Gå til innhold

Disse bærbare vil vi ha


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår godt at HP kun har to maskiner på topplisten, etter jeg innså at min Pavillion DV6 maskin var laget på utgåtte deler bare polakker ønsker å plukke opp fra søppeldynga ble HP nedprioritert (maskinen er nå 3 år og var elendig selv etter datidens spesifikasjoner og egenskaper).

 

De som skal ha en skolemaskin/reisemaskin bør gå for Acer TimelineX 6820TG maskinen, denne sparker bra i spill, har godt med harddiskplass, god skjerm og en ekstrem batteritid få maskiner kan slå i prisklasse og størrelse.

 

Programmer i skolesammenheng (tekstredigering, grafikk, simulering) går også unna.

Lenke til kommentar

Og hva med Apple?... Ingen vil ha Macbook? :tease:

 

Mac-kjøpere sjekker tydeligvis ikke prisen i Prisguiden. ;)

 

Og det illustrerer et ganske stort problem med denne listen: Den viser kun hva folk har sjekket pris på. Den viser ikke hva folk ender med å kjøpe, og den viser slett ikke hvilke produkter som er gode eller verdt pengene.

 

Sett som forbrukerjournalistikk synes jeg ærlig talt at artikkelen her er fullstendig verdiløs.

Lenke til kommentar

De mest populære i prisguiden vil jo naturligvis være eldre maskiner som har vært på markedet en stund, og ikke nødvendigvis de beste valgene idag. Asus UL30A er jo et fint eksempel på det. Registrert 17 september 2009...

 

Artikkelen burde hete "Disse bærbare ville vi ha"

 

Og prisguiden er vel lite representativ uansett nå som prisjakt.no har kommet på banen og kapret hele markedet. :tease:

Endret av phax
Lenke til kommentar

Samsung N150 http://prisguide.har...odukt/127547%20 har ikke dårlig batteritid slik det antydes i artikkelen. Samsung påstår 13.5 timer og det er godt mulig det stemmer hvis man bruker strømsparefunksjonene max. Vi har en slik i huset som min datter bruker, hun ser film, er på nett og spiller musikk. Batteriet varer ihvertfall 9 - 10 timer noe som ikke er dårlig. Det kunne med fordel vært 2GB minne i den, men dessverre er den født med 1GB og kan ikke oppgraderes hvis jeg har forstått spesifikkasjonene korrekt.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvis man føler seg som sau og vil gå bak i flokken så handler man det flest mulig andre har handlet før. Akkurat hvor langt bak i flokken man kommer er jeg usikker på. Prisguidefolka: Hvor lang periode er disse topplistene beregnet ut i fra? Siste 3 måneder?

 

De som ikke føler seg som følge-sau vil nok undersøke litt mer om det har kommet nye produkter i det siste som er bedre enn de populære traverne, og ikke minst velge maskin ut i fra egne behov i stedet for flokkens behov siste x måneder.

 

Når det gjelder Atom-maskin så vil jeg fraråde sånne maskiner totalt. AMD har lansert Fusion-prosessorene for flere uker siden og vi bare venter på at de blir tilgjengelige i butikken. Hovedkort med Fusion er allerede på plass hos blant annet Komplett, men bærbare med Fusion har jeg ikke sett ennå.

Lenke til kommentar

Hvis man føler seg som sau og vil gå bak i flokken så handler man det flest mulig andre har handlet før. Akkurat hvor langt bak i flokken man kommer er jeg usikker på. Prisguidefolka: Hvor lang periode er disse topplistene beregnet ut i fra? Siste 3 måneder?

 

De som ikke føler seg som følge-sau vil nok undersøke litt mer om det har kommet nye produkter i det siste som er bedre enn de populære traverne, og ikke minst velge maskin ut i fra egne behov i stedet for flokkens behov siste x måneder.

 

Når det gjelder Atom-maskin så vil jeg fraråde sånne maskiner totalt. AMD har lansert Fusion-prosessorene for flere uker siden og vi bare venter på at de blir tilgjengelige i butikken. Hovedkort med Fusion er allerede på plass hos blant annet Komplett, men bærbare med Fusion har jeg ikke sett ennå.

 

Ja, Intel har vært for slappe med atom, det begynner å bli en ganske slapp nisje nå. Personlig venter jeg på ULV sandy bridge, mange ganger bedre ytelse en atom, små maskiner med lang batterilevetid.

 

AtW

Lenke til kommentar

"mest populært" er egentlig ganske misvisende; saueflokken som Simen1 nevner klikker gjerne på det som ligger øverst. Produktet trenger ikke være verken bra eller best... Bare unntaksvis og veldig sjelden synes jeg at produkter med stempelet "Anbefalt" eller "Best i test" ligger på topp.

 

For mitt vedkommende vil "mest populært" ikke ha noen innvirkning på mine kjøp, til det er de for gamle eller bare irrelevante..

Lenke til kommentar

Sandy Bridge ULV er jo i en helt annen prisklasse og størrelse enn AMDs Brazos, og er derfor ikke direkte konkurrenter. Jeg kan ikke forstå at Atom-maskiner vil fortsette å selge når AMD har en løsning som er har kraftigere prosessorkraft, mangedoblet grafikk-ytelse, mindre i størrelse, koster mindre å produsere og i tillegg er mer energieffektiv! *gleder meg*

Lenke til kommentar

Merker meg at ingen maskiner rettet mot bedriftsmarkedet er å finne på listen, handler ikke folk slike maskiner eller får / kjøper de dem for det meste via jobben / skolen? Kunne personlig ikke tenkt meg noen av de "consumer" maskinene når jeg vet hva slags kvalitet men får fra bedriftsmaskinene.

Lenke til kommentar

Acer Aspire TimelineX 5820TG 640 GB i5-450M ligger, sammen med UL30A, på toppen både i denne klassen og i prisguiden som helhet. Gjennomgående gode spesifikasjoner til prisen, samtidig som den har en 15,6-tommers skjerm og en vekt på 2,6 kg kan nok forklare populariteten.

 

Det skal også sies at Ola Nordmann som kjøper en Acer ikke vet hva han kjøper. Acer har så sykt mange egne programmer som blir stablet oppå hverandre, slik at den kan nå opp til månen. Når da Acermaskinen din har gjort det er den klar til bruk.

 

Med andre ord, det har ikke noe å si hva slags spesifikasjoner den har. Den vil alltid være treig.

Lenke til kommentar

Hmm...merkelig det her...når jeg leste artikkelen og kommentarene, så klikket jeg på noen linker til prisguiden. Jeg er nemlig et nysgjerrig menneske, og liker å holde meg orientert om hva som tilbys i markedet. Jeg klikket altså på flere linker til og i prisguiden, og i følge artikkelforfatter betyr dette at det er maskiner som jeg "vil ha". Bare synd at det ikke er tilfelle, jeg vil ikke ha noen av dem. ;)

Lenke til kommentar

Hva med en av Multicom sine ? :) Har en NBLB2 selv og er storfornøyd med denne i forhold til Acer-maskinen jeg hadde før. Bare elendighet med den gamle. Tok 4 måneder på service da hovedkortet gikk 3 ganger på rad!

 

Multicom har jeg ihvertfall ikke noe negativt å si om. Får svar på det jeg lurer på rimelig kjapt via mail eller telefon. Maskinene er ferdig testet og klar til bruk rett fra esken. Slipper å konfigurere og lage klar 50 forhåndsinstallerte Acer-program. Får velge mye selv, etter hvor mye penger du vil bruke :) Tilpassing var ihvertfall et stort pluss for meg.

 

Nå har jo Multicom akkurat fått inn nye modeller også, med f.eks Sandy Bridge brikker.

Endret av Bjorkizz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...