Gå til innhold

- Piratkopiering skader ikke Game of Thrones


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Game of Thrones er faktisk en av de få tv-seriene som man får en liten knert på samvittigheten av å laste ned. Til gjengjeld får tv-serien en god del gratis reklame med "Word of mouth"

 

Gjør du opp for deg enkelt ved å kjøpe en BOX med sesong 1 og 2 når det kommer ut.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Game of Thrones er faktisk en av de få tv-seriene som man får en liten knert på samvittigheten av å laste ned. Til gjengjeld får tv-serien en god del gratis reklame med "Word of mouth"
Gjør du opp for deg enkelt ved å kjøpe en BOX med sesong 1 og 2 når det kommer ut.

 

Du begår fortsatt et lovbrudd og kan bli straffet for det. At du kjøper boxen i etterkant er irrelevant.

 

Abonnerer du på HBO osv gjør du ikke det.

 

Lenke til kommentar
Game of Thrones er faktisk en av de få tv-seriene som man får en liten knert på samvittigheten av å laste ned. Til gjengjeld får tv-serien en god del gratis reklame med "Word of mouth"
Gjør du opp for deg enkelt ved å kjøpe en BOX med sesong 1 og 2 når det kommer ut.
Du begår fortsatt et lovbrudd og kan bli straffet for det. At du kjøper boxen i etterkant er irrelevant.Abonnerer du på HBO osv gjør du ikke det.

 

Hvilken lov bryter jeg dersom jeg gjør det?

Lenke til kommentar

Jeg laster ned Game of Thrones rettogslett fordi det er eneste måte å få den serien akkurat slik jeg vil ha den: selvvalgte undertekster (engelsk er min favoritt), ingen behov for noen annen avspillingsklient enn videoavspillingssoftware, buffering er et ukjent begrep (selv for filer rundt ~1,5GB/720p-rip - uten at jeg vet hvor store filer/kvaliteten streamingen tilbyr), jeg kan spole frem og tilbake akkurat slik jeg vil, 0 ventetider og jeg kan se den når jeg vil og så mange ganger jeg vil.

 

På den annen side, så har jeg kjøpt dette:

http://www.amazon.co...e/dp/B00512UZNY

http://www.amazon.co...e/dp/B005PN82FM

http://www.amazon.co...k/dp/0007477163

 

...så folk får mene hva de vil, men jeg føler ingen moralske problemer med slik jeg holder på.

Men bare for å nevne det (så de som mener dette er syndig kan få sin lille venn til å henge litt mindre): ja, jeg er klar over at det jeg gjør er ulovlig.

 

 

Jeg får liksom et kick av å være lovlydig. :p

 

Men tenk på dagen derpå da, mann! Håper ettervirkingene går fort over, og at du ikke kommer angrende ut av det hele. :green:

 

Digger avataren din btw. - jeg har fått trykket det bildet på bankkortet mitt.

Endret av Paladin@LANur
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg lastet ned, fortalte om serien, fikk den til jul av de jeg hadde fortalt det til og kjøpte den til andre til jul.

Ett lovbrudd av meg som resulterte i flere fysiske butikkutgaver.

 

Det blir teit når antipiratbransjen kommer med 1000dollar-tall i tap pr episode vi laster ned og kommer med mattestykker med 1. 999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999 dollar som filmbransjen taper på piratkopiering hver uke.,

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det blir teit når antipiratbransjen kommer med 1000dollar-tall i tap pr episode vi laster ned og kommer med mattestykker med 1. 999.999.999.999.999.999.999.999.999.999.999 dollar som filmbransjen taper på piratkopiering hver uke.,

 

Ja, det er en ting jeg ikke klarer å forstå: er ikke tapet på en nedlastet episode prisen det ville kostet å betale for å se den via en streamingtjeneste? Med forbehold om at personvernsmotstanderen - sorry, "piraten" - ikke deler den til XXX andre.

 

 

Summen du nevner kalles forresten "infinitillion" (eller fant jeg nettopp bare på det begrepet?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...