Gå til innhold

Sniktitt: Warlock: Master of the Arcane (PC)


Anbefalte innlegg

Hehe, Master of Magic er faktisk nevnt i farta i artikkelen min, og jeg er helt enig der. Jeg tror likevel det er viktigere at jeg som skribent gir holdepunkter folk kan relatere til enn at jeg øser ut med referanser til halvobskure spill kun nisjefantastene har spilt.

 

Uff. For en useriøs og arrogant holdning. Master of Magic er en anerkjent klassiker som mange har et nært og kjært forhold til.

 

Istedenfor å gå på defensiven og angripe egne lesere på denne måten kunne du ha svelget stoltheten og innrømet at her har du skutt totalt skivebom.

 

Det er beklagelig at holdningen min kan oppfattes som arrogant og som et angrep på leserne våre, det er aldeles ikke meningen. Jeg har forsøkt å begrunne argumentasjonsrekken i ingressen og brødteksten min, og om fraseringen "halvobskure spill kun nisjefantastene har spilt" vekker harme så beklager jeg det. Hensikten har vært å opplyse, ikke fornærme.

 

I min oppfatning er Master of Magic den mindre kjente lillebroren til Master of Orion som aldri nådde den samme kommersielle suksessen som storebroren. Jeg kunne selvsagt ha gjort referanser til likhetene mellom det og Warlock, men da hadde jeg samtidig følt et ansvar for å gjøre rede for hva Master of Magic bestod av i grove trekk. Det føltes ikke som en riktig prioritering. Heroes of Might & Magic er derimot en veletablert serie som fikk sitt seneste tilskudd i fjor, og sannsynligvis er lettere å relatere til for mange av våre lesere.

 

Jeg synes ikke at det er kritikkverdig å beskrive dette som krysningspunktet mellom Heroes of Might & Magic og Civilization, som presisert tidligere i tråden, selv om det nødvendigvis hadde vært enda mer konkret å erklære det som en åndelig videreføring av spillkonseptet til Master of Magic. Skivebommen kjenner jeg meg altså ikke igjen i.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

age of wonders ja! det var den som satt på tungen som eg glemte ;D

 

men uansett så gledet eg meg til dette, savner virklig fantasy strategi spill som ikkje er basert på ein eller anna film eller bokserie . D

 

et beste med denne artikelen er nok alle dei gode strategi spillene som blei mer "cult" klassikere som dukker opp (age of magic,master of orion ,H&M)

Lenke til kommentar

Ligner ikke dette mer på Elemental: War of Magic?http://www.elementalgame.com/war-of-magicDette spillet har jo mer eller mindre det samme utgangspunktet. Får håpe det er litt bedre realisert enn Elemental...

 

Tenkte det samme selv. Jeg er en av de få som faktisk likte Elemental, og har fortsatt en liten drage stående ved siden av skjermen. ;)

Lenke til kommentar

Visjoner: Jeg er enig i at artikler ikke skal dummes ned, spørsmålet er snarere hvor mye som forsvinner i sammenligningen med Heroes of Might & Magic kontra Master of Magic.

Mitt innlegg var ikke ment som kritikk av det du skriver i denne artikkelen. Det var en kommentar til din "nisjefantast"-kommentar. Jeg har ingen formening om sammenlikningen med HOMM er god, til det vet jeg ikke nok om noen av disse spillene. Men generelt synes jeg ikke noe om argumentet med at "bare nisjefantaster" kunne forstå noe annet. Det er nettopp slike ting jeg ihvertfall er interessert i å lese om, for på denne måten å bli gjort oppmerksom på slike godt skjulte "nisjeperler", ikke bare velte meg i samme gamle mainstream-titler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...