Gå til innhold

? Android vinner mobilkrigen mot Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil tro google tjener en god del på solgte apps til android også.

 

Uansett, selv om jeg er en tilhenger av android, så tror jeg google har blitt farlig store, det bør være minumum 3 store aktører slik jeg ser det. Per i dag er microsoft nesten ikke-eksisterende, og apple er for spesielt interesserte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

En forskjell er at Apple kommer med oppdateringer til sine telefoner. Har du en Samsung kan du måtte vente 4 mnd lengre enn kompisen din som har Sony eller HTC. Hvis oppdateringen i det hele tatt kommer...

Lenke til kommentar

Det google bør gjøre nå er å sørge for at alle produsenter tvinges til å utgi oppdateringer til sine telefoner, men samtidig sørge for at ikke hver nye android versjon krever mer ressurser enn den forrige. I android leiren er det så fragmentert at jeg får hodepine hver gang jeg faller innom tanken på emnet.

Et operativsystem burde kun fungere som en grunnsokkel for applikasjoner som skal installeres på enheten, ikke som et midtpunkt for all underholdning, ja jeg forstår at produsentene legger på sin egen bloatware på enhetene, men det er et annet tema..

 

En annen ting er at Google burde bli strengere på personvern. Jeg vil ikke ha alle tjenester integrert og all info som er om meg skal heller ikke flyte fritt til tredjeparter, ei heller google.. Jeg betaler gjerne mer penger for android som plattform så lenge jeg slipper det våset som foregår i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syns ikke man skal sammenligne Android og Apple.

Apple har bare èn telefon med nyere versjoner, mens Android har over hm, over hundre forskjellige telefoner fra forskjellige produsenter.

Det kan jo fint sammenlignes, utifra nettopp premisset du beskriver. Apple har (i praksis) én telefon, mens Android har mange.

Da får man et valg mellom mange mobiler, hvor ett av valgene er Apple og de fleste andre er Android. Om iOS er førstevalg for OS er valget enkelt. Er det Android kan man også velge på hardwaresiden. Og er det noe annet (MS f.eks) har man også noen valgmuligheter der.

Lenke til kommentar

Syns ikke man skal sammenligne Android og Apple.

Apple har bare èn telefon med nyere versjoner, mens Android har over hm, over hundre forskjellige telefoner fra forskjellige produsenter.

Hæ? Her handler det om sammenlikning av OS markedsandel, så klart man skal sammenlikne Android, IOS og de andre her da.

 

 

Per i dag er microsoft nesten ikke-eksisterende, og apple er for spesielt interesserte.

Apple er langt fra for spesielt interesserte, i alle fall i Norge, jeg er "sjokkert" over hvor mange eple telefoner jeg ser på t-banen, på kafé osv, eldre, ungdom, veldig mange kvinner har en, ser knapt en android telefon i forhold.

 

En forskjell er at Apple kommer med oppdateringer til sine telefoner. Har du en Samsung kan du måtte vente 4 mnd lengre enn kompisen din som har Sony eller HTC. Hvis oppdateringen i det hele tatt kommer...

Folk flest bryr seg ikke om oppdateringer. Ofte skaper de harme i stedet ved å endre på noe man har blitt vant med, eller ødelegger funksjonaliteten slik som siste IOS oppdatering som "ødla" karttjenesten.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Syns ikke man skal sammenligne Android og Apple.Apple har bare èn telefon med nyere versjoner, mens Android har over hm, over hundre forskjellige telefoner fra forskjellige produsenter.
Apple hadde vel hatt flere telefoner ute om de mente de tjente mer på det. Det er jo deres eget valg.AtW

Men de tjener ikke på det, og det gjør ikke google heller. Jfr både Black Friday, internettbruk og inntjening via apps.

 

Apple og Android er så fundamentalt forskjellig mtp markedsmodell at det vanskelig å sammenligne.

 

Android produsenter tjener alle sine penger på å selge telefoner. Derfor har de som mål å selge flest mulig telefoner. Da også telefoner til late adopters som ikke bruker den online. Google ttjener heller ikke en dritt på alle disse kundene. Greit at google har 75% markedsandel, men det har lite å si når det bare er 20% av disse som gir penger i kassa hos google (via reklame i apps, og søk).

 

Apple tjener penger på hele økosystemet. De vil derfor ikke være tjent med å tilby billige telefoner til late adopters, siden disse ikke vil generere penger tilbake til apple.

Endret av Zepticon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En forskjell er at Apple kommer med oppdateringer til sine telefoner. Har du en Samsung kan du måtte vente 4 mnd lengre enn kompisen din som har Sony eller HTC. Hvis oppdateringen i det hele tatt kommer...

 

Hvilken telefon har du isåfall? Jeg har hatt både s2, s3 og note 2. En på jobben har hatt 3 htc i den perioden, og han får alltid oppdateringer senere enn meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hjelper ikke at de selger flere telefoner en Apple, når de aktive brukerne finnes hos Apple. Statestikk på både nettbruk, og "Black Friday" salget i USA viser at iOS har opp til 80% av markedet online.

 

Amerikansk telefon på amerikansk marked, fra amerikansk statistikk?

Skal man sammenligne bør man se på Europa, eneste nøytrale verdensdelen

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Men de tjener ikke på det, og det gjør ikke google heller. Jfr både Black Friday, internettbruk og inntjening via apps.

 

Apple og Android er så fundamentalt forskjellig mtp markedsmodell at det vanskelig å sammenligne.

 

Android produsenter tjener alle sine penger på å selge telefoner. Derfor har de som mål å selge flest mulig telefoner. Da også telefoner til late adopters som ikke bruker den online. Google ttjener heller ikke en dritt på alle disse kundene. Greit at google har 75% markedsandel, men det har lite å si når det bare er 20% av disse som gir penger i kassa hos google (via reklame i apps, og søk).

 

Apple tjener penger på hele økosystemet. De vil derfor ikke være tjent med å tilby billige telefoner til late adopters, siden disse ikke vil generere penger tilbake til apple.

 

At de selger 75% av telefonene nå betyr ikke at 75% av telefonene i markedet er android. At "late adopters" ikke bruker telefonen sin online har jeg liten tiltro til.

 

Cherry-picker man data kan man få svært høye tall i IOS sin favør, men det er sant at det er mer omsetning per bruker i IOS, men forskjellene (ikke overraskende) minsker stadig, om apple tror dette vil vare som i dag, så er de naive.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns ikke man skal sammenligne Android og Apple.Apple har bare èn telefon med nyere versjoner, mens Android har over hm, over hundre forskjellige telefoner fra forskjellige produsenter.

 

Vel... ingen tvinger Apple til å bare ha iOS på iPhone?

 

Og, når det gjelder oppdateringer, så kommer de veldig raskt, hvis du har toppmodeller. Alle oppdateringene er og en god del større enn Apple sine, og iOS har såvidt ofrandret seg, men Android har forandret seg en god del. Programvaren kommer ikke sent til toppmodeller, det er bare to ledd i utviklingen. Først lages en mal, et førsteutkast fra google som de bruker i sine telefoner, så gjør de forksjellige produsentene det de vil med malen sånn at det blir et ferdig produkt. iOS 5 kom omtrent samtidigt som Android 4.0. Nå begynner S3 og Note II å få 4.2, mens iPhone ligger på iOS 6. Det vil si at Apple har fått en oppdatring og android to..? Og oppdateringer kommer sakte...?

Lenke til kommentar

At de selger 75% av telefonene nå betyr ikke at 75% av telefonene i markedet er android. At "late adopters" ikke bruker telefonen sin online har jeg liten tiltro til.

 

Cherry-picker man data kan man få svært høye tall i IOS sin favør, men det er sant at det er mer omsetning per bruker i IOS, men forskjellene (ikke overraskende) minsker stadig, om apple tror dette vil vare som i dag, så er de naive.

Nei, Apple vil ikke være kongen på haugen til evig tid. Men når Google går ut og sier slikt som artikkelen forteller, så viser det at de ikke har noe forhold til virkeligheten. De snakker om salg, mens pengene for google, og Apple, ligger i bruk. Og på bruk er Android langt etter, på tross av at de har 75% markedsandel i salg.

 

Du kan ha så liten tro du vil, men det at Android med 75% markedsandel bare driver 20% av den mobile internettrafikken sier noe om brukerne:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Det google bør gjøre nå er å sørge for at alle produsenter tvinges til å utgi oppdateringer til sine telefoner, men samtidig sørge for at ikke hver nye android versjon krever mer ressurser enn den forrige. I android leiren er det så fragmentert at jeg får hodepine hver gang jeg faller innom tanken på emnet.

Et operativsystem burde kun fungere som en grunnsokkel for applikasjoner som skal installeres på enheten, ikke som et midtpunkt for all underholdning, ja jeg forstår at produsentene legger på sin egen bloatware på enhetene, men det er et annet tema..

 

En annen ting er at Google burde bli strengere på personvern. Jeg vil ikke ha alle tjenester integrert og all info som er om meg skal heller ikke flyte fritt til tredjeparter, ei heller google.. Jeg betaler gjerne mer penger for android som plattform så lenge jeg slipper det våset som foregår i dag.

 

Nå trenger du ikke å oppgi nøyaktige data, når du registrere en googlekonto. Det er et valg du tar og ikke google.

 

Både produsenter av mobiltelefoner og Apple stopper oppdateringer til eldre utstyr. Det går f.eks. ikke an å oppdatere den første iPad'en til IOS 6....

Lenke til kommentar

Android produsenter tjener alle sine penger på å selge telefoner. Derfor har de som mål å selge flest mulig telefoner. Da også telefoner til late adopters som ikke bruker den online. Google ttjener heller ikke en dritt på alle disse kundene. Greit at google har 75% markedsandel, men det har lite å si når det bare er 20% av disse som gir penger i kassa hos google (via reklame i apps, og søk).

 

Apple tjener penger på hele økosystemet. De vil derfor ikke være tjent med å tilby billige telefoner til late adopters, siden disse ikke vil generere penger tilbake til apple.

Ja, det stemmer at Apple tjener penger på hele systemet, Google derimot er et reklameselvskap og de velger å tjene sine penger på å selge reklame, hvis jeg ikke tar helt feil tjener de det meste av sine penger på Windowsbrukere, rett og seltt fordi mesteparten av netttrafikken forgår på Windowsbaserte systemer.

Google bryr seg ikke om hvilket system du bruker, de tjener jo faktisk ikke penger på Andriod direkte heller. App-salget er en forsvinnende liten del av fortjenesten for Google. Det Google derimot gjør er å lage et system hvor flere og flere vil få muligheten til å bruke deres tjenester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, Apple vil ikke være kongen på haugen til evig tid. Men når Google går ut og sier slikt som artikkelen forteller, så viser det at de ikke har noe forhold til virkeligheten. De snakker om salg, mens pengene for google, og Apple, ligger i bruk. Og på bruk er Android langt etter, på tross av at de har 75% markedsandel i salg.

 

Du kan ha så liten tro du vil, men det at Android med 75% markedsandel bare driver 20% av den mobile internettrafikken sier noe om brukerne:)

 

Selvfølgelig er det forskjell på ett selskap som kun selger dyre telefoner, kontra ett OS som går på mye rart, men det er også andre ting som spiller mye inn:

 

1. Hvor dataene er tatt fra

2. At det er tatt med tablets i beregningen, ikke bare mobiler

3. At 75% av salg nok engang ikke betyr 75% av produktene ute i markedet, faktisk kan man fint ha 75% av salget, og kun 20% av enhetene som brukes (selv om det ikke er så "ille" med android)

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...