Gå til innhold

Disney kjøper LucasFilm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som bekymrer meg litt er planene deres for nye filmer kort tid etter hverandre. Star Wars 4- for min del som episke filmer. Film nummer 1 ble totalt ødelagt av Jar Jar Binks, film nummer to og tre ble ikke sett. Disney kan få til dette hvis de gjør det riktig, se på Avengers som jeg mener skal være gitt ut etter disney tok over. Dog dette kan veldig fort bli en ting som ødelegger ennå mer av hva man husker som Star Wars.

 

Skeptisk er ordet... bare ikke Disney begynner å hore ut lisensen slik at nye spill,serier og filmer kommer i kort rekkefølge.

Lenke til kommentar

Det som bekymrer meg litt er planene deres for nye filmer kort tid etter hverandre. Star Wars 4- for min del som episke filmer. Film nummer 1 ble totalt ødelagt av Jar Jar Binks, film nummer to og tre ble ikke sett. Disney kan få til dette hvis de gjør det riktig, se på Avengers som jeg mener skal være gitt ut etter disney tok over. Dog dette kan veldig fort bli en ting som ødelegger ennå mer av hva man husker som Star Wars. Skeptisk er ordet... bare ikke Disney begynner å hore ut lisensen slik at nye spill,serier og filmer kommer i kort rekkefølge.

 

Så vidt jeg har fått med meg så var det paramount pictures og marvel selv som stod for The Avengers med Disney som distributør. Tror ikke de var direkte innblandet i filmen.

Lenke til kommentar

Tja har dette så mye å si? Personlig er det få titler laget av LucasArts jeg har kjøpt de senere årene. Klassikere som MI og Sam&Max lages av Telltale. Forhåpenligvis skjer det samme med potensielle oppfølgere til DOTT, Full Throttle og Grim Fandango(?).

Star Wars spillene har jeg mistet interesse for dessverre. Jedi Knight serien er i mine øyne noen av de bedre og det virker som de har skrotet Kyle Katarn og gjengen for årevis siden. Godt at ikke 1313 kanseleres for det ser spennende ut...

Tiden vil vise; Lucas har definitivt fått en feitere konto :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg som fortsatt hadde et håp om et nytt Monkey Island. Ser ikke for meg at det er noe Disney noen gang kommer til å satse på.

 

Tja har dette så mye å si? Personlig er det få titler laget av LucasArts jeg har kjøpt de senere årene. Klassikere som MI og Sam&Max lages av Telltale.

 

Problemet er at LucasArts (Disney) fortsatt eier rettighetene til Monkey Island, og Telltale kan ikke lage MI når de selv vil. De eier ikke noen rettigheter, de fikk bare lov av LucasArts å lage Tales of Monkey Island. Mulig de hadde et godt samarbeid til framtidige titler med LucasArts, men nå ser kanskje Disney på det annerledes.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Jeg som fortsatt hadde et håp om et nytt Monkey Island. Ser ikke for meg at det er noe Disney noen gang kommer til å satse på.

Tja har dette så mye å si? Personlig er det få titler laget av LucasArts jeg har kjøpt de senere årene. Klassikere som MI og Sam&Max lages av Telltale.
Problemet er at LucasArts (Disney) fortsatt eier rettighetene til Monkey Island, og Telltale kan ikke lage MI når de selv vil. De eier ikke noen rettigheter, de fikk bare lov av LucasArts å lage Tales of Monkey Island. Mulig de hadde et godt samarbeid til framtidige titler med LucasArts, men nå ser kanskje Disney på det annerledes.

 

Ja stemmer det - beklager burde husket at ikke Telltale sitter på rettighetene. Vel får bare håpe at dette samarbeidet kan fortsette og vi ikke får en slags "Jackbrush Threepow" hybrid :)

 

Prøver å komme på Disney spill som har vært bra og kan bare komme på Magical Quest og Aladdin til SNES - ellers er vel Kingsom Hearts av det bedre.... mulig jeg har bommet og at alle Hanna Montana-spillene ER virkelig grisebra?

Lenke til kommentar

Disney er da utrolig flink til og lage filmer for både voksne og barn, bare se hva di fikk til med kjøpe av marvel. Både Iron man 1, 2, Thor the avengers er da utrolig kule filmer og pirates of caribien serien kommer til og bli elsket i mange generasjoner. Så vist di lager star wars i en annen periode, kansje fra yoda var ung så kan det bli ganske bra film mesig jalfall. I spill verden så vet jeg veldig lite for har aldri vert fan av film spill.

Lenke til kommentar

Disney er da utrolig flink til og lage filmer for både voksne og barn, bare se hva di fikk til med kjøpe av marvel. Både Iron man 1, 2, Thor the avengers er da utrolig kule filmer og pirates of caribien serien kommer til og bli elsket i mange generasjoner. Så vist di lager star wars i en annen periode, kansje fra yoda var ung så kan det bli ganske bra film mesig jalfall. I spill verden så vet jeg veldig lite for har aldri vert fan av film spill.

 

Hah!

 

Nei.

Lenke til kommentar

Problemet med Disney er at de kommer til å banke denne hesten til det stort sett er støv igjen. Den eneste måten jeg kan tenke at disney klarer å lage noe brukbart av f. eks Star Wars er hvis de bare bruker universet og ideene og ligger unna hovedhistorien (lignende av det BioWare gjorde med Kotor).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...