Gå til innhold

Slik blir Google-PC-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1700kr er jo bare litt mer enn det koster for en windows lisens.

 

De store produsentene betaler nok mye mindre for enn Windows lisens enn 1700, kanksje ikke mer enn en tiendel for enkleste versjon for net-pc. Skal google greie å selge noen så må nok prisen langt ned siden det ikke vil være mulig å kjøre Windows software, og Linux på Net-PC har ikke akkurat blitt noen stor suksess foreløpig.

 

Når det gjelder SSD-disk priser så vil de sikkert endre seg my i løpet av et år, og artikkelen sier jo lansering om en knapt år. Det virker forøvrig litt merkelig at HW-spec og pris skulle være spikeret så langt frem i tid.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at Google vil sponse maskinene. Google kommer nok til å tjene penger på maskinene helt fra salgsøyeblikket.

 

Bogus-spesifikasjonene er forøvrig ikke helt urealistiske, med unntak av SSDen. SSDen kommer trolig til å være på 1-16 GB. Husk at Google Chrome OS ikke krever særlig mye plass og at filosofien bak det er at "alt" skal gjøres via nettet. Det vil si at lokal lagring neppe er særlig høyt prioritert.

 

GPS tror jeg den vil få på grunn av Google Maps osv.

Lenke til kommentar

Jeg kan nesten med hånda på hjertet vedde på at prisen kommer til å gå opp. Er så typisk at slikt skjer. Vel, om det IKKE skjer, vil den koste mer enn 1700 NOK her i landet pga avgifter, derfor er ikke farlig for meg å påstå noe som faktisk kommer til å skje. Vi snakker om 1 år folkens, altfor lenge til

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Tror dette er enda et reklame stunt, der de ønsker og få oppmerksomhet rundt Chrome os. grunnen til at jeg tror dette, er fordi de gjorde det med Android telefonene. alt dette er for og sette lys på andre operativsystemer og åpne opp slik at andre produsenter sender med Chrome os som standard valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...