Gå til innhold

MMORPG som man virkelig kan bruke tid på


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et savn etter et MMORPG som virkelig drar fram entusiasmen og gleden ved å spille sammen med andre for å fullføre vanskelig oppdrag eller bekjempe farlige monstre.

 

Alle MMORPG som har blitt lansert den senere tid har enten feilet veldig hardt eller så er de såpass casual at det rett og slett ikke byr på noen utfordring.

 

Finnes det noen MMORPG som virkelig fenger og hvor det beste utstyret ikke deles ut til alle og enhver? Må være aktive spill, slik at man faktisk får spilt med andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Verken Divnity, eller Witcher er i MMORPG (massively multiplayer online) sjangeren, men kjempegode spill er det :-)

 

Jeg har egentlig gitt opp sjangeren litt, av samme problem som trådstarter. Siste tilskuddet som kunne fenge mye og lenge i løpet av en dag var nok Archeage. Har ikke spilt det siden jul, men der er hvertfall høyt fokus på crafting, og jeg husker det var mye PVP, hvordan det ligger ann i PVE er jeg ikke sikker på.

 

Jeg kommer til å følge denne tråden :-)

Lenke til kommentar

Guild Wars 2 er jo ganske kult, jeg spilte det litt når det kom. Om du er en WoW veteran som ser etter noe annet som gir deg samme gleden så sliter du nok med dette, jeg har testet det meste av MMORPG som har kommet i senere tid etter jeg ble utbrent av WoW. Det er bare ikke det samme med noen av de andre og min egen interesse faller veldig raskt.

Lenke til kommentar

 

 

Har et savn etter et MMORPG som virkelig drar fram entusiasmen og gleden ved å spille sammen med andre for å fullføre vanskelig oppdrag eller bekjempe farlige monstre.

 

Synes det er litt pussig at når dette er kriteriet som settes, så nevnes spill som WoW og Guild Wars 2, som man lett når maks level ved å "facerolle" på tastaturet mens man spiller solo.

Lenke til kommentar

Hvis det er utfordring du ønsker kan du begynne med SWTOR.

 

Det er et fåtall i hele verden som er gode nok til å fullføre de nye raidene på "nightmare". Det krever ekstremt godt kjennskap til karakter, gruppe og taktikken. Det er null tilgivelse og en feil fører til døden for gruppen.

 

Ikke blir det mye tid til å slappe av heller siden Bioware har vært ekstremt gode til å komme med nytt content relativt ofte. En del casual og en del for de litt mer hardcore.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Har et savn etter et MMORPG som virkelig drar fram entusiasmen og gleden ved å spille sammen med andre for å fullføre vanskelig oppdrag eller bekjempe farlige monstre.

 

Alle MMORPG som har blitt lansert den senere tid har enten feilet veldig hardt eller så er de såpass casual at det rett og slett ikke byr på noen utfordring.

 

Finnes det noen MMORPG som virkelig fenger og hvor det beste utstyret ikke deles ut til alle og enhver? Må være aktive spill, slik at man faktisk får spilt med andre.

 

Om du ikke har spilt World of Warcraft så ville jeg anbefalt deg å prøve det. Det som er så bra med WoW er at det har noe for både casuals og mer dedikerte spillere. En kan som casual ha det veldig gøy og kan du bare spille noen timer i uka så vil du fortsatt kunne være med på ting og jobbe deg mot vanskeligere utfordringer og bedre utstyr etc.

 

Er en mer dedikert så er det utfordringer som krever mer av deg og som er veldig tilfredsstillende når du spiller samens med hyggelige mennesker. En kan også med nød spille med random mennesker med suksess om dem vet hva dem driver med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har et savn etter et MMORPG som virkelig drar fram entusiasmen og gleden ved å spille sammen med andre for å fullføre vanskelig oppdrag eller bekjempe farlige monstre.

 

Synes det er litt pussig at når dette er kriteriet som settes, så nevnes spill som WoW og Guild Wars 2, som man lett når maks level ved å "facerolle" på tastaturet mens man spiller solo.

 

Hvorfor er det pussig? Ett mmo er jo så utrolig mye mer enn bare å nå maks level.

Lenke til kommentar

Hvis det er utfordring du ønsker kan du begynne med SWTOR.

 

Det er et fåtall i hele verden som er gode nok til å fullføre de nye raidene på "nightmare". Det krever ekstremt godt kjennskap til karakter, gruppe og taktikken. Det er null tilgivelse og en feil fører til døden for gruppen.

 

Ikke blir det mye tid til å slappe av heller siden Bioware har vært ekstremt gode til å komme med nytt content relativt ofte. En del casual og en del for de litt mer hardcore.

Spilte SW: TOR en stund, og hadde noen svært bra stunder der i grupper. Det skjer svært sjelden. Husker spesielt når jeg spilte som Jedi Sage (healeren) i en dungeon med en gruppe. I utgangspunktet var det ikke så vanskelig, men vi klarte å virkelig kuke alt til, og havnet i kamp med flere fiender og en stor robot vi strengt tatt burde ha ventet med. Det var et slit å holde alle i live, samtidig som jeg måtte beskytte meg selv og passe på hvor fiendene var, så vi ikke ble overrasket. Og jaggu kom ikke enda en av de robotene gående mot oss, men de andre i gruppen så den ikke. Dermed måtte jeg beskytte meg selv, heale de andre og prøve å holde styr på den andre store roboten med Force Lift for å holde den ute av kampen så lenge som mulig. Det ble litt vel hektisk til tider, men det gikk. :) Digger sånne stunder, men det dessverre veldig sjeldent de skjer. Som regel kuker noen det til, og hele gruppen dør.

 

Anyway, støtter Guild Wars 2. Var ikke så mange som spilte sist jeg sjekket, men første expansion kommer snart, og vil forbedre mye. Da blir det forhåpentligvis flere som spiller. Ellers har vi jo så klart Wildstar. Jeg både elsker og hater det spillet. Det er på mange måter det beste MMORPGet jeg har spilt noensinne (og dyttet selv LotRO ned fra tronen til andreplass), men samtidig hater jeg det. Det er rett og slett for vanskelig for alt for mange. Det sier jo sitt at de introduserte dungeons på lvl 10 for å lære folk hva de skal gjøre. Har det skjedd i andre MMORPGer før? Slet også mye med de første dungeonsene vi får (på level 20), men har gitt opp flere enn jeg fullførte. Vil du ha en utfordring er det nok et bra sted å starte. :)

Lenke til kommentar

De eneste spillene jeg ikke har prøvd (av de som har blitt nevnt) er følgende:
Ultima Online

Dark Age of Camelot

Darkfall

Everquest 1

 

Spill som WoW hvor den eneste utfordringen er hardcore raids er ikke det jeg leter etter. Anarchy Online var helt eksemplarisk på character development og tweaking av utstyr for å bli "bedre" enn de andre spillerne.

 

I lotro likte jeg achievement grinding og crafting, men selve spillet var den typiske themepark MMO-opplevelsen hvor meste parten av tiden ble tilbrakt alene med quests.

 

Wildstar, Rift og GW2 har prøvd å tilføye dynamisk content for å gi en bedre opplevelse mens man levler, men det er fortsatt veldig themepark og upersonlig.

Endret av Unlikely
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...