelen litt så tenkte jeg at jeg skulle kaste inn en Linq fra dagens Inq som både er relevant i forhold til det tråden startet med og det faktum at den kommer fra The Inq: http://www.theinquirer.net/?article=12474

 

The Pentium 4 with HyperThreadneedling Technology Exlax Edition processor is, Intel says, its first foray into a niche market. The decision to suddenly go for a niche market after 20 years of solid volume marchitectural practice had nothing to do with the launch of any other chip anywhere in the cosmos, an Intel spokesman insisted to the INQUIRER.

 

The fact that benchmarks for the chip were available under an NDA which expired on the same day as AMD launched its Athlon 64 was a "fortunate coincidence" chipped in the Czar of PR.

 

Hehe, utrolig bra sagt! :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...