Gå til innhold

XP fortsatt i skuddet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 av 3.

Om man trekker fra de som bare har hørt at det er dårlig og dermed svarer ja og man trekker i fra de med lusen økonomi som fakisk ikke henger med i tiden og har for dårlig hardware hva hadde resultatet blitt da?

 

Prisen er jo den samme selv om man nedgraderer? Man må uansett kjøpe (en av de dyrere) lisens. Og hva om man legger til de som gjerne ville byttet men ikke får det til, eller vet det går ann? Dt er egentlig ganske uskalig å mase om at folk ikke "Henger med i tiden" og har "lusen økonomi", man kan fint velge bort Vista etter en rasjonell vurdering, faktisk synes jeg argumentene for å velge Vista ofte er mindre rasjonelle "hos meg funker det fint" (men fungerer det bedre? Og hva bruker du det til), "jeg har ikke hatt noen problemer", "ytelsen er ok på min monsterrigg". osv, men ikke så mye om hva som faktisk gjør vista bedre enn XP:

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvor mange er det som bytter til linux? Lurer på om akkurat den statistikken kommer til å få en oppsving når MS trekker støtten for XP. (på desktop)

 

At Vista hjelper på interessen for Linux tror jeg er hevet over enhver tvil. Selv om det er tricky å overbevise bedriftsmarkedet... "if it's free, it's no good" er en gjenganger...

Lenke til kommentar
Hvor mange er det som bytter til linux? Lurer på om akkurat den statistikken kommer til å få en oppsving når MS trekker støtten for XP. (på desktop)

 

Finner ikke statistikken nå, men preinstalerte linux systemer har gått gjennom taket siden vista kom ut, men store deler av det har med billig pc'er og gjøre.

Lenke til kommentar
Vista virker kjempeflott for noen, men selv er jeg ikke så glad i det ettersom jeg har elendig ytelse på overføringer fra en HDD til en annen, og at det stort sett virker "klumpete". På min stasjonære virker alt kjempeflott, men på min laptop er jeg i gang med å bytte tilbake til XP.

 

Nå er jo laptop + Vista fyfy (generelt sett.)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt problemer med driverne som dermed har ført til at spill ikke fungerer som de skal. Jeg kjøper ikke Vista alene eller ny mskin uten mulighet for å bruke xp drivere (og xp OS)..

 

Og nei, det er ingen oppdateringer til HP maskinen min som har gjort det bedre enda. Endte med laptopdriver2go.com drivere som hjalp litt på bærbar.

Lenke til kommentar

- Vista er først og fremst et mer tungvindt OS å bruke, de tror de gjør ting bedre og mer intuitivt men i realiteten fjerner de funksjonalitet og mange praktiske og effektive aspekter.

 

- UAC bør ikke disables, du bør heller slå av boksen som kommer opp hver gang. Dette gjør du i eks. policy via gpedit. Da beholder du sikkerheten og "raise level" funksjonaliten, men slipper samtidig den irriterende boksen.

 

C:\Windows\System32\cmd.exe /k %windir%\System32\reg.exe ADD HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v EnableLUA /t REG_DWORD /d 0 /f

slik slår du av UACfolk som syter over Vista kjøp dere en ny pce og hold kjeft vista funker ikke på den pcen du kjøpte på Rema 1000 for 2000kr for 5 år siden

Totalt unødvendig å oppgi cmd i den kommandostrengen. Og det er bedre å lære folk hvor de finner valget for å gjøre det istedet for dårlige reghacks. Om du vet hvor.

 

- Windows 7 blir Vista R2, etter mye om og men fra store bedrifter som har lagt press på MS.

 

- De som mener at Vista har bedre søkefunksjonalitet må vennligst legge noen eksempler og forklaringer på bordet. Etter min mening har søkefunksjonaliteten i Windows blitt dårligere for hvert OS etter W2K. Og Vista er inget unntak.

 

 

 

EDIT:

Jeg har tvunget meg selv til å kjøre Vista og kjører 2 utgaver. Vista Ultimate 32bit(E6750/4GB) og Vista Bussiness 64bit(E8400/8GB). Begge på flunkende ny hardware og den eldste har jeg brukt i ca. 6mnd.

Så slutt med vaset om at "folk som ikke liker vista vet ikke hva dem prater om og har ant. ikke brukt det og bare hørt andre snakke nedsettende om det".

Ellers kjører jeg WinXP Pro 32bit og 64bit på maskiner jeg bruker i fritiden, det er en glede hver gang man bytter fra Vista til en av disse maskinene.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

nå høres det ut som om det er blitt en feil i hvor kraftig hardware man faktisk trenger og hvor kraftig hardware Microsoft mener folk skal kunne bruke vista på.

jeg sitter med den oppfattelsen om at Microsoft skal liksom tvinge alle til bruke vista enten den nye hardwaren klare det eller ikke

 

tenk om du kjøper ny pc. til kr 10 000.

likevel så går det raskere med xp .

 

hva om du hadde betalt 15 000 i stedet .

går vista raskere av den grunnen

 

hva med å la være å selge maskiner til under 10 000 kr.

 

nå som Microsoft ikke godtar maskiner med xp med mere en 1 gb ram som standard og man må kjøpe ekstra minne .

 

hvor mye ekstra minne må man da kjøper hvis man skafer seg ny pc med 3 gb og vista for å få samme ytelsen som med xp

 

jeg gidder ikke å bruke tid på trimme pc min hvis/når jeg skaffer meg ny pc med vista.

da er det bortkastede penger hvis man til slutt ender opp med like rask ( eller treg ) maskin som før

 

 

når man har

Iintel p4 på 2 gHZ.

1,5 gB ram

ca 250 gB harddisk ( fordelt på flere disker )

ATI radeon 9600 agp skjermkort

 

 

hvor ender man da hvis man skal ha ny maskin med vista og minst samme ytelse som med xp ?

 

 

Lenke til kommentar

Jeg er overrasket over at hele 35% har nok peiling til å vite om at det går an å ned/opp-gradere til XP og ikke minst at så mange får det til.

 

Skryte-salgstallene for Vista er altså betydelig oppskrytt.

 

Synd for Microsoft at de kuttet salget av populære XP, over til det mye mislikte Vista. Microsoft dytter rett og slett store deler av kundemassen over på konkurrentene. Ikke rart at både Apple og Ubuntu har mer enn doblet sine markedsandeler siden Vista ble lansert.

Lenke til kommentar

Morsom lesing. Jeg skjønner ikke at folk kan ha så mye imot Vista. Jeg er en av de som ikke *liker* microsoft så godt, men jeg må si meg veldig fornøyd med vista. At folk har problemer med vista på sin maskin med quad-sli, 3,6 ghz quad-core og 4 gb ram er for meg veldig vanskelig å forstå, har selv aldri hatt problemer med min vista ultimate x64 på min ikke så moderne pc:

 

HK - Asus P5E-VM HDMI

CPU - Intel Pentium E2160 1,8GHz

GPU - Radeon X1950 Pro

RAM - 4 GB

 

UAC er virkelig ikke noe å syte over, det tar maks 30 sekunder (pluss restart) å slå av.

 

Nei, her er det enten veldig mye PEBKAC, hardwarefeil eller at folk er redde for noe nytt som er problemet. Hadde aldri problemer ved å finne frem i vista fremfor 2000, xp, server 03.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412453

Folk som sier at vista har så grusomt pent design skjønner jeg virkelig ikke, alt som er laga for å ha bra design ender somregel opp som ett eneste rot og "designet" følger etter. Kjørte winxp med classic skin fram til for ca 1/2 år siden.

Nå bruker jeg bare emerge desktop shell kombinert med samurize istedet for explorer shellet, og det fungerer utmerket selv om det ser dønn kjedelig ut for de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...