Gå til innhold

Grand Theft Auto IV til PC? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med tanke på at RAGE er skalérbar og Euphoria allerede er utviklet til PC, så skal det ikke så mye som noen her skal ha det til for at GTA IV kommer til PC.

Mulig jeg ikke har fulgt med i timen...men jeg er serioes naar jeg spoer:

RAGE og Euphoria? Hva har det med GTA IV og gjoere?

 

Du må jo nesten ha levd under en stein de siste årene for å ikke ha fått med deg at GTAIV bruker RAGE og Euphoria. Ellers, mye bra stoff i denne tråden! :) Nesten et eneste langt gullkorn :D

Lenke til kommentar
Lucas Arts har sagt at de ikke ønsker å gi ut The Force Unleashed til PC fordi det er veldig få PC-er som vil kunne kjøre Euphoria-motoren, samme som brukes i GTA 4. Det utnyttes nok en del bedre i TFU da.

 

Di samme idiotene som sa at du trengte 4000$ PC for å kjøre nye spill.

Lenke til kommentar
Det er fordi det ikke alle har råd til maskin til over 7000kr

att noen kan si att med en pc fra ifjor kan dra GTA IV, kom til meg og sjekk selv

Kjøpt ifjor på multicom og ikke takler spill fra 2005 engang, og den kostet 6000kr ;)

 

Dette kommer til å selge ca 1mill kopier "wow så mye" til pc, resten er skaffet ulovligt ;)

Mens konsollversjonene har solgt godt over 7 millioner kopier om ikke mer

 

Du bør heller poste spesifikasjonene til PCen du kjøpte i fjor i stedet for bare å liste opp hvor mye den kostet. Det er langt viktigere enn prisen. Først da kan man avgjøre om du faktisk har noe å fare med i posten din mht din PC og dens egenskaper.

 

EDIT: Ellers er det mye underholdning mht vrangforestillinger om konsoller vs. PC i tråden, har fått meg flere gode lattere. :)

Endret av Kharan
Lenke til kommentar
Ville ventet med å feire til noen andre enn Pc Gamer Malaysia (av alle mulige steder) bekrefter dette. Selvfølgelig fullt mulig at det kommer til pc, men jeg ser ikke helt poenget... Rockstar kan bruke masse tid og penger på å lage en pc-versjon og kanskje selge en million kopier, eller de kan bruke de ressursene på lage et nytt spill til konsoll som selger nærmere 10 millioner kopier...

 

GTA IV (Pc): 299 NOK

Solgte kopier: 1,000,000 stk.

= 299,000,000 NOK for å skrive om litt kode og annet smårask.

 

nei det er det vel ikke verdt å gjøre :hmm:

Lenke til kommentar
Det er fordi det ikke alle har råd til maskin til over 7000kr

att noen kan si att med en pc fra ifjor kan dra GTA IV, kom til meg og sjekk selv

Kjøpt ifjor på multicom og ikke takler spill fra 2005 engang, og den kostet 6000kr ;)

 

Dette kommer til å selge ca 1mill kopier "wow så mye" til pc, resten er skaffet ulovligt ;)

Mens konsollversjonene har solgt godt over 7 millioner kopier om ikke mer

 

Du bør heller poste spesifikasjonene til PCen du kjøpte i fjor i stedet for bare å liste opp hvor mye den kostet. Det er langt viktigere enn prisen. Først da kan man avgjøre om du faktisk har noe å fare med i posten din mht din PC og dens egenskaper.

 

Lukter innebygget skjermkort lang vei :p

Lenke til kommentar

Er jo ikke noe bombe at dette kommer til å komme til PC etterhvert.

San Andreas osv er jo på en måte bare en videreutvikling av treeren, så der hadde det ikke vært sjokk om det ikke kom til PC. Nå derimot handler det om en helt ny vinkling på GTA universet og da er det naturlig at det dukker opp på PC også.

Lenke til kommentar
Ville ventet med å feire til noen andre enn Pc Gamer Malaysia (av alle mulige steder) bekrefter dette. Selvfølgelig fullt mulig at det kommer til pc, men jeg ser ikke helt poenget... Rockstar kan bruke masse tid og penger på å lage en pc-versjon og kanskje selge en million kopier, eller de kan bruke de ressursene på lage et nytt spill til konsoll som selger nærmere 10 millioner kopier...

 

GTA IV (Pc): 299 NOK

Solgte kopier: 1,000,000 stk.

= 299,000,000 NOK for å skrive om litt kode og annet smårask.

 

nei det er det vel ikke verdt å gjøre

Nå er nettopp tingen det at ingen av oss vet hvor mye jobb det er å porte spillet til pc, jeg er ganske sikker på at det er mer jobb enn "å skrive om litt kode og annet smårask"...

 

Nei, som sagt, jeg tror ikke de har stort å tjene på en pc-versjon. Jeg tror helt ærlig ikke at en eventuell pc-versjon hadde solgt så mye som en million eksemplarer, men brukte tallet som et eksempel da Toman85 nevnte det tidligere i tråden. Klart de hadde sittet igjen med litt ekstra "gryn" i kassa, men ikke så mye at jeg tror det er verdt å bruke ressurser som kunne vært brukt på nye prosjekter på det, f.eks har de jo DLC som de må gjøre ferdig for MS.

Lenke til kommentar
Nå er nettopp tingen det at ingen av oss vet hvor mye jobb det er å porte spillet til pc, jeg er ganske sikker på at det er mer jobb enn "å skrive om litt kode og annet smårask"...

 

Nei, som sagt, jeg tror ikke de har stort å tjene på en pc-versjon. Jeg tror helt ærlig ikke at en eventuell pc-versjon hadde solgt så mye som en million eksemplarer, men brukte tallet som et eksempel da Toman85 nevnte det tidligere i tråden. Klart de hadde sittet igjen med litt ekstra "gryn" i kassa, men ikke så mye at jeg tror det er verdt å bruke ressurser som kunne vært brukt på nye prosjekter på det, f.eks har de jo DLC som de må gjøre ferdig for MS.

 

De brukte jo ca. 500 mill NOK på å lage spillet fra scratch. Setter du dette i perspektiv så vil du også se mulighetene her. De forrige GTA-spillene kom til PC for en grunn.

Lenke til kommentar
Nå er nettopp tingen det at ingen av oss vet hvor mye jobb det er å porte spillet til pc, jeg er ganske sikker på at det er mer jobb enn "å skrive om litt kode og annet smårask"...

 

Nei, som sagt, jeg tror ikke de har stort å tjene på en pc-versjon. Jeg tror helt ærlig ikke at en eventuell pc-versjon hadde solgt så mye som en million eksemplarer, men brukte tallet som et eksempel da Toman85 nevnte det tidligere i tråden. Klart de hadde sittet igjen med litt ekstra "gryn" i kassa, men ikke så mye at jeg tror det er verdt å bruke ressurser som kunne vært brukt på nye prosjekter på det, f.eks har de jo DLC som de må gjøre ferdig for MS.

 

De brukte jo ca. 500 mill NOK på å lage spillet fra scratch. Setter du dette i perspektiv så vil du også se mulighetene her. De forrige GTA-spillene kom til PC for en grunn.

 

Kor dyrt det er å porte et spill fra 360 til PC er analysert av flere eksperter, konklusjonen var at det ville koste en 1/10 av forventet fortjeneste dette var eingrov analyse. PC versjonen av GTA SA solgte meir en 2 mill det første året og det er meget bra for et spill som har vert ute 7 måneder tidligere på ein annen platform.

Endret av SynT
Lenke til kommentar
Det er fordi det ikke alle har råd til maskin til over 7000kr

att noen kan si att med en pc fra ifjor kan dra GTA IV, kom til meg og sjekk selv

Kjøpt ifjor på multicom og ikke takler spill fra 2005 engang, og den kostet 6000kr ;)

 

Dette kommer til å selge ca 1mill kopier "wow så mye" til pc, resten er skaffet ulovligt ;)

Mens konsollversjonene har solgt godt over 7 millioner kopier om ikke mer

 

Du bør heller poste spesifikasjonene til PCen du kjøpte i fjor i stedet for bare å liste opp hvor mye den kostet. Det er langt viktigere enn prisen. Først da kan man avgjøre om du faktisk har noe å fare med i posten din mht din PC og dens egenskaper.

 

EDIT: Ellers er det mye underholdning mht vrangforestillinger om konsoller vs. PC i tråden, har fått meg flere gode lattere. :)

 

Jeg og går latter av mangen her inne som sier att pc er win, best, mest for pengene

 

ja vil denne dra likksom GTA IV?

AMD Athlon 3800+ 2.4ghz

Geforce 7650 GS 256mb

2048DDram

Denne drar ikke HL2 på fulleste engang!!

Alt det 2007 stuff ;)

 

Men pceiere må slutte å si att det er konsollenes feil att toppspillene blir dårlige, det er faktisk konsoller så breader opp toppspillene så dere må være glad for dere kan spille GTA IV

hadde jeg ikke hatt konsoller og kun pc, da tenker jeg alltid slikt: Fy faen hvor mangen bra spill jeg mister og surt for lommeboken angående oppgraderinger til pc

og det som forundrer meg mest hver nettbutikk jeg nevner er alltid dårlig, så komplett, så multicom osv. Da er det kun for å beskytte pc som spillplattform

 

Pc for meg er så si død, kun msn og internett, resten er på herlige konsollene mine!!

Jeg hadde aldri klart å vente over halvt år for å kjøpe GTA IV da jeg er storfan av den serien

 

Agg: Det er bra noen er litt enige med meg, pcversjonen kommer ikke til å selge bra iforhold til 360 for eks ;)

 

SynT: Det er ikke innebygget skjermkort nei :p

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
ja vil denne dra likksom GTA IV?

AMD Athlon 3800+ 2.4ghz

Geforce 7650 GS 256mb

2048DDram

Denne drar ikke HL2 på fulleste engang!!

Alt det 2007 stuff ;)

 

Ville ikkje den dra HL2 på det fulleste? :hmm:

Det må ver noke alvorligt galt med din maskin, om det er software eller hardware problem er litt vanskeligt å si herfra. Selv kjørte eg HL2 full kvalitet på P4 3Ghz HT, Radeon x800 256mb, 1 GB ram, @ 1680*1050. Dette er nå ein 5 å gammel maskin, har nå ein ny men bruker denne fortsatt.

Endret av SynT
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...