Gå til innhold

? Windows 8 er en sikkerhetsrisiko


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke helt hvorfor Windows 7 skal løse problemet. NSA har hatt bakdører inn i Windows siden minst Windows 95 eller 98 som ble oppdaget for halvannet tiår siden. Det er ingen grunn til å anta at slik bakdør har blitt implementert i både 95, 98, ME, 2000, XP, 2003, Vista, 7 og 8.

 

Jeg har alltid ment det har vært noe herlig ironisk over navnet Vista ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvorfor Windows 7 skal løse problemet. NSA har hatt bakdører inn i Windows siden minst Windows 95 eller 98 som ble oppdaget for halvannet tiår siden. Det er ingen grunn til å anta at slik bakdør har blitt implementert i både 95, 98, ME, 2000, XP, 2003, Vista, 7 og 8.

 

tin-foil-hat.jpg

Endret av LoveAmiga
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det oppspinn eller fakta denne artikkelen om at Windows 8 kan ha bakdør?

 

Et datarelatert nettsted som HW.no burde forsøke å granske dette bedre, enn å bare servere redselspropaganda! Altså dersom de tror det er et snev av sannhet i ryktene.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det oppspinn eller fakta denne artikkelen om at Windows 8 kan ha bakdør?

 

Et datarelatert nettsted som HW.no burde forsøke å granske dette bedre, enn å bare servere redselspropaganda! Altså dersom de tror det er et snev av sannhet i ryktene.

 

Granske det bedre enn IT-eksperter i den tyske stat som har hatt dette som oppgave å undersøke?

 

AtW

Lenke til kommentar

Du bruker ikke ms, google eller apple om du ønsker anonymitet! Jeg kjører kali på pc`n å ubuntu på telefonen min. Selvfølgelig med streng brannmur å programvare som logger all inngående å utgående trafikk for å se hva som går ut å inn fra mine enheter. Du er en idiot om du kjører programvare som du vet kan overvåkes. Jeg gjør aldri noe kriminelt på nett, men jeg vil ikke at mine data skal logges av andre enn meg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Betyr det at NSA har cloud-backup av hele verden? Skulle hatt recovery på noen gamle Turbo Pascal-filer. Noen som har NSA data recovery-service sitt telefonnummer?

TurboPascal <3 :)

Lenke til kommentar

 

Ja, gjerne det, alternativt innhente andre kilder som verifiserer at "det er en sannhet".

 

Er ikke dette litt optimistisk? Jeg skjønner at folk vil ha høy kvalitet på sakene, men det er i mine øyne lite realistisk å anta at hw.no skal finne ut mer enn en ekspert-komitee utnevnt av den tyske stat.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Er ikke dette litt optimistisk? Jeg skjønner at folk vil ha høy kvalitet på sakene, men det er i mine øyne lite realistisk å anta at hw.no skal finne ut mer enn en ekspert-komitee utnevnt av den tyske stat.

Og hva fant disse tyske ekspertene ut? Jo, at de ikke kunne være sikre på at det ikke ville være "bakdører" i Windows 8-maskiner bestykket med TPM-chip (v2.0).

 

De har aldeles ikke påvist noen "bakdør" - de sier bare at de ikke kan garantere at det ikke er noen "bakdør" der, og de anbefaler tyske myndigheter å ikke satse på Windows 8.

 

Noe av den samme "føre var"-holdningen som gjorde at russerne startet med "Red Linux" (eller hva det nå var de kalte det)?

Lenke til kommentar

Og hva fant disse tyske ekspertene ut? Jo, at de ikke kunne være sikre på at det ikke ville være "bakdører" i Windows 8-maskiner bestykket med TPM-chip (v2.0).

 

De har aldeles ikke påvist noen "bakdør" - de sier bare at de ikke kan garantere at det ikke er noen "bakdør" der, og de anbefaler tyske myndigheter å ikke satse på Windows 8.

 

Noe av den samme "føre var"-holdningen som gjorde at russerne startet med "Red Linux" (eller hva det nå var de kalte det)?

 

Kan ikke se at jeg har sagt noe annet?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Og hva fant disse tyske ekspertene ut? Jo, at de ikke kunne være sikre på at det ikke ville være "bakdører" i Windows 8-maskiner bestykket med TPM-chip (v2.0).

 

De har aldeles ikke påvist noen "bakdør" - de sier bare at de ikke kan garantere at det ikke er noen "bakdør" der, og de anbefaler tyske myndigheter å ikke satse på Windows 8.

 

Noe av den samme "føre var"-holdningen som gjorde at russerne startet med "Red Linux" (eller hva det nå var de kalte det)?

En er bra idiot og naiv om en tror at dette ikke utnyttes av NSA.

Lenke til kommentar

Og hva fant disse tyske ekspertene ut? Jo, at de ikke kunne være sikre på at det ikke ville være "bakdører" i Windows 8-maskiner bestykket med TPM-chip (v2.0).

 

De har aldeles ikke påvist noen "bakdør" - de sier bare at de ikke kan garantere at det ikke er noen "bakdør" der, og de anbefaler tyske myndigheter å ikke satse på Windows 8.

 

Noe av den samme "føre var"-holdningen som gjorde at russerne startet med "Red Linux" (eller hva det nå var de kalte det)?

Det har vært påvist at det finnes en nøkkel for lenge siden. Hvem som har privatnøklene og om de eventuelt har brukt disse vet vi ingenting sikkert om.

 

Og som sagt, dette gjelder alle Windows-versjoner fra og med 95.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...