Gå til innhold

Disse bærbare vil vi ha


Anbefalte innlegg

Når jeg ser denne lista, så er jeg glad jeg hoppet på HP-tilbudet på probook 6550b i forrige uke, fint lite annet i prisklassen under 9-10k som har det jeg trenger.

 

Er det bare meg som bare blir mer og mer skeptisk til consumer-laptoper? Virker som om de er laget for å holde garantitiden + 2 uker, så er det slutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg ser denne lista, så er jeg glad jeg hoppet på HP-tilbudet på probook 6550b i forrige uke, fint lite annet i prisklassen under 9-10k som har det jeg trenger.

 

Er det bare meg som bare blir mer og mer skeptisk til consumer-laptoper? Virker som om de er laget for å holde garantitiden + 2 uker, så er det slutt.

 

Vet ikke helt, av de laptopene jeg har vært borti som konkret har fått problemer så har det vært en lenovo bedriftsac og en mac. Begge to er dyre og antatt solide produkter. De utstråler kanskje soliditet, og er mindre slarkete/slitt enn endel annet, men utifra mitt lille grunnlag så virker det ikke som de tåler mer der det virkelig teller.

 

AtW

Lenke til kommentar

Asus U36JC, syltynn 13" med standard volt i5 til 6500,-

Pen maskin, men kvaliteten har jeg erfart er tvilsom på forbrukermaskiner i den prisklassen. Maskiner laget for bedriftsmarkedet er tingen, der får man virkelig kvalitet. Har for min egen del lagt elsk på maskinene til Dell. Selvsagt Latitude-serien. Disse er bunnsolide, men selvsagt er de dyre når de er nye.

 

Når jeg ser denne lista, så er jeg glad jeg hoppet på HP-tilbudet på probook 6550b i forrige uke, fint lite annet i prisklassen under 9-10k som har det jeg trenger.

 

Er det bare meg som bare blir mer og mer skeptisk til consumer-laptoper? Virker som om de er laget for å holde garantitiden + 2 uker, så er det slutt.

15.6" og 2.5 kg og oppover begynner å bli nok å drasse på. Forbrukerprodukter har vel aldri holdt noen særlig god kvalitet, spør du meg. Fokuset er å levere noen gitte spesifikasjoner, hva angår kabinettet som det pakkes inn i er det ingen som bryr seg om det. Men hva skal man forvente, enkelte kjøper nye maskiner til 3-4 tusen. Som alltid, man får hva man betaler for, særlig når det gjelder PC-utstyr.

Vet ikke helt, av de laptopene jeg har vært borti som konkret har fått problemer så har det vært en lenovo bedriftsac og en mac. Begge to er dyre og antatt solide produkter. De utstråler kanskje soliditet, og er mindre slarkete/slitt enn endel annet, men utifra mitt lille grunnlag så virker det ikke som de tåler mer der det virkelig teller.

 

AtW

Har vært i kontakt med noen bedrifter angående dette, og det er mange som ikke har så god erfaring med Thinkpad lenger. De koster rett og slett alt for mye i forhold til de maskinene man får fra Dell som holder bunnsolid kvalitet.

Lenke til kommentar

Gaper vel over litt mye når man skjærer alle forbrukermaskiner i prisklassen 6-7000,- over en kam? :tease:

 

Kvaliteten er jeg ikke bekymret for når det gjelder denne maskinen.

Gi den maskinen en 3-4 år med tøff bruk frem og tilbake fra kontoret hver dag, så skal vi se hvor godt den henger sammen etterpå :)

Er nok bare fillene igjen da gitt.

Lenke til kommentar

Gaper vel over litt mye når man skjærer alle forbrukermaskiner i prisklassen 6-7000,- over en kam? :tease:

 

Kvaliteten er jeg ikke bekymret for når det gjelder denne maskinen.

Gi den maskinen en 3-4 år med tøff bruk frem og tilbake fra kontoret hver dag, så skal vi se hvor godt den henger sammen etterpå :)

Er nok bare fillene igjen da gitt.

 

Isåfall så har man forbrukerkjøpsloven å støtte seg til. Jeg synes ikke konsumentbærbare har virket spesielt dårlig med den erfaringen jeg har hett hittil. Det e rselvsagt noe ymse, det billigste av det billige er ofte litt jalla.

 

AtW

Lenke til kommentar

Gi den maskinen en 3-4 år med tøff bruk frem og tilbake fra kontoret hver dag, så skal vi se hvor godt den henger sammen etterpå :)

Er nok bare fillene igjen da gitt.

 

Det blir som sagt for enkelt å skjære alle forbrukermaskiner over en kam. Jeg har en Compal CL-56 som nylig fylte 6 år, og i løpet av sin levetid har den vært gjennom ett år i militæret (der den flere ganger var med ut i felt), tre år med studier, den har vært med på en del reiser og de siste to årene har den stort sett vært stasjonær - og den er fortsatt fullt brukbar. Eneste tegn til bruk er at touchpaden og håndleddsstøttene er helt blankpolerte.

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Jeg har 5820 og den spiller det meste. Husker ikke hvorden det gikk i COD men den klarer WOW på middels god, starcraft II på rundt medium. Trackmania Nations på medium-high.

 

Skulle ønske jeg hadde maskinen min her nå, gikk i gulvet etter at jeg slengte sekken på ryggen i full hast, glemte å lukke igjen sekken så maskinen hoppet rett ned i gulvet. Takk gud for idiotforsikring.

 

Edit: MW2 på maks. Send meg pm om du lurer på mer. :)

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Når kan man vente å se maskiner med Sandy brigde i butikkene? Er det veldig dumt å hoppe på Asus U36JC som kommer om tre-uker? I mine øyne oppfyller den mine krav godt. Litt skuffet over at det faktisk var maks 4gb minne men det kan jeg sikkert leve med.

 

Virker ikke som min gjetning om tilgjengelighet var alt for gal:

 

Several manufacturers have indicated they expect laptops with the revised chipset to hit the market in the late-March to early-April time frame.

 

 

http://www.anandtech.com/show/4139/cougar-point-xps-l401x-i7-2630qm/1

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...