Gå til innhold

Nå er Microsoft kongen av antivirushaugen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OBS!

 

Ikke bruk Microsoft Security Essentials eller Windows Defender!

 

Bruk heller en av de andre gratis antivirus løsningene, da Microsoft sin antivirus scorer klart lavest på detection i antivirus tester!

 

Som artikkelen sier, det er meget behagelig i bruk. Ikke minst for mindre datakyndige personer.

Hvor stor er egentlig risikoen dersom man ikke trykker på allslags linker og lurendreier annonser og man kjører MSE?

Lenke til kommentar

 

OBS!

 

Ikke bruk Microsoft Security Essentials eller Windows Defender!

 

Bruk heller en av de andre gratis antivirus løsningene, da Microsoft sin antivirus scorer klart lavest på detection i antivirus tester!

 

Som artikkelen sier, det er meget behagelig i bruk. Ikke minst for mindre datakyndige personer.

Hvor stor er egentlig risikoen dersom man ikke trykker på allslags linker og lurendreier annonser og man kjører MSE?

Det er akkurat det mindre datakyndige gjør, de trykker på linker, laster ned all slags skumle filer og programmer. Defor har de egentlig størst bruk for det også

Lenke til kommentar

Har ikke hatt problemer med virus på PCen på FLERE ÅR, så lenge man ikke trykker på alt som heter linker og laster ned legubre filer så skal dette gå fint. Skanner PCen mel Malewarebytes Pro og Kaspersky en gang i året, kanskje 2... Aldri funnet virus/maleware på maskinen. Protip: Les før du trykker neste på installasjonsveiviseren.

 

Forstår godt at MSE er på topp, finner det som man "normalt" finner på infiserte maskiner, finner kanskje ikke de værste av det værste, men da burde du heller tenke deg litt om dersom du finner slikt på maskinen din...

Lenke til kommentar

OBS!

 

Ikke bruk Microsoft Security Essentials eller Windows Defender!

 

Bruk heller en av de andre gratis antivirus løsningene, da Microsoft sin antivirus scorer klart lavest på detection i antivirus tester!

 

På den andre siden så har jeg merket at andre gratis og betal programmer "oppdager" virus i ting om ikke inneholder virus. Syns å huske at Avast "ropte ulv" mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar

Bruker MSE selv (samt SuperAntiSpyware Pro), og det er en uslåelig kombo. Ingenting shady på maskina mi, selv ikke når jeg en gang i blant tester med dyrere og mer anerkjent antivirus / antispyware. Hjelper jo også at jeg har vett nok til ikke å installere alskens dritt, samt kjører diverse script i nettleserne mine som også

Lenke til kommentar

OBS!

 

Ikke bruk Microsoft Security Essentials eller Windows Defender!

 

Bruk heller en av de andre gratis antivirus løsningene, da Microsoft sin antivirus scorer klart lavest på detection i antivirus tester!

 

Har du noe som underbygger dette?

 

Folk har en tendens til å anbefale software de selv bruker uavhengig av hvilket som faktisk er sikrest. (og hvilket som er sikrest avhenger av hvem som utfører testen, hvordan testen settes opp osv).

Lenke til kommentar

OBS!

 

Ikke bruk Microsoft Security Essentials eller Windows Defender!

 

Bruk heller en av de andre gratis antivirus løsningene, da Microsoft sin antivirus scorer klart lavest på detection i antivirus tester!

 

Det er ikke nødvendigvis tilfelle, forrige test jeg så scorte den best. Synes egentlig MS har klart å mekke til ett ganske bra progrma her, lite forstyrrende, ganske lett, og utifra hva jeg har sett, god kvalitet på detektering.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...