Gå til innhold

Grand Theft Auto IV til PC? (PC)


Anbefalte innlegg

Muddy, alle konsoll-utgivelser portet til PC har enten lik grafikk (og annet innhold) eller bedre. Slik har det alltid vært. Jeg tviler på at GTA4 er så utenomjordisk laget at det må rives opp med roten og endres helt før det kommer på PC.

 

GTA4 kommer på PC. Spørsmålet er ikke om - men når. Og når det kommer, vil det ikke være nedstrupet.

 

Nå har jeg gjentatte ganger prøvt å si at dette her dreier seg ikke om grafikken. Grafikken klarer en PC utmerket, det er det ingen tvil om. Men R* har selv uttalt at algoritmen og systemet som ligger i bunn og produserer alle de forskjellige tingene folk på gaten gjør, hele bysystemet som ligger i grunn, er noe en 360 og en PS3 er suverent overlegen en PC på.

 

Kombinert har en 360 9,3Ghz CPU, PS3 har sin Cell-prosessor som er enda kraftigere, det er her PC'n vil komme til kort er jeg redd. Men om noen skal få en PC til å ta de kalkulasjonene, så er i det minste R* de eneste utviklerne som faktisk vil få det til. Er jo bare å tenke tilbake til hvor mye de klarte trekke ut av en stakkars PS2 med San Andreas.

 

hmmm... interessant! Virker som at du har styring på hva du snakker om. Kanskje du kan skrive en artikkel på HW om hvordan ting VIRKELIG er. Dessuten tror jeg Intel trenger flere ingeniører.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får håpe spillet kommer på pc, har igrunn hele tiden regnet med at det skal.

 

Noe helt annet og spille med mus og tastatur + at spill ser bedre ut på pc xD

 

Nei in tricore 3 ghz prosessor er ikke det samme som 9 ghz -.-

Endret av Matmoms
Lenke til kommentar
Muddy, alle konsoll-utgivelser portet til PC har enten lik grafikk (og annet innhold) eller bedre. Slik har det alltid vært. Jeg tviler på at GTA4 er så utenomjordisk laget at det må rives opp med roten og endres helt før det kommer på PC.

 

GTA4 kommer på PC. Spørsmålet er ikke om - men når. Og når det kommer, vil det ikke være nedstrupet.

 

Nå har jeg gjentatte ganger prøvt å si at dette her dreier seg ikke om grafikken. Grafikken klarer en PC utmerket, det er det ingen tvil om. Men R* har selv uttalt at algoritmen og systemet som ligger i bunn og produserer alle de forskjellige tingene folk på gaten gjør, hele bysystemet som ligger i grunn, er noe en 360 og en PS3 er suverent overlegen en PC på.

 

Kombinert har en 360 9,3Ghz CPU, PS3 har sin Cell-prosessor som er enda kraftigere, det er her PC'n vil komme til kort er jeg redd. Men om noen skal få en PC til å ta de kalkulasjonene, så er i det minste R* de eneste utviklerne som faktisk vil få det til. Er jo bare å tenke tilbake til hvor mye de klarte trekke ut av en stakkars PS2 med San Andreas.

 

hmmm... interessant! Virker som at du har styring på hva du snakker om. Kanskje du kan skrive en artikkel på HW om hvordan ting VIRKELIG er. Dessuten tror jeg Intel trenger flere ingeniører.

 

lol best hitil.

Lenke til kommentar

Muddy, lite tips. Ikke lek ekspert om du ikke aner hva du snakker om. ;)

 

Bare for å ta det kort: Om Crysis selger bra nok planlegger de å gi det ut på xbox360, men da må det nedskaleres en del da konsollen ikke er kraftig nok til å drive PC versjonen. På mange måter blir det samme versjon, men de må ha mindre kart, færre fiender og lignende. Selvsagt prøver de å gjøre det best mulig, men et sted må de "spare" ressurser. ;)

 

Tror nok ikke en moderne PC vil ha problemer med å drive GTAIV. ;)

Lenke til kommentar
Jeg og går latter av mangen her inne som sier att pc er win, best, mest for pengene

 

ja vil denne dra likksom GTA IV?

AMD Athlon 3800+ 2.4ghz

Geforce 7650 GS 256mb

2048DDram

Denne drar ikke HL2 på fulleste engang!!

Alt det 2007 stuff ;)

 

Kun 2007-varer? En sannhet med MEGET sterke modifikasjoner hvis du i det hele tatt har fulgt med på PC-markedet for 2007. Du må nesten ha tømt Kompletts restlager for tidlig 2006/2005-varer om du skal ha kleiset sammen maskinen med de spesifikasjonene der. Skal du ha en anstendig spillemaskin må du *aldri* investere i et Nvidiakort som har mindre enn x800. 7800, 8800, 9800 osv.

 

Når det er sagt mistenker jeg heller at maskinen din ytelsesmessig sett ligger på rundt tidlig 2005-nivå, du har ikke på noen måte gjort et fornuftig kjøp av deler. Det høres kanskje fælt ut, men slik er det bare.

Endret av Kharan
Lenke til kommentar
Det er fordi det ikke alle har råd til maskin til over 7000kr

att noen kan si att med en pc fra ifjor kan dra GTA IV,

Jeg har en PC fra 2006 som drar Crysis på high i 1600x1200. Dette ser også langt bedre ut både mtp grafikk og fysikk enn GTA4. En ok spill PC fra i fjor vil fint kunne dra GTA4 så fremst dem ikke gjør en dårlig jobb med å porte over spillet.

 

kom til meg og sjekk selv

Kjøpt ifjor på multicom og ikke takler spill fra 2005 engang, og den kostet 6000kr ;)

Men nå kjøpte du ikke en PC egnet til spill. I det uendelige bruker du dette argumentet selv om det gang på gang blir plukket ifra hverandre. Dette ligger nesten i linje med at en bonde som kjøpte en ny traktor i fjor argumenterer med at siden traktoren hans ikke egner seg på motorveien er det heller ingen andre kjøretøy fra 2007 som gjør det.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

får meg en god latter over hvordan dere diskuterer xD

min pc er 2 år gammel jeg har bare byttet skjermkort den kjører de fleste spill helt fint "untatt crysis" den har et 7600 GS 512MB ikke akkuratt bra. Alle pcene som er laget for spill i 2007 er forsatt veldig gode til spill. ;)

Lenke til kommentar

Hehe, for noen diskusjoner.

 

Det ville uansett ikke vært noe vanvittig stress for R* å porte spillet; alt det grafiske (teksturer, modeller, etc.) er det samme, og jeg regner med at alle missions og events er skrevet i ett tolket språk, så det som behøves er å porte motoren og tolkeren (tror tolkeren til San Andreas var basert på Lua), porte bibliotekene tolkeren bruker, så vilk nok R* ha en storsukssess uten å investere alt for mye tid.

 

Personlig foretrekker jeg gaming på konsoll. Grunnen er enkel; hver jævla gang jeg skal spille ett spill på PC er det enten noe galt med spillet, så jeg må laste ned patch, eller skjermkortdriver som må oppdateres, eller en eller annen obskur driver jeg ikke har hørt om. Viss det da ikke er DirectX som har slått seg vrang.

 

Konsoller er da for meg mye greiere; skru på, putt i plata, og spill; oppe på ett par minutter.

Lenke til kommentar

Enig, det eneste er vel at minimumskravene sansynligvis vil være relativt lik Assassins Creed på PC. Spesielt med tanke på at disse "algoritmene" som Muddy prater om er skrevet basert på flerkjerne-prosessorer. Dynamisk streaming av innhold osv. Nå vil vel ikke dette være et spesielt stort problem lenger heller siden de fleste PC-eiere har flerkjerne-prosessorer nå. Men, kravene vil sansynligvis være relativt høye uansett, likt som Assassins Creed.

Lenke til kommentar
Enig, det eneste er vel at minimumskravene sansynligvis vil være relativt lik Assassins Creed på PC. Spesielt med tanke på at disse "algoritmene" som Muddy prater om er skrevet basert på flerkjerne-prosessorer. Dynamisk streaming av innhold osv. Nå vil vel ikke dette være et spesielt stort problem lenger heller siden de fleste PC-eiere har flerkjerne-prosessorer nå. Men, kravene vil sansynligvis være relativt høye uansett, likt som Assassins Creed.

 

Rister på hoded. Hvilen konsol ha firkjerne foresten, 360 har 3 og PS3 har noke mer. Eg har firkjerne på min PC.

 

GTA Graffik = Ikkje noke spesielt, vi vet allerede at DX9 vil bli støttet siden XBOX360 støtter kun DX9, og fordi Vista ikkje er utbredt nokk enda.

GTA AI = Brødum

GTA Fysikk = Her vil det kanskje stilles litt krav, men vi vet ikkje siden Euphoria aldri har blitt brukt på et PC spill tidligere.

 

Forventet minste krav

Single core 3Ghz - Dual core 2 Ghz

GForce 7xxx 256 eller 512mb(her sikter eg kanskje litt høgt)

XP: 1 GB ram - Vista: 1,5/2 GB Ram

Lenke til kommentar
Enig, det eneste er vel at minimumskravene sansynligvis vil være relativt lik Assassins Creed på PC. Spesielt med tanke på at disse "algoritmene" som Muddy prater om er skrevet basert på flerkjerne-prosessorer. Dynamisk streaming av innhold osv. Nå vil vel ikke dette være et spesielt stort problem lenger heller siden de fleste PC-eiere har flerkjerne-prosessorer nå. Men, kravene vil sansynligvis være relativt høye uansett, likt som Assassins Creed.

 

Rister på hoded. Hvilen konsol ha firkjerne foresten, 360 har 3 og PS3 har noke mer. Eg har firkjerne på min PC.

 

GTA Graffik = Ikkje noke spesielt, vi vet allerede at DX9 vil bli støttet siden XBOX360 støtter kun DX9, og fordi Vista ikkje er utbredt nokk enda.

GTA AI = Brødum

GTA Fysikk = Her vil det kanskje stilles litt krav, men vi vet ikkje siden Euphoria aldri har blitt brukt på et PC spill tidligere.

 

Forventet minste krav

Single core 3Ghz - Dual core 2 Ghz

GForce 7xxx 256 eller 512mb(her sikter eg kanskje litt høgt)

XP: 1 GB ram - Vista: 1,5/2 GB Ram

 

Jeg har da vel ikke pratet om firkjerne, jeg skriver flerkjerne. GTAIV kjører på RAGE som i dette tilfellet sansynligvis er skrevet basert på flerkjerne-prosessorer, likt som Assassins Creed. Dette tillater at det ikke er synlig loading i spillet når man f. eks kjører rundt omkring. Dynamic load som det også kalles ved å tillate lavoppløslige modeller og sprites som vises langt borte og som gradvis glir over til mer detaljerte modeller når man kommer nærmere. Uten dette så hadde det ikke vært mulig å hatt så god tegneavstand. Også likt som Assassins Creed. Alt dette krever sitt og flerkjerne-prosessorer hjelper sansynligvis en god del og spillet er også sansynligvis skrevet for dette også.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

La naa Muddy vaere i fred og spekk-diskusjonen ligge -

Tror alle som en kan vaere enig om at en pc som kjoere crysis noenlunde fint vil kunne kjoere en evt porting av GTA.

Spoersmaalet er vel heller om det virkelig kommer??? Vil heller se noe kvalifiserte uttalelser om hvor ressurskrevende i antall timer det er aa portere fra xbox til pc sett i forhold til hvor lang tid det tok aa utvikle til PS3/xbox og solgte kopier - Mao. potensiell inntjening....

Saa kan vi begynne aa diskutere sannsynelighetene for en portering ut fra ett oekonomisk perspektiv - som sannsyneligvis er det R* vurderer som det viktigste kriteriet i denne sammenheng

Endret av maypenray
Lenke til kommentar
GTA Graffik = Ikkje noke spesielt, vi vet allerede at DX9 vil bli støttet siden XBOX360 støtter kun DX9, og fordi Vista ikkje er utbredt nokk enda.

Xbox360 har en skreddersydd GPU som ikke faller innenfor noen av DirectX standardene til PC. På en ting ligger den under DX9 SM3.0, på en del ting ligger den over DX9 SM3.0, på enkelte ting ligger den på nivå med DX10 og på en par ting ligger den over DX10.

Lenke til kommentar
Det er fordi det ikke alle har råd til maskin til over 7000kr

att noen kan si att med en pc fra ifjor kan dra GTA IV, kom til meg og sjekk selv

Kjøpt ifjor på multicom og ikke takler spill fra 2005 engang, og den kostet 6000kr ;)

 

Dette kommer til å selge ca 1mill kopier "wow så mye" til pc, resten er skaffet ulovligt ;)

Mens konsollversjonene har solgt godt over 7 millioner kopier om ikke mer

 

Du bør heller poste spesifikasjonene til PCen du kjøpte i fjor i stedet for bare å liste opp hvor mye den kostet. Det er langt viktigere enn prisen. Først da kan man avgjøre om du faktisk har noe å fare med i posten din mht din PC og dens egenskaper.

 

EDIT: Ellers er det mye underholdning mht vrangforestillinger om konsoller vs. PC i tråden, har fått meg flere gode lattere. :)

 

Jeg og går latter av mangen her inne som sier att pc er win, best, mest for pengene

 

ja vil denne dra likksom GTA IV?

AMD Athlon 3800+ 2.4ghz

Geforce 7650 GS 256mb

2048DDram

Denne drar ikke HL2 på fulleste engang!!

Alt det 2007 stuff ;)

 

Men pceiere må slutte å si att det er konsollenes feil att toppspillene blir dårlige, det er faktisk konsoller så breader opp toppspillene så dere må være glad for dere kan spille GTA IV

hadde jeg ikke hatt konsoller og kun pc, da tenker jeg alltid slikt: Fy faen hvor mangen bra spill jeg mister og surt for lommeboken angående oppgraderinger til pc

og det som forundrer meg mest hver nettbutikk jeg nevner er alltid dårlig, så komplett, så multicom osv. Da er det kun for å beskytte pc som spillplattform

 

Pc for meg er så si død, kun msn og internett, resten er på herlige konsollene mine!!

Jeg hadde aldri klart å vente over halvt år for å kjøpe GTA IV da jeg er storfan av den serien

 

Agg: Det er bra noen er litt enige med meg, pcversjonen kommer ikke til å selge bra iforhold til 360 for eks ;)

 

Jeg kunne solgt min Commodore 64 til deg i 2007 for 50.000. Tror du den ville ha kjørt HL2?

 

Det der er ikke akkurat siste skrik i 2007. Ikke i det hele tatt. Prisen på en PC har ingen ting å si. Man kan kjøpe dyre Dell-PC'er som ikke kjører noe som helst. Det beste er å bygge en PC selv - noe som er mye enklere enn mange skal ha det til. Man sammenligner forøvrig alltid den kraftigste PCen med konsoller når man skal se på hva som er kraftigst av de to. Det er vel ikke så vanskelig å forstå?

I 2007 hadde jeg 4GB RAM, en Intel Core 2 Duo prosessor, og Nvidia's 7800GT (etter hvert 8800GT). Slik så en relativt god PC ut i 2007. Med denne kunne kjøre de fleste spill på sin tid. Nå har jeg mye av det samme, men kjører med ATI's Radeon HD 4850. Klarer fortsatt de spenstigste spillene (Age of Conan, Crysis) med høye instillinger.

 

Forøvrig, alt det andre tullet du sier der er jo bare subjektive synspunkter. At DU ikke gidder å vente på at GTA kommer til PC har ingen ting å si for noe som helst. At DU ikke liker å spille spill på PC har også heller lite å si.

Hvilke "fantastiske" spill er det forresten du føler du går glipp av med bare PC? Du har noen store serier som Zelda og MGS, men det er egentlig ikke stort annet enn det. PC har flere store titler som enten ikke kommer på konsoll, eller ikke er like gode på konsollene. Det har veldig mye med smak å gjøre.

 

At spill har blitt dummet ned er et faktum, og konsollene har faktisk en del skyld her. Oblivion er et godt eksempel. Det er på mange måter mye mer primitivt enn forgjengeren, Morrowind. Oblivion ble først og fremst utviklet for konsollene, da det er lettere å porte spill fra konsoll til PC når det gjelder kontroller, etc. Oblivion bruker for eksempel mange lister fremfor rutenett, slik eldre rollespill har i inventory-menyene og lignende. Dette er ganske åpenbart fordi konsollene ikke har mus og tastatur, som forhindrer dem i den samme "friheten" som mange PC-spill har.

 

Bare det at spill først utvikles på konsoll, så portes til PC er et tegn på at dagens utviklere har blitt mye mer lat. Da slipper de å endre på kontroll-oppsett og nedskalere grafikken, osv.

 

GTA ville vi forøvrig fortsatt hatt på PC, selv om konsollene ikke fantes. Det første GTA-spillet kom samtidig på PC som på PS. Det er ikke før i senere år at Rockstar har begynt med dette konsoll-"exclusive"-tullet.

 

EDIT: ...Og hva har salget med et spill å gjøre med kvaliteten? Lindsay Lohan sine filmer tjener fett, men de er fortsatt søppel.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Jeg og går latter av mangen her inne som sier att pc er win, best, mest for pengene

 

ja vil denne dra likksom GTA IV?

AMD Athlon 3800+ 2.4ghz

Geforce 7650 GS 256mb

2048DDram

Denne drar ikke HL2 på fulleste engang!!

 

Hvordan kan ikke du dra HL2 på fullt ?? jeg har AMD athlon 3000+ 1.8 GHZ, Geforce 7600 GS 512mb og 3 GB ram å den drar det med alt high pluss AA på fullt

Lenke til kommentar
GTA Graffik = Ikkje noke spesielt, vi vet allerede at DX9 vil bli støttet siden XBOX360 støtter kun DX9, og fordi Vista ikkje er utbredt nokk enda.

Xbox360 har en skreddersydd GPU som ikke faller innenfor noen av DirectX standardene til PC. På en ting ligger den under DX9 SM3.0, på en del ting ligger den over DX9 SM3.0, på enkelte ting ligger den på nivå med DX10 og på en par ting ligger den over DX10.

 

Kilde? Hva ligger over hva ligger under og link til seriøs side hadde vore en begynnelse.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...