Gå til innhold

Grand Theft Auto IV til PC? (PC)


Anbefalte innlegg

GTA Graffik = Ikkje noke spesielt, vi vet allerede at DX9 vil bli støttet siden XBOX360 støtter kun DX9, og fordi Vista ikkje er utbredt nokk enda.

Xbox360 har en skreddersydd GPU som ikke faller innenfor noen av DirectX standardene til PC. På en ting ligger den under DX9 SM3.0, på en del ting ligger den over DX9 SM3.0, på enkelte ting ligger den på nivå med DX10 og på en par ting ligger den over DX10.

 

Kilde? Hva ligger over hva ligger under og link til seriøs side hadde vore en begynnelse.

Ta en titt her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GTA Graffik = Ikkje noke spesielt, vi vet allerede at DX9 vil bli støttet siden XBOX360 støtter kun DX9, og fordi Vista ikkje er utbredt nokk enda.

Xbox360 har en skreddersydd GPU som ikke faller innenfor noen av DirectX standardene til PC. På en ting ligger den under DX9 SM3.0, på en del ting ligger den over DX9 SM3.0, på enkelte ting ligger den på nivå med DX10 og på en par ting ligger den over DX10.

 

Kilde? Hva ligger over hva ligger under og link til seriøs side hadde vore en begynnelse.

Ta en titt her :)

 

Ja d er en modifisert utgave av DX9 tilnærmet DX10, men det er ingenting den kan gjer som et moderne DX10 kort ikkje kan gjer. Det er tross alt nVidia og ATI som har utviklet graffikortene til PS3 og 360, og disse er i PC verdenen trollgamle på teknologi nå.

 

Hovedpoenget mitt står fordi DX9 og XBOX DX9 er rimeligt likt, og det å kreve DX10 for å kjøre GTA IV vil vere direkte dumt siden det vil utelukke alle XP brukere som står for ein så stor majoritet av spillere i dag.

Endret av SynT
Lenke til kommentar
Kjøpt ifjor på multicom og ikke takler spill fra 2005 engang, og den kostet 6000kr ;)

 

Hvor mange ganger må det gjentaes at man fint kan kjøpe en PC til 100 000 om det så skal være, som ikke kjører spill bra? PC er et redskap som kan spesialiseres, derfor vil ikke alle PCer være egnet til spill. Vennligst ikke bruk din manglende evne til å bygge en PC som gjør det du vil som eksempel for hva man kan få til. Dette har jo blitt poengtert til deg sikkert 100 ganger, hvorfor gjentar du da argumentet gang på gang? Er det for å spamme?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Ork og diskuter med meg Hr.Jensen, jeg ser gang på gang hver tråd som omhandler spill som kommer til pc. Ser flere folk nevner "nedstrupet" "konsoll sin feil att spillene til pc suger" "trenger kun 3000kr pc så kan man dra alle spillene på fulleste" "sammenligner konsoller opp mot pcer med 3GB ram" det er derfor jeg blir rimelig pissed off. Ja kan nevne mer spill som ikke pc har, MGS IV, RE5, Little Big Planet, GT5, God Of War 3, Mario, Zelda, Uncharted, Ratchet And Clank og garantert fler

 

 

Atw: jeg må jo få lov til å si det jeg vil, men gjør det da alle sier pc har ingen problemer eller noe som helst. Alle spill vil kjøre på fulleste med en 4000kr maskin fra 2006 som er bygget selv! og folk gjentar "strupet" osv

 

Da får jeg vel bare leve i en hule med konsollene mine da, ja husker en sa det og "fossilt leketøy", det er derfor jeg blir pissed off.

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Ork og diskuter med meg Hr.Jensen, jeg ser gang på gang hver tråd som omhandler spill som kommer til pc. Ser flere folk nevner "nedstrupet" "konsoll sin feil att spillene til pc suger" "trenger kun 3000kr pc så kan man dra alle spillene på fulleste" "sammenligner konsoller opp mot pcer med 3GB ram" det er derfor jeg blir rimelig pissed off. Ja kan nevne mer spill som ikke pc har, MGS IV, RE5, Little Big Planet, GT5, God Of War 3, Mario, Zelda, Uncharted, Ratchet And Clank og garantert fler

 

 

Atw: jeg må jo få lov til å si det jeg vil, men gjør det da alle sier pc har ingen problemer eller noe som helst. Alle spill vil kjøre på fulleste med en 4000kr maskin fra 2006 som er bygget selv! og folk gjentar "strupet" osv

 

Da får jeg vel bare leve i en hule med konsollene mine da, ja husker en sa det og "fossilt leketøy", det er derfor jeg blir pissed off.

 

Nå er ikke Little Big Planet, GT5, God Of War 3 ute engang.... Mens en pc har så ufattelig mye flere spill så aldri kommer eller har finst på konsoll....

 

Edit: glemte å legge til MGS IV.

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar
jeg må jo få lov til å si det jeg vil, men gjør det da alle sier pc har ingen problemer eller noe som helst.
Den setningen får jeg vondt i huet av. Gratulerer.

 

en 4000kr maskin fra 2006 som er bygget selv! og folk gjentar "strupet" osv

Hverken pris, alder eller hvem som har satt den sammen teller når det kommer til evne til å kjøre spill.

Lenke til kommentar
Atw: jeg må jo få lov til å si det jeg vil, men gjør det da alle sier pc har ingen problemer eller noe som helst. Alle spill vil kjøre på fulleste med en 4000kr maskin fra 2006 som er bygget selv! og folk gjentar "strupet" osv

 

Da får jeg vel bare leve i en hule med konsollene mine da, ja husker en sa det og "fossilt leketøy", det er derfor jeg blir pissed off.

 

Nei, "alle" sier ikke det, ærlig talt e du den eneste jeg har sett som sier det, det virker mer som du fabrikerer argumenter og prøver å argumentere imot, ta gjerne å siter disse påstandene du kommenterer (i den grad "ingen problemer eller noe som helst" betyr noe i det hele tatt). Om du vil leve i en hule eller ikke er vel din sak, men om det får deg til å slutte med de tulleargumentene dine, så for all del, da skal ikke jeg stoppe deg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Kan vi ikke bare være glade for at PC-eiere også får glede av dette spillet og la det bli med det?

 

Personlig betyr det ingenting for meg om hva slags PC man må ha for å kjøre dette og hvor bra grafikken blir kontra hva den er på konsoll. Selv foretrekker jeg å spille på konsoll og grafikken er mer enn bra nok til at jeg kan nyte den i allefall..

 

Spill på den plattformen du foretrekker og vær glad sier nå jeg.. Så kan du heller gi faen i hva andre folk spiller på..

Endret av Chrissj
Lenke til kommentar
Ork og diskuter med meg Hr.Jensen, jeg ser gang på gang hver tråd som omhandler spill som kommer til pc. Ser flere folk nevner "nedstrupet" "konsoll sin feil att spillene til pc suger" "trenger kun 3000kr pc så kan man dra alle spillene på fulleste" "sammenligner konsoller opp mot pcer med 3GB ram" det er derfor jeg blir rimelig pissed off. Ja kan nevne mer spill som ikke pc har, MGS IV, RE5, Little Big Planet, GT5, God Of War 3, Mario, Zelda, Uncharted, Ratchet And Clank og garantert fler

 

Jeg motsier bare det du påsto tidligere, med mer håndfaste argumenter som det er fullt mulig å hente kilder til. Spillene du nevner, forøvrig, er spill som PC ikke har. Det er korrekt. Men så må du begynne å nevne spill som PC har da, som konsoll ikke har. Diablo, for eksempel. Eller World of Warcraft. WoW er blant de mest spilte spillene noen sinne. Til enhver tid sitter over ti millioner mennesker og spiller dette. Teller ikke det? "WoW suger!!111" holder ikke som noe argument. Jeg liker ikke WoW, men at det er et populært spill, som finnes på PC men ikke på konsoll - av åpenbare grunner, er ikke til å komme utenom. Alt dette handler om smak og behag. Selv savner jeg ikke noen av de spillene du nevnte. Og det er akkurat det som er poenget mitt. Alt det du sa i den posten tidligere, var bare subjektivt fjas som ikke la til noe som helst til diskusjonen angående PC vs. konsoll eller GTA vs. whatever, eller hva det nå var folk diskuterte. Dine meninger angående spill og PC har fint lite å gjøre med om en oppegående PC vil klare å kjøre GTA4.

 

Derfor, så er det nesten du som bør la være å ta del i diskusjonen, da du risikerer å få andre 'rimelig pissed off'.¨med "argumentene" du kommer med.

 

PS: Både MGS- og RE-seriene har flere titler på PC, forresten. Det kan godt hende at de siste titlene også kommer til PC en dag.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nettopp en ny pc til 14000 på komplett. Den kjører jo nesten ingenting av spill.. Jeg Skjønner ingenting!!!!!

 

 

Ram: 2x Corsair Dominator TWIN3X 2000MHz DDR3, 4GB, DHX, FAN, (KIT),CL9-9-9-24, 5450 = 10900 kr

HK: Asus Striker II Extreme, Socket-775,DDR3 ,nForce-790i Ultra SLI, 3xPCI-Ex(2.0)16 = 2899 lr

Cpu: Intel Celeron® E1200 1.6GHz Socket LGA775, 512Kb L2, 800MHz, BOXED w/fan = 319 kr

Skjermkort: Gainward GeForce 7200GS 128MB DDR2, PCI-Express, DVI, Tv-Out, Heatsink = 195 kr

 

Sum kr. 14313

 

Wtf!

 

 

(sorry måtte bare :)

Lenke til kommentar

Ikke min feil att folk har sagt kommentarer om konsoller som gjør jeg blir varm i toppen

Hadde "dem" ikke skrevet kommentarer negativt mot konsoller så hadde jeg jo aldri sagt noe stygt og negativt mot pc heller. Sånne småkommentarer gjør meg veldig skuffet av andre nedslående kommentarer mot konsoller, trenger ikke nevne kommentarene som blir nevnt

 

HWbruker: Du vet att IV står for 4? Derfor skrev jeg det på Metal Gear Solid IV istede for "4" tallet :p

 

For meg så har alltid GTA vert foretrukket til konsoller da GTA for meg er konsollspill, hadde GTA SA til pc, var ikke samme opplevelse der som jeg fikk i GTA SA til PS2, mye lettere å styre 3personspill med håndkontroll vil jeg si! men dette er jo bare min mening

 

Peace!!

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
Ikke min feil att folk har sagt kommentarer om konsoller som gjør jeg blir varm i toppen

Hadde "dem" ikke skrevet kommentarer negativt mot konsoller så hadde jeg jo aldri sagt noe stygt og negativt mot pc heller. Sånne småkommentarer gjør meg veldig skuffet av andre nedslående kommentarer mot konsoller, trenger ikke nevne kommentarene som blir nevnt

 

At du ikke klarer å se at det finnes ulemper med konsoller, og at du blir varm i toppen og kommer med usakligheter når folk poengterer det er din egen feil jo. PC har noen ulemper, konsoll har noen ulemper, lev med det, istedet for å komme med usakligheter.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja d er en modifisert utgave av DX9 tilnærmet DX10, men det er ingenting den kan gjer som et moderne DX10 kort ikkje kan gjer. Det er tross alt nVidia og ATI som har utviklet graffikortene til PS3 og 360, og disse er i PC verdenen trollgamle på teknologi nå.

Faktisk har Xenos funksjonalitet som ikke noen DX10 GPU har, som bl.a memexport, flere sammenfallende render states og tesselator enhet. Dvs ATi har hatt en tesselator enhet fom R600 (Radeon 2900), men dette blir ikke en del av DX før DX11.

 

Hovedpoenget mitt står fordi DX9 og XBOX DX9 er rimeligt likt, og det å kreve DX10 for å kjøre GTA IV vil vere direkte dumt siden det vil utelukke alle XP brukere som står for ein så stor majoritet av spillere i dag.

XBOX DX9? DX9 er et PC API. Men ja, det vil ta lang tid før PC spill vil begynne å kreve DX10 og det er ingen nødvendighet for å porte spill fra Xbox360. Det må da kanskje gjøres mer tungdrevet med DX9, som flere rendering passes og flytte operasjoner over til CPU.

Lenke til kommentar

For meg passer ihvertfall GTA best for pc. Liker ikke noe særlig å spille med kontrollene på konsoll. Og halvparten av moroa med gta er jo moddinga. Derfor synes jeg at gta må komme til pc. Håper virkelig at det skjer. Er ikke særlig hypp på å bruke masse penger på både konsoll og en ny tv, da jeg ikke ser noe særlig på tv i utgangspunktet en gang. Da er bedre for meg å bruke penger på å oppgradere dataen, noe jeg ville gjordt uansett.

 

Bring on the mods :w00t:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...