Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare jeg som har problemer med at SwiftKey noen ganger kødder opp teksten? Bokstaver blir flyttet, slettet etc. Som om den ikke vet at det var noe der.

Kan for eksempel ha skrevet "Diskusjon", men når jeg flytter "skriveren" tilbake eller visker (brukte akkurat piltastene til å rette et ord, flyttet tilbake til rett etter "visker", trakk på mellomrom, men plutselig så tok den et mellom rom på "når" slik at det ble "nå r" isteden..) så vil den ikke merke at en bokstav er der. Kan for eksempel bli "DDiskusjon", to n-er, to repetisjoner eller noe annet tull.

Lenke til kommentar

Fortell

Fortelling, appen har fått kritikk for å ha dårlig sikkerhet, og mange bedrifter og offentlige organer har forbud sine ansatte å bruke appen.

http://www.tek.no/artikler/eu-vil-ikke-bruke-den-nye-outlook-appen-til-microsoft/167541( http://www.pcworld.com/article/2881632/eu-parliament-blocks-new-outlook-apps-over-privacy-concerns.html )

 

Microsoft på den andre siden hevder sikkerheten er god nok, og at saken er blåst opp og de har også forbedret sikkerheten siden den første utgivelsen.

http://www.theregister.co.uk/2015/02/19/redmond_updates_outlook_app_but_haters_still_gunna_hate/ ( http://blogs.office.com/2015/02/17/pin-lock-updates-outlook-ios-android/ )

 

Uansett hva folk måtte mene om saken, er det greit og informere om det.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

 

 

Spørsmål ang. "Accounts":

 

Om du legger inn konto i mailprogrammet så er det kun en epost konto som den appen har tilgang til.

 

Legger du den inn via "accounts" er det en konto med mer funksjonalitet. Du kan enten fjerne konto fra mailprogrammet, eller deaktivere epost i account (hvis mulig)

 

Jepp takk.

 

Liker ikke helt den originale mail-nettleseren. Liker ikke at jeg først åpner den nye mailen - deretter må jeg "aktivere" en av mailene i listen under for at den nye skal bli registrert som lest. Bagatell men litt irriterende.

- Flere som bruker outlook går jeg ut ifra, hva er deres favoritt app/mail-nettleser?

 

-ang. notifications - finnes det en måte å få telling/et tall på selve app-ikonet hvor man ser hvor mange notifications man har totalt på hver enkelt app?

 

- hvilket er det beste/smartete keyboardet? Kan erindre at Swiftkey var min favoritt for noen år siden, men mye har vel hendt siden den gang.

 

Jeg bruker Cloudmagic til mail, da et av mine større mailbehov er å kunne søke langt bakover i 20.000 mail raskt.

 

Google notification counter o.l., eks http://bgr.com/2014/11/04/android-tutorial-notification-counts/

 

Jeg synes lollipop-tastaturet er blitt veldig bra. For stavekontroll/prediction er Fleksy fullstendig alene på toppen. Du kan stort sett skrive i blinde.

Lenke til kommentar

Går vanligvis ikke rundt med tlf på meg og vil da gjerne se varslinger bare ved å kaste et blikk mot den.

Jeg bruker ‘’LED actor’’ for å vise meldinger, ubesvarte samtaler...osv, når telefonen ligger i ‘’hvilemodus’’.

Etter siste oppdatering av denne, så bruker den urimelig mye strøm.

 

Er det noe annet som er å anbefale?

Lenke til kommentar

Går vanligvis ikke rundt med tlf på meg og vil da gjerne se varslinger bare ved å kaste et blikk mot den.

Jeg bruker ‘’LED actor’’ for å vise meldinger, ubesvarte samtaler...osv, når telefonen ligger i ‘’hvilemodus’’.

Etter siste oppdatering av denne, så bruker den urimelig mye strøm.

 

Er det noe annet som er å anbefale?

Jeg er godt fornøyd med Light Flow Lite - LED Control

Endret av toth
Lenke til kommentar

Finnes det en app som kan brukes til å sende meldinger til hverandre på tvers av operativsystem og som eg kan bruke når eg ikke har mobiltelefon tilgjengelig, kun wifi og nettbrett?

 

Kona er på ios og eg er på android....

 

Tenker at det fungerer som sms...

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Finnes det en app som kan brukes til å sende meldinger til hverandre på tvers av operativsystem og som eg kan bruke når eg ikke har mobiltelefon tilgjengelig, kun wifi og nettbrett?

 

Kona er på ios og eg er på android....

 

Tenker at det fungerer som sms...

Hangouts fungerer perfekt til dette, og du kan sømløst ha oppe appen i chrome i windows og på android samtidig. Jeg har et nett lite hangoutsvindu nede ved klokken(den oppleves som en frittstående sak, ikke knyttet til chrome), og får varsler og kan skrive i alle samtalene akkurat som på telefonen. Når jeg sitter ved pc'n bruker jeg den, og når jeg er rundtom bruker jeg telefonen, er helt sømløst.

 

post-68079-0-91401300-1425632778_thumb.png

 

EDIT:

Du må ikke bruke chrome-app på windows, kan også bruke gmail.com eller google+ på nett.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Jeg så det fulgte med mer bloat på min Android-mobil enn på en random Windows-PC, mesteparten av bloat'en fra Google ser ikke ut til å kunne avinstalleres.

 

Hvilke ting kan jeg trykt deaktivere? Jeg ønsker helst så lite som mulig av Play Filmer, Play Musikk, Play Bøker, Hangouts, Play Aviskiosk, Nyheter og Vær. Ingen av disse virker mulig å avinstallere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...