Gå til innhold

Grand Theft Auto IV til PC? (PC)


Anbefalte innlegg

WoooW!

 

Kødder dere? Kommer GTA IV på pc!?

 

Nei nå er jeg i såpass sjokk at jeg nesten må legges inn på lukket intensiv avdeling for psykologisk forskning innenfor sjokk!

 

GTA på Pc kan nesten sammenlignes med Skatt, Sola og Døden. Bombesikkert!(evt GTA-På-Pc-Sikkert)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om dere totalt blåøyde PC-spillere faktisk hadde ant hvor mye som ligger i bunn av GTAIV, hadde dere skjønt at det er snakk om mer omfattende systemer bak grafikken enn de fleste store spill på markedet pr i dag. Liberty City lever og ånder alle andre steder enn hvor du løper rundt til enhver tid.

 

Viss dei greier å tilpasse spelet til både ps3 og xbox360, som heller ikkje er identiske med kvarandre, så ser eg ikkje for meg at det er verdas vanskligaste oppgåve å tilpasse det for PC i tillegg. Det blir isåfall utelukkande eit spørsmål om å setje personell til å gjere det, og med tanke på at dei har ein garanti om å tene inn att ei slik investering så ser eg ikkje for meg at dei seier nei til gratis pengar.

Endret av sjukheit
Lenke til kommentar
Viss dei greier å tilpasse spelet til både ps3 og xbox360, som heller ikkje er identiske med kvarandre, så ser eg ikkje for meg at det er verdas vanskligaste oppgåve å tilpasse det for PC i tillegg. Det blir isåfall utelukkande eit spørsmål om å setje personell til å gjere det, og med tanke på at dei har ein garanti om å tene inn att ei slik investering så ser eg ikkje for meg at dei seier nei til gratis pengar.

 

Mye mulig, men etter hva jeg har forstått har det vært to team som har utviklet til Xbox360 og PS3 på samme tid, en av grunnene til at det kom ut på samme tid.

 

Hadde jeg bare husket hvor sitatet fra R* talsperson, så hadde saken vært en annen. For jeg klarer ikke sette fingeren helt 100% på hva som var grunnen, men det var iallefall det at de ville fortsette på nåværende prosjekter og spill, forbedre disse med bugfixes og konsentrere seg om ekstramaterialet som skulle utgis.

 

Og ingenting i livet er gratis ;)

Lenke til kommentar

MEN - tilbake til PC Gamer som kilde til artikkelen og spekulasjonene.

Dette er i mine oeyne ett relativt serioest magasin og utgis i en rekke land fra Europa/UK til US og Asia. Er det ikke aa betrakte som daarlig journalistikk? aa bare spekulere uten noe referanser av noe slag. Da baserer jeg meg paa hva malaysiske lesere har uttalt paa bladets forum - http://www.velocity-media.net/forums/index...showtopic=20327

Ville tro at naar du driver en franchise (som jeg antar PC-Gamer i enkelte land er) er det vel visse retningslinjer og krav fra sentralt hold som man maa forholde seg til?

Uansett de kommer til aa selge mange kopier - og til syvende og sist er det jo det de lever av...

Lenke til kommentar

Jeg tror den store forskjellen her er at Rockstar gikk ut og sa eksplisitt at GTA IV på PC var uaktuelt. But I could be wrong. Jeg kunne banna på at jeg leste det her på gamer.no, men nå finner jeg ingen kilder, så da kan det heller være. Jeg gleder meg til jeg får meg en PS3 og kan spille GTA IV der jaffal, for det var en av de bedre spillopplevelsene jeg har hatt på en god stund.

Lenke til kommentar

Muddy, alle konsoll-utgivelser portet til PC har enten lik grafikk (og annet innhold) eller bedre. Slik har det alltid vært. Jeg tviler på at GTA4 er så utenomjordisk laget at det må rives opp med roten og endres helt før det kommer på PC.

 

GTA4 kommer på PC. Spørsmålet er ikke om - men når. Og når det kommer, vil det ikke være nedstrupet.

Lenke til kommentar
Muddy, alle konsoll-utgivelser portet til PC har enten lik grafikk (og annet innhold) eller bedre. Slik har det alltid vært. Jeg tviler på at GTA4 er så utenomjordisk laget at det må rives opp med roten og endres helt før det kommer på PC.

 

GTA4 kommer på PC. Spørsmålet er ikke om - men når. Og når det kommer, vil det ikke være nedstrupet.

 

Nå har jeg gjentatte ganger prøvt å si at dette her dreier seg ikke om grafikken. Grafikken klarer en PC utmerket, det er det ingen tvil om. Men R* har selv uttalt at algoritmen og systemet som ligger i bunn og produserer alle de forskjellige tingene folk på gaten gjør, hele bysystemet som ligger i grunn, er noe en 360 og en PS3 er suverent overlegen en PC på.

 

Kombinert har en 360 9,3Ghz CPU, PS3 har sin Cell-prosessor som er enda kraftigere, det er her PC'n vil komme til kort er jeg redd. Men om noen skal få en PC til å ta de kalkulasjonene, så er i det minste R* de eneste utviklerne som faktisk vil få det til. Er jo bare å tenke tilbake til hvor mye de klarte trekke ut av en stakkars PS2 med San Andreas.

Lenke til kommentar

Haha, en del herlige kommentarer når det gjelder PCens evne til å dra dette. Selvsagt klarer den det glatt. Konsollversjonen hadde jo en del begrensninger grafisk også, pga "dårlig" maskinvare, noe de teoretisk kan fikse på en eventuell PC-versjon, siden de er kraftigere.

 

Det kommer helt sikkert til PC også, spørsmålet er bare når, som noen allerede har sagt her. Regner med det ikke er såååå vanskelig å konvertere xbox 360 spill. Så det er jo bare dumt å ikke skuffe inn litt ekstra penger for minimalt med arbeid.

Lenke til kommentar
Nå har jeg gjentatte ganger prøvt å si at dette her dreier seg ikke om grafikken. Grafikken klarer en PC utmerket, det er det ingen tvil om. Men R* har selv uttalt at algoritmen og systemet som ligger i bunn og produserer alle de forskjellige tingene folk på gaten gjør, hele bysystemet som ligger i grunn, er noe en 360 og en PS3 er suverent overlegen en PC på.

 

Kombinert har en 360 9,3Ghz CPU, PS3 har sin Cell-prosessor som er enda kraftigere, det er her PC'n vil komme til kort er jeg redd. Men om noen skal få en PC til å ta de kalkulasjonene, så er i det minste R* de eneste utviklerne som faktisk vil få det til. Er jo bare å tenke tilbake til hvor mye de klarte trekke ut av en stakkars PS2 med San Andreas.

 

Du synes ikke det blir LITT feil å bare legge sammen hZene til en flerkjerne prosessor uten å i det hele tatt tenke på arkitektur, blant annet, for å måle ytelse?

 

X360 er flere år gammel. Og dette vil tilsi en eldre arkitektur på maskinvaren. Dette gjør at prosessoren ikke klarer å yte så bra som moderne flerkjerneprosessorer som i en PC, for eksempel.

Lenke til kommentar
Nå har jeg gjentatte ganger prøvt å si at dette her dreier seg ikke om grafikken. Grafikken klarer en PC utmerket, det er det ingen tvil om. Men R* har selv uttalt at algoritmen og systemet som ligger i bunn og produserer alle de forskjellige tingene folk på gaten gjør, hele bysystemet som ligger i grunn, er noe en 360 og en PS3 er suverent overlegen en PC på.

 

Kombinert har en 360 9,3Ghz CPU, PS3 har sin Cell-prosessor som er enda kraftigere, det er her PC'n vil komme til kort er jeg redd. Men om noen skal få en PC til å ta de kalkulasjonene, så er i det minste R* de eneste utviklerne som faktisk vil få det til. Er jo bare å tenke tilbake til hvor mye de klarte trekke ut av en stakkars PS2 med San Andreas.

 

Muddy, du kommer BARE med tullball fra ende til annen. Du har ikke snøring på hva du prater om! "Kombinert har en 360 9.3GHz CPU"??? Hva er det du har røyka i dag tidlig? I såfall har jeg 14GHz prossessor, som er ganske mye heftigere enn 9.3GHz.... Tror du må ta hodet ut av rumpa og lukte litt på virkeligheten..

Lenke til kommentar
Du synes ikke det blir LITT feil å bare legge sammen hZene til en flerkjerne prosessor uten å i det hele tatt tenke på arkitektur, blant annet, for å måle ytelse?

 

X360 er flere år gammel. Og dette vil tilsi en eldre arkitektur på maskinvaren. Dette gjør at prosessoren ikke klarer å yte så bra som moderne flerkjerneprosessorer som i en PC, for eksempel.

 

Vel, greit. Jeg ser den. Men da kommer vi til et annet punkt; ingen PC er lik en annen. Det vil si det er resurskrevende å kode om noe som skal måtte fungere på flere enn en bestemt sammensatt PC.

 

Men det er nå så.

 

Vi får heller vente å se.

 

Eneste som kan være et rimelig bra argument som ikke er brukt av noen enda, er piratkopiering. Det kan være et relativt viktig poeng til hvorfor en ikke vil utvikle noe for PC. Ja, det piratkopieres konsollspill også, men langt fra så mange som PC-spill. Ikke alle har moddet konsollen sin for å spille piratkopierte spill, mens de fleste ikke trenger mye hokus-pokus for å spille et kopiert PC-spill.

 

-------------------------

 

EDIT: det her blir bare idiotisk. Går det ikke an å føre en normal diskusjon uten vulgære, barnslige uttrykk?

 

Jeg gidder ikke kaste bort tiden min på sånne tåpelige PC-fanboys som knapt er tørre bak øra, og er sååå tøffe når de skal prøve skrive innlegg.

 

I bid you adieu. GLHF.

Endret av muddy
Lenke til kommentar

Muddy; hva er egentlig problemet ditt? Virker som om du tar det personlig at spill kommer til PC. Er det ikke bra at et spill når ut til så mange mennesker som mulig?

 

Piratkopiering skjer på alle platfomer, ikke bare pc. Når det er sagt er det mer ustrakt på pc, men jeg så GTA IV til XBOX360 på nettet i ca en uke før vi fikk det i butikk..

Lenke til kommentar
Haha ler av muddy

 

 

"Jeg har min sterke tvil angående dette. En PC vil ikke klare drifte et slikt spill. Ikke uten nedstruping av innhold iallefall. "

 

domeste jeg har lest i dag...

 

Kan jo lære deg å skrive før du begynner le av andre.

 

Om dere totalt blåøyde PC-spillere faktisk hadde ant hvor mye som ligger i bunn av GTAIV, hadde dere skjønt at det er snakk om mer omfattende systemer bak grafikken enn de fleste store spill på markedet pr i dag. Liberty City lever og ånder alle andre steder enn hvor du løper rundt til enhver tid.

 

Hahaha!

 

Eg elsker forum!

 

Noobs er så latterlig bra kilde for humor!

Lenke til kommentar

God nyhet. Har ligget litt i bakhodet at det kom til å bli portet over snart, og var skuffet da ingenting ble sagt om dette rundt E3. GTA:SA var jo en av de bedre spillopplevelsene på PC, så ser frem til GTA IV kommer. Er i det hele tatt en hel masse spill som kommer fremover som blir en herlig avkobling til mmo-maset de siste årene. Heller mer og mer til at å bruke penger på 1-2 spill i månden er mye bedre for spillgleden enn å putte ett par hundrelapper i en eller annen xp-felle.

 

Når det gjelder maskinvaren til GTA:IV, så regner jeg med få problemer på stort sett det meste av det folk bruker nå. R* får nok god omsetning på denne utgaven av GTA også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...