Gå til innhold

- Piratkopiering skader ikke Game of Thrones


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra noen har skjønt det.
Det er jo ikke snakk om å skjønne det - det er nok ikke alle som tjener på piratkopiering, men det er jo bevist flere ganger enn ikke, at piraktopiering faktisk bidrar til økt salg og økte inntekter for mediabransjen.

 

I beg to differ. Dette viser for det første at piratkopiering ikke nødvendigvis er det samme som tapte inntekter, men spør du meg viser det også, til dels, at piratkopiering kunne blitt klart redusert om vi hadde hatt skikkelige alternativer. Det er viktig å forstå dette slik at vi kan tilbys slike alternativer i stedet for sinnsyke straffer for å nettopp piratkopiere. For ikke å glemme all ressursbruken som ligger i arbeidet med å bekjempe piratvirksomhet på feil måte.

Endret av Liquicity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Argumentet filmbransjen kommer med er jo nettopp det at laster du ned en torrent vil du også automatisk dele den ut til andre, med mindre du kan bevise at du har skrudd av opplasting 100%, vil jeg anta.

Dog, vil tro at én pakke ut vil være nok bevis på at du har delt den...

 

Såvidt jeg vet så man ha upload aktivert når det kommer til .torrents (mulig dette varierer fra klient til klient), så ja, da deler jeg ut med hele 65KBps mens en nedlastning pågår.

Ikke at jeg forventer at det skulle fungere som noe motargument: hvis det er flere andre som laster ned fra meg mens jeg laster ned, så har jo såklart jeg delt hele filen X antall ganger - selv om hver bruker kanskje ikke har fått mer enn noen få KB.

 

 

 

Det var ikke verst; trodde jeg hentet det uttrykket fra Donald eller noe. Så altså den samme usannsynlige summen filmbransjen mener de taper på piratkopieringen av to serie-episoder, eller en blockbuster film...

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Kjøpte første sesongen på BD ... det angrer jeg på. En av de værste Blu-Ray platene jeg har. Alt bonusmaterialer står ramset opp på hver disk og det er stor sjans for at den dokumentaren du skal se på ikke ligger på den disken som står i spilleren.

 

Serier generelt er uansett noe dritt på lovlig format. Hvis man ikke ser alle episodene på en gang så må man gjennom et helvete av advarsler og ditten og datten før en får se en episode ... og noen utgivelser har også advarsler etter hver episode ... på 17 forskjellige språk ... uten mulighet for å hoppe rett tilbake til menyen.

Lenke til kommentar

Kjøper du plater lovlig får du alskens warnings før filmen starter om at du ikke skal laste ned filmer og/eller kopiere

 

Laster du ned filmen er det ikke noe sånt

 

Så, er det egentlig så rart at man velger å laste ned?

Laster man ned får man det man vil ha, og ikke alt det andre tullet de pakker på platene sine

Lenke til kommentar

"Finansieringen betyr på en annen side at HBO holder serien eksklusivt hos seg selv i lang tid, før noen TV-kanaler får sende den. Dette har blitt pekt ut som en av grunnene til at serien blir piratkopiert så mye som den gjør."

 

I Norge så sender Cmore faktisk på sin serie-kanal samtidig som HBO Nordic selv gjør når sesongen nå starter igjen. 1. April kan man se den, dagen etter den har rullet over skjermen i USA. Vil si at det er akseptabelt :)

Lenke til kommentar

Serier generelt er uansett noe dritt på lovlig format. Hvis man ikke ser alle episodene på en gang så må man gjennom et helvete av advarsler og ditten og datten før en får se en episode ... og noen utgivelser har også advarsler etter hver episode ... på 17 forskjellige språk ... uten mulighet for å hoppe rett tilbake til menyen.

Kjøper du plater lovlig får du alskens warnings før filmen starter om at du ikke skal laste ned filmer og/eller kopiere

 

Det er 2 gode grunner til å kjøpe BD

1. Det er ditt på lovlig vis.

2. Ripping av til og med full kvalitet uten reklame, teasers og andre lumskheter, med features, undertekster osv, til .mkv akkuratt slik du ønsker å ha det.

 

 

Jeg har brukt 142 GB av lagringsplassen min til sesong 1, og her har jeg luket ut alt jeg ikke ønsker å ha liggende.

Gleder meg til å skaffe sesong 2 ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gjør du opp for deg enkelt ved å kjøpe en BOX med sesong 1 og 2 når det kommer ut.

Kunne faktisk vurdert dette. Litt kjedelig er det nå at jeg ikke har en bluray-spiller så får ikke brukt det til noe, og tror det er mange som er i samme situasjon. Er ofte fornøyd med rips andre gjør uansett. HBO-streaming er ikke like spennende igjen, da Games of Thrones absolutt er en serie du vil nyte i god kvalitet.

Lenke til kommentar
HBO-streaming er ikke like spennende igjen, da Games of Thrones absolutt er en serie du vil nyte i god kvalitet.

 

Word! Jeg prøvde først med vanlig ~450MB-rip, men fant fort ut (2. episode eller så) at dette vil jeg ha i 720p. Hver sesong tar ca. 14GB, men hva så: man har da alltid plass på disken til det som er verdt å ta vare på. :)

Lenke til kommentar

Dessverre har noen andre bransjer fått øyene sine opp for piratjakten, og dette er ikke relatert til HBO eller de andre produsentene.

Dette er Simonsen og kompani, eller med andre ord, advokatene, de tjener grovt på anti pirat hysteriet.

Og du kan tro om igjen at de vil gi slipp på en slik potensiell gullgruve som de har fått hos MAFIAAen, naturligvis vil de ha mer kontroll slik at de kan mer utbytte (Pirater å saksøke) eller gull ut av gullgruven sin om du vil.

Lenke til kommentar

Må jo nesten være politisk selvmord i Hollywood å komme med en slik uttalse. Er til dels enig i at det er disse piratkopiene som gjør at vi for eksempel i lille Norge hører om slike storserier lenge før de er mulige for oss å se, slik at det allerede er enorme forventninger for mange andre når det kommer.

 

Skulle det derimot flytte seg over i fremtiden til at alle bruker piratkopiering, tror jeg nok regissøren blir nytt til å endre uttalelse.

 

På en sidenote så tror jeg flere ville vært intressert i HBO sin nettside, om den ikke var så sabla stiv i pris og var limitert til så få serier.

 

Blir spennende å se om vi blir å få en film/tv tjeneste i likhet med Spotify i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...