Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvorfor alle prisene i Play Butikk står i € ? Burde jo være en setting en eller annen plass men finner ikke utav det.

Hm.. Trodde det fulgte SIM-kort eller IP-adressen. Du befinner deg i Norge, med norsk SIM-kort?

 

Forsøk clear cache/data til Play Store kanskje.

https://support.google.com/googleplay/troubleshooter/4592924?hl=en#ts=4592730

 

Edit: Forandret forumet nettopp utseende eller har noen lagt noe i kaffen min?

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Regner med at det ikke er mulig,men har lært at eg alltid må spørre.

 

Har brukt chromecast, men det er for mange begrensninger for å gå helt over til lisensfritt. Kjøpte derfor en Apple tv.

 

Hvilke muligheter har eg med mine Android enheter mot denne? Får ikke apper som feks viaplay til å snakke med Apple tv slik som med Chromecast?

Lever tilbake Apple-tvn og kjøp denne? :)

http://www.amazon.com/UG007-Dual-Core-processor-integrated-Bluetooth/dp/B00EOL1BO0/ref=sr_1_4?s=electronics&ie=UTF8&qid=1424439101&sr=1-4&keywords=android+hdmi

Nja.... Ble veldig positivt overrasket over Apple tv. Fikk kona med på ideen om å kutte altibox og lisens med en gang når hu såg hvordan de skal virket.

 

Men det er for min del eg ønsker å kunne bruke den litt mer. Hun har iPhone, så der er det jo sømløst.

 

Men får bare bruke Chromecast på det eg kan og være fornøyd. Sikkert ikke all verdens lenge til nytt tv heller.

Lenke til kommentar

 

 

Regner med at det ikke er mulig,men har lært at eg alltid må spørre.

 

Har brukt chromecast, men det er for mange begrensninger for å gå helt over til lisensfritt. Kjøpte derfor en Apple tv.

 

Hvilke muligheter har eg med mine Android enheter mot denne? Får ikke apper som feks viaplay til å snakke med Apple tv slik som med Chromecast?

Lever tilbake Apple-tvn og kjøp denne? :)

http://www.amazon.com/UG007-Dual-Core-processor-integrated-Bluetooth/dp/B00EOL1BO0/ref=sr_1_4?s=electronics&ie=UTF8&qid=1424439101&sr=1-4&keywords=android+hdmi

Nja.... Ble veldig positivt overrasket over Apple tv. Fikk kona med på ideen om å kutte altibox og lisens med en gang når hu såg hvordan de skal virket.

 

Men det er for min del eg ønsker å kunne bruke den litt mer. Hun har iPhone, så der er det jo sømløst.

 

Men får bare bruke Chromecast på det eg kan og være fornøyd. Sikkert ikke all verdens lenge til nytt tv heller.

 

Apple er jo dessverre ikke kjent for å villig slippe inn andres produkter i sine, så paring mellom android-mobil og apple-TV vil vel aldri bli optimalt..

Lenke til kommentar

Jepp. Har lest meg grønn. De har jobbet med dette over et år nå..... Og som vanlig prioriteres Apple verden.

 

I tillegg kommer TVNorge sin løsning som kun fin er til ipad. Kan jo bare tenke seg hvor lenge før det kommer til Android.....

Det er det samme med T-We fra Canal Digital. Jeg er veldig begeistret for boksen, men ikke fullt så begeistret over at det er kun ipad-brukere som får glede av appen deres, mens Android-brukerne, som vanlig, blir nedprioritert.
Lenke til kommentar

Jeg kan lite og ingenting om programmering av apper. Men kan noen forklare meg hvorfor det er så mye vanskeligere å lage apps til Android. Det skrytes jo vil om hvor bra verktøy det er for å lage Android apps.

Lager du en versjon til iOS så treffer du en stor kundegruppe med en gang, noe som ikke kan sies om Android. Penga som rår..

Lenke til kommentar

Men i en annen tråd her menes det at man lager en god andoid app så fungerer den på alle Android versjoner/skjermstørrelser osvosv. Ofte får selskapene som får lagd appene mye tyn fordi det skal så lite til med de gode verktøyene Google har utgitt.

 

Det med penger kan jeg forstå til en viss grad for Eple folk bruker kanskje fortsatt mer penger på apper osv.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet burde jo hver app være universal, slik at de funker på både android nettbrett og telefoner! Jeg har Sony z1 compact og Sony Z3 tablet men det er ikke alle appene som fungerer på tableten. Eksempler er Tv2 sporten eller spill som Mass effect infiltrator.. På den andre siden så har jeg wimp installert på begge enhetene og på tableten er det fremdeles grensesnittet fra telefonen jeg må forholde meg til, i stedet for feks på ipad der ipad utgaven har eget grensesnitt :/

 

Synes man skulle kunne velge hvilken enhet man sitter med og så hadde UI tilpasset seg deretter :D

Endret av Ooinaru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...