Gå til innhold

Nå er Microsoft kongen av antivirushaugen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke nødvendigvis tilfelle, forrige test jeg så scorte den best. Synes egentlig MS har klart å mekke til ett ganske bra progrma her, lite forstyrrende, ganske lett, og utifra hva jeg har sett, god kvalitet på detektering.

 

AtW

 

Heller dårlig kvalitet på detektering i det siste http://www.expertreviews.co.uk/software/1303828/microsoft-security-essentials

Lenke til kommentar

Slik det er nå krever det nemlig en validering av lisensen, og da utelukkes i teorien alle med en piratversjon av Windows 7, Vista eller XP.

Og det er veldig i teorien og, det ja. :p

 

"Beste antivirus?"

 

Å bruke huet.........

Nesten som en fyr jeg møtte en dag det lavet ned med snø. I mørket i det værste snødrevet kommer en fyr i olabukse brøytende på sykkel. Det var sikkert 20 cm snø og 5 meter sikt. Jeg sakker litt av for at han ikke skal kjøre meg ned, så går han av sykkelen og sier: Skulle du spørre om noe? Jeg: Nei?? Han: Jeg så du skulle spørre om noe. Bare spør! Skulle du spørre om jeg hadde piggdekk? Jeg: Eh, har du piggdekk? Han peker på hodet sitt og sier: Jeg har piggdekk oppi her!

 

Jeg sa ingenting om at jeg ikke trodde det var tilstrekkelig i alle situasjoner. Og det har jeg ikke tenkt å si nå heller. :)

Endret av Tåkelur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Slik det er nå krever det nemlig en validering av lisensen, og da utelukkes i teorien alle med en piratversjon av Windows 7, Vista eller XP.

Og det er veldig i teorien og, det ja. :p

 

"Beste antivirus?"

 

Å bruke huet.........

Nesten som en fyr jeg møtte en dag det lavet ned med snø. I mørket i det værste snødrevet kommer en fyr i olabukse brøytende på sykkel. Det var sikkert 20 cm snø og 5 meter sikt. Jeg sakker litt av for at han ikke skal kjøre meg ned, så går han av sykkelen og sier: Skulle du spørre om noe? Jeg: Nei?? Han: Jeg så du skulle spørre om noe. Bare spør! Skulle du spørre om jeg hadde piggdekk? Jeg: Eh, har du piggdekk? Han peker på hodet sitt og sier: Jeg har piggdekk oppi her!

 

Jeg sa ingenting om at jeg ikke trodde det var tilstrekkelig i alle situasjoner. Og det har jeg ikke tenkt å si nå heller. :)

Hahaah!

Lenke til kommentar

 

 

OBS!

 

Ikke bruk Microsoft Security Essentials eller Windows Defender!

 

Bruk heller en av de andre gratis antivirus løsningene, da Microsoft sin antivirus scorer klart lavest på detection i antivirus tester!

 

Som artikkelen sier, det er meget behagelig i bruk. Ikke minst for mindre datakyndige personer.

Hvor stor er egentlig risikoen dersom man ikke trykker på allslags linker og lurendreier annonser og man kjører MSE?

Det er akkurat det mindre datakyndige gjør, de trykker på linker, laster ned all slags skumle filer og programmer. Defor har de egentlig størst bruk for det også

Og disse ikke særlig datakyndige har kanskje også Norton Internet Security, som vist skal være værre enn Windows Defender.

Lenke til kommentar

 

 

 

OBS!

Ikke bruk Microsoft Security Essentials eller Windows Defender!

Bruk heller en av de andre gratis antivirus løsningene, da Microsoft sin antivirus scorer klart lavest på detection i antivirus tester!

Som artikkelen sier, det er meget behagelig i bruk. Ikke minst for mindre datakyndige personer.

Hvor stor er egentlig risikoen dersom man ikke trykker på allslags linker og lurendreier annonser og man kjører MSE?

Det er akkurat det mindre datakyndige gjør, de trykker på linker, laster ned all slags skumle filer og programmer. Defor har de egentlig størst bruk for det også

Og disse ikke særlig datakyndige har kanskje også Norton Internet Security, som vist skal være værre enn Windows Defender.

Poengløst å komme med rene løgner. Alle tester viser at Norton er blandt de beste.

Lenke til kommentar

 

Poengløst å komme med rene løgner. Alle tester viser at Norton er blandt de beste.

 

 

Er vel derfor de trakk seg fra av-comparatives test for et par år siden da.

 

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:WUTDD-K5FCcJ:www.av-comparatives.org/forum/index.php%3Fpage%3Dthread%26threadid%3D1060+&cd=5&hl=en&ct=clnk&gl=no

 

 

http://chart.av-comparatives.org/chart1.php

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv har jeg merkelig nok hatt Norman i årevis, men byttet nylig til MSE. Grunnen til det var at jeg fikk betalversjonis gratis fra banken. Gode eller ikke, har aldri hatt virus under Norton.

Et anke punkt tidligere var at den brukte mye systemressurser.

 

Edit: Stor Leif. Skulle være Norman,

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

 

Poengløst å komme med rene løgner. Alle tester viser at Norton er blandt de beste.

 

Er vel derfor de trakk seg fra av-comparatives test for et par år siden da.

 

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:WUTDD-K5FCcJ:www.av-comparatives.org/forum/index.php%3Fpage%3Dthread%26threadid%3D1060+&cd=5&hl=en&ct=clnk&gl=no

 

 

http://chart.av-comparatives.org/chart1.php

Som linket av noen andre tidligere.

 

http://www.av-test.org/en/tests/home-user/

 

Hjelper ikke kommer med flere år gamle linker.

Lenke til kommentar

 

 

Poengløst å komme med rene løgner. Alle tester viser at Norton er blandt de beste.

Er vel derfor de trakk seg fra av-comparatives test for et par år siden da.

 

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:WUTDD-K5FCcJ:www.av-comparatives.org/forum/index.php%3Fpage%3Dthread%26threadid%3D1060+&cd=5&hl=en&ct=clnk&gl=no

 

 

http://chart.av-comparatives.org/chart1.php

Som linket av noen andre tidligere.

 

http://www.av-test.org/en/tests/home-user/

 

Hjelper ikke kommer med flere år gamle linker.

 

 

Hjelper for meg, og den ene linken var ikke flere år gammel. Den andre var bare for å underbygge påstanden om at de trakk seg fra av-comparatives testen. Det var det jeg fant i farta.

 

Noe som egentlig var litt merkelig, da de kom høyt opp. Tror til og med de var best i 2009 (?). Men uansett har jeg ikke noe bra erfaring med dem, så jeg bruker heller en av de andre (gratis) alternativene.

 

(Kanskje en test av av-test og av-comparatives er på sin plass? :p)

Endret av Eppelsin
Lenke til kommentar

 

 

 

 

OBS!

Ikke bruk Microsoft Security Essentials eller Windows Defender!

Bruk heller en av de andre gratis antivirus løsningene, da Microsoft sin antivirus scorer klart lavest på detection i antivirus tester!

Som artikkelen sier, det er meget behagelig i bruk. Ikke minst for mindre datakyndige personer.

Hvor stor er egentlig risikoen dersom man ikke trykker på allslags linker og lurendreier annonser og man kjører MSE?

Det er akkurat det mindre datakyndige gjør, de trykker på linker, laster ned all slags skumle filer og programmer. Defor har de egentlig størst bruk for det også
Og disse ikke særlig datakyndige har kanskje også Norton Internet Security, som vist skal være værre enn Windows Defender.
Poengløst å komme med rene løgner. Alle tester viser at Norton er blandt de beste.

Beste på hva? Det (Norton) er dyrt, plagsomt, tregt og finner ofte falske positiver. Ingen ønsker å bli maset på av AV når man prøver å laste ned og/eller installere helt fine og trygge programmer som VLC eller Tixati. Jeg kunne aldri tenkt meg å betale for noe som helst AV, når MSE helt klart er det som er billigst (gratis), minst plagsomt, raskest, lettest og som gjør jobben sin mer enn bra nok.

 

Jeg hadde følt meg temmelig dum om jeg hadde lagt ut så mye som en krone for bloatware (Norton).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mener du Norton antivirus er bloatware har du ikke peiling på hva du snakker om. Det stemte for 10 år siden men verden har gått raskt fremover.

Dette som er problemet. Ingen av de som klager på Norton bruker det selv engang.

 

 

Beste på hva? Det (Norton) er dyrt, plagsomt, tregt og finner ofte falske positiver. Ingen ønsker å bli maset på av AV når man prøver å laste ned og/eller installere helt fine og trygge programmer som VLC eller Tixati. Jeg kunne aldri tenkt meg å betale for noe som helst AV, når MSE helt klart er det som er billigst (gratis), minst plagsomt, raskest, lettest og som gjør jobben sin mer enn bra nok.

 

Jeg hadde følt meg temmelig dum om jeg hadde lagt ut så mye som en krone for bloatware (Norton).

Norton er faktisk en av de som bruker minst ressurser av alle.

 

 

 

## uanstendig mange quotes fjernet og dobbelpost slått sammen av ilposino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Mener du Norton antivirus er bloatware har du ikke peiling på hva du snakker om. Det stemte for 10 år siden men verden har gått raskt fremover.

 

 

 

 

Norton er faktisk en av de som bruker minst ressurser av alle.

 

 

 

Kanskje Norton har forandret seg litt til det bedre, men det er fortsatt en himmelsk forandring å gå fra Norton og andre "tunge" og kostbare AV og over til MSE.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...