Gå til innhold

Sniktitt: Warlock: Master of the Arcane (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fall from heaven 3?

 

http://static.gamer.no/images/5/553/55365/9c623e06b11a3958dd5ab2978f6b6be9_24_1024x768.f.jpg

 

ser ikkje heit kvifor du blander inn H&M når det ikkje har noe mer til felles ein at det er fantasy, ville heller brukt "age of magic"som eksemple

 

Både bybyggingen, figurutviklingen og måten man slåss mot nøytrale beist på minner en hel del om Heroes of Might & Magic-serien.

Lenke til kommentar

Fall from heaven 3?

 

http://static.gamer.no/images/5/553/55365/9c623e06b11a3958dd5ab2978f6b6be9_24_1024x768.f.jpg

 

ser ikkje heit kvifor du blander inn H&M når det ikkje har noe mer til felles ein at det er fantasy, ville heller brukt "age of magic"som eksemple

 

Både bybyggingen, figurutviklingen og måten man slåss mot nøytrale beist på minner en hel del om Heroes of Might & Magic-serien.

 

ser mer ut som fall from heaven for min del.det er egentlig Civ 4 som er tung moda med egene relgioner(guder) og magi og same kampsystem. for meg vertfall er dette prikk likt ut egentlig med litt bedre graffik, men så har eg ikkje mer info ein det eg lest på forum og heimesida deira så kan være du har sett litt mer

Lenke til kommentar

Det kan godt være at det ligner noe veldig på Fall From Heaven, jeg har dessverre ikke spilt noen av spillene i den serien :)

 

Warlock: Master of the Arcane ser derimot ut som om det med enkelhet kunne vært en tungt modifisert utgave av Civilization V, og det er også årsaken til en del av innvendingene mine i selve sniktitten.

Lenke til kommentar

Dette er kjærlighetsbarnet til Heroes of Might & Magic og Civilization.

Tsk tsk. Litt historieløst av deg. Det er vel snarere den uoffisielle oppfølgeren til Master of Magic, som vel best kan beskrives som fantasy-utgaven av Civilization, og som faktisk er eldre enn HoMM-serien.

 

Hehe, Master of Magic er faktisk nevnt i farta i artikkelen min, og jeg er helt enig der. Jeg tror likevel det er viktigere at jeg som skribent gir holdepunkter folk kan relatere til enn at jeg øser ut med referanser til halvobskure spill kun nisjefantastene har spilt.

Lenke til kommentar

Dette er kjærlighetsbarnet til Heroes of Might & Magic og Civilization.

Tsk tsk. Litt historieløst av deg. Det er vel snarere den uoffisielle oppfølgeren til Master of Magic, som vel best kan beskrives som fantasy-utgaven av Civilization, og som faktisk er eldre enn HoMM-serien.

 

Hehe, Master of Magic er faktisk nevnt i farta i artikkelen min, og jeg er helt enig der. Jeg tror likevel det er viktigere at jeg som skribent gir holdepunkter folk kan relatere til enn at jeg øser ut med referanser til halvobskure spill kun nisjefantastene har spilt.

 

Nå kommer Godsaker til å fly i flint. :p

Lenke til kommentar

Hehe, Master of Magic er faktisk nevnt i farta i artikkelen min, og jeg er helt enig der. Jeg tror likevel det er viktigere at jeg som skribent gir holdepunkter folk kan relatere til enn at jeg øser ut med referanser til halvobskure spill kun nisjefantastene har spilt.

What now?

 

halvobskure spill kun nisjefantastene har spilt
halvobskure

WAS?!?!?

Verdens andre beste spill gjennom tidene halvobskurt??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Edit: Trengte utropstegn!

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

Jeg tror likevel det er viktigere at jeg som skribent gir holdepunkter folk kan relatere til enn at jeg øser ut med referanser til halvobskure spill kun nisjefantastene har spilt.

Stiller meg litt uforstående til dette. Jeg synes det er mer interessant å lese en erfaren skribent som øser av sin enorme kunnskap om spill, heller enn å prøve å dumme ned budskapet med forenklede analyser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ligner ikke dette mer på Elemental: War of Magic?

http://www.elementalgame.com/war-of-magic

 

Dette spillet har jo mer eller mindre det samme utgangspunktet. Får håpe det er litt bedre realisert enn Elemental...

Det er nok en god del av Stardock-utviklerne som også har spilt sin andel Master of Magic i sin ungdom.

 

Hehe, Master of Magic er faktisk nevnt i farta i artikkelen min, og jeg er helt enig der. Jeg tror likevel det er viktigere at jeg som skribent gir holdepunkter folk kan relatere til enn at jeg øser ut med referanser til halvobskure spill kun nisjefantastene har spilt.

Tja. Da vil jeg egentlig si at HoMM er et dårlig holdepunkt å referere til, siden spillene egentlig ikke har noe særlig til felles bortsett fra at de har fantasyelementer. Jeg vil rett og slett si det er urettferdig å sammenligne det med noe annet enn Civ og tilsvarende rent strategiske spill.

 

Jeg er for eksempel rimelig uenig i kommentarene om at kampene hadde blitt bedre av å bli mer inspirert av HoMM. For mitt vedkommende er Warlock først og fremst fantasy-Civ, på samme måte som MoM i sin tid var det. Først og fremst et strategispill, med andre ord. Kamper på taktisk nivå hadde gjort det unødig tidkrevende.

Lenke til kommentar

Visjoner: Jeg er enig i at artikler ikke skal dummes ned, spørsmålet er snarere hvor mye som forsvinner i sammenligningen med Heroes of Might & Magic kontra Master of Magic. Vi er en stor og kunnskapsrik redaksjon, og tar pryd i å anvende det vi vet til å tilby bedre artikler, men har også ansvar for å ikke overkomplisere ting. Nå er det ikke nødvendigvis slik at å trekke paralleller til Master of Magic hadde gjort ting tyngre, men jeg gjenkjente såpass mange likheter med Heroes at jeg ønsket å trekke den linjen.

 

Sutekh: Utover fantasysettingen synes jeg det er verdt å bite seg merke i at man i Warlock: MOTA også må styre helten sin rundt på verdenskartet og slåss med nøytrale fiender for å erverve seg erfaringspoeng og utvikle seg. Samtidig må man blant annet løse oppdrag. Paradox beskrev det selv som en hyllest til gamle slagere, inkludert Heroes of Might & Magic.

 

Jeg mener ikke at strategispillet skal settes til side for taktikkelementer eller annet som definerer Heroes-spillene, jeg etterspør simpelthen mer dybde i det som er ment å gjøre Warlock unikt. Slik det står nå så kunne det like gjerne vært en modifikasjon til Civilization IV/V, som flere har presisert. Jeg tror at et mer omfattende kampsystem kunne vært en tydelig forbedring. Om man kun vil spille strategidelen så er det jo bare å sette på automatisk simulering av kampene, slik de allerede er håndtert.

Lenke til kommentar
Dette er kjærlighetsbarnet til Heroes of Might & Magic og Civilization.
Tsk tsk. Litt historieløst av deg. Det er vel snarere den uoffisielle oppfølgeren til Master of Magic, som vel best kan beskrives som fantasy-utgaven av Civilization, og som faktisk er eldre enn HoMM-serien.
Hehe, Master of Magic er faktisk nevnt i farta i artikkelen min, og jeg er helt enig der. Jeg tror likevel det er viktigere at jeg som skribent gir holdepunkter folk kan relatere til enn at jeg øser ut med referanser til halvobskure spill kun nisjefantastene har spilt.

 

MoM, nisje? Kanskje for dagens unger...:p

Lenke til kommentar

Hehe, Master of Magic er faktisk nevnt i farta i artikkelen min, og jeg er helt enig der. Jeg tror likevel det er viktigere at jeg som skribent gir holdepunkter folk kan relatere til enn at jeg øser ut med referanser til halvobskure spill kun nisjefantastene har spilt.

 

Uff. For en useriøs og arrogant holdning. Master of Magic er en anerkjent klassiker som mange har et nært og kjært forhold til.

 

Istedenfor å gå på defensiven og angripe egne lesere på denne måten kunne du ha svelget stoltheten og innrømet at her har du skutt totalt skivebom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...