Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

ATW Jeg forstå at du er sterkt i mot noen av design valgene i Diablo 3, men helt ærlig så begynner dette å bli litt latterlig. Er det ikke bedre for deg å bare la denne tråden være? Her er det for det meste folk som nyter spillet, og dine kommentarer blir ofte sett på som sutring.

(min utheving)

Er du så sikker på dette? Jeg og de fleste jeg spiller med nyter spillet når det funker, men synes likevel det er for mange feil sett i forhold til utviklingstiden Blizzard har lagt ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Samma kan det værra! :)

Hva er poenget med å kjøpe gull Datasmurf?

Det er jo på en måte "cheating" du kjøper gull du ikke skulle hatt. Dermed får du råd til ting du ikke skulle hatt råd til (Nå er det jo overpriset da så mer vanlige priser hadde du nok hatt råd :p ). For meg hvertfall, så ødelegger det litt av spillet :)

Uansett, Blizzard er nok storfornøyd med at det er overpriset på AH! For jo høyere priser, jo mer kjøper folk gull...

Jepp. Jeg har ingenting i mot cheating (til en viss grad, og kun i SP. Bots / hacking etc holder jeg meg langt unna). Og jeg spiller hovedsaklig for achievements nå etter å ha tatt Diablo på normal. Vanskelighetsgradene er bare flere achievements i mine øyne. :p

Samt at jeg bruker opp alt jeg tjener på å levle blacksmith / jeweler og å oppgradere stashet, når jeg ikke kjøper overprisa gear til altene mine på lvl 18-20. :p

Endret av Datasmurf
Skrevet

Samma kan det værra! :)

Hva er poenget med å kjøpe gull Datasmurf?

Det er jo på en måte "cheating" du kjøper gull du ikke skulle hatt. Dermed får du råd til ting du ikke skulle hatt råd til (Nå er det jo overpriset da så mer vanlige priser hadde du nok hatt råd :p ). For meg hvertfall, så ødelegger det litt av spillet :)

Uansett, Blizzard er nok storfornøyd med at det er overpriset på AH! For jo høyere priser, jo mer kjøper folk gull...

Jepp. Jeg har ingenting i mot cheating (til en viss grad, og kun i SP. Bots / hacking etc holder jeg meg langt unna). Og jeg spiller hovedsaklig for achievements nå etter å ha tatt Diablo på normal. Vanskelighetsgradene er bare flere achievements i mine øyne. :p

Samt at jeg bruker opp alt jeg tjener på å levle blacksmith / jeweler og å oppgradere stashet, når jeg ikke kjøper overprisa gear til altene mine på lvl 18-20. :p

Så du spiller Diablo egentlig for Achievements? Jeg spiller jo for gear, og da sjangsen for å klare Diablo Inferno solo :) Nå har jeg muligens valgt enn litt vanskelig klasse, men anyways ^^ For meg, vil det å kjøpe penger ødelegge mye. Men nå har ikke jeg noe til overs for cheating i noen grad :p

Samma kan det værra! :) Hva er poenget med å kjøpe gull Datasmurf? Det er jo på en måte "cheating" du kjøper gull du ikke skulle hatt. Dermed får du råd til ting du ikke skulle hatt råd til (Nå er det jo overpriset da så mer vanlige priser hadde du nok hatt råd :p ). For meg hvertfall, så ødelegger det litt av spillet :) Uansett, Blizzard er nok storfornøyd med at det er overpriset på AH! For jo høyere priser, jo mer kjøper folk gull...

Det er jo egentlig ett litt interessant spørsmål, hva er egentlig poenget med å kjøpe gull, og ødelegger det spillet? Hvorfor spilelr man spillet i det hele tatt er jo kanskje det grunnleggende spørsmålet. Om man bare spiller pga loot, så er det en slags "cheating", men om man ikke gjør det, så er jo det man gjør i praksis å justere vanskelighetsgraden. Man gjør ting i spillet lettere fordi gear har så mye å si for vanskelighetsgraden. Man kan vel kanskje se på det som en slags cheating, men samtidig er det få som bruker dårligere skills enn de kan feks for å gjøre ting vanskeligere, eller forsåvidt ikke benytter gear de finner.

AtW

Som sagt over, så ser jeg det på cheating, og vil holde meg unna det. I hovedsak så har vel Blizzard tatt det med, kun for å tjene mer penger, noe folk forsvarer med "opprettholding av serverne koster jo penger"- penger som de tydeligvis ikke gidder å bruke på serverene før etter de har fått RMAH :p Så poenget for en som spiller Diablo for gear bruker nok kun RMAH for å kjøpe gull til å møte de alt for høye prisene på vanlig AH, dersom han bruker det også. for min del, ikke kom med RMAH, kjør vanlig AH, resett alt av penger etter å ha fikset alt av glitches.

Skrevet

ATW Jeg forstå at du er sterkt i mot noen av design valgene i Diablo 3, men helt ærlig så begynner dette å bli litt latterlig. Er det ikke bedre for deg å bare la denne tråden være? Her er det for det meste folk som nyter spillet, og dine kommentarer blir ofte sett på som sutring.

(min utheving)

Er du så sikker på dette? Jeg og de fleste jeg spiller med nyter spillet når det funker, men synes likevel det er for mange feil sett i forhold til utviklingstiden Blizzard har lagt ned.

Utviklingstiden vet vel hverken du eller noen andre enn Blizzard noe om. Det eneste vi vet er når Diablo 2 kom ut, og når Blizzard har sagt noe om Diablo 3, men ikke timene som har gått med.

Skrevet

Så du spiller Diablo egentlig for Achievements? Jeg spiller jo for gear, og da sjangsen for å klare Diablo Inferno solo :) Nå har jeg muligens valgt enn litt vanskelig klasse, men anyways ^^ For meg, vil det å kjøpe penger ødelegge mye. Men nå har ikke jeg noe til overs for cheating i noen grad :p

Jeg spiller det aller meste i disse dager for å få større e-penis, ja.

Skal nok klare Diablo inferno solo jeg også, på main char, som forøvrig er en barb, men det er ikke førstepri, for å si det sånn. :p

Skrevet (endret)

Ikke i forhold til toern, hvor man da måtte ha scrolls med dem og faktisk caste dem. I MP nå kan man trykke på banneret til en annen spiller. Dette er forsåvidt en bra ting. Poenget er at for mange av disse forbedringene gjør at spillet blir (enda mer) tankeløs klikking.

Du får town portal etter ca. 2 timer spilt. Og scrolls of town portal var totalt bortkastet - hadde du noensinne med deg noe annet enn en full tome of town portal?

Endret av henrikwl
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har riktignok ikke spillt lenger enn a1 hell, men jeg begynner såvidt å se en liten trend jeg ikke liker veldig godt mtp. items. Jeg vet at D2, ved release, også var like strippet som D3 er nå, og det i aller høyeste sansynlighet vil bli introdusert mye mer spennende etter hvert, men alikevel:

Hvertfall på mitt gear, og på høyere gear jeg har sett på, er det svært få spennende modifiers, og svært få unike modifiers. Det eneste jeg ser etter er +vit, +int, +dmg, +ias i første rekke. Det er så og si ingenting som skiller ett item fra et annet, enn menden på stats. De itemene som ikke har det du trenger for din char er fullstendig uinteressante og selges/salvages. Hvor ble det av ting som f.eks %chance to cast <skill> som det var i D2, og som var nyttig? Som f.eks amp damage, life tap (curses), frost nova osv. Og andre interessante mods som ignore target defense, slain monsters rest in peace osv.

Gems er visstnok ment for å skape mer customization, men det eneste de i praksis blir brukt til er +primary stat i armor, +%life i helm og +dmg på våpen. Eneste andre bruksområdet er å specce for +GF eller +MF på et switch gear. De har ingen kule mods, de er kun praktiske for å beefe eksisterende stats siden du uansett allerede velger items med +primary stat og +vit.

Videre så savner jeg også noe som kunne erstatte skill charms. Nå har du en skill, og sånn er den, ferdig med det. I teorien fungerer dette bra, men praksis har vist seg nøyaktig som i D2 at etter hvert som du progresserer utover i spillet blir noen skills fullstendig ubrukelig forde de ikke skalerer riktig i forhold til andre.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har riktignok ikke spillt lenger enn a1 hell, men jeg begynner såvidt å se en liten trend jeg ikke liker veldig godt mtp. items. Jeg vet at D2, ved release, også var like strippet som D3 er nå, og det i aller høyeste sansynlighet vil bli introdusert mye mer spennende etter hvert, men alikevel:

Hvertfall på mitt gear, og på høyere gear jeg har sett på, er det svært få spennende modifiers, og svært få unike modifiers. Det eneste jeg ser etter er +vit, +int, +dmg, +ias i første rekke. Det er så og si ingenting som skiller ett item fra et annet, enn menden på stats. De itemene som ikke har det du trenger for din char er fullstendig uinteressante og selges/salvages. Hvor ble det av ting som f.eks %chance to cast <skill> som det var i D2, og som var nyttig? Som f.eks amp damage, life tap (curses), frost nova osv. Og andre interessante mods som ignore target defense, slain monsters rest in peace osv.

Gems er visstnok ment for å skape mer customization, men det eneste de i praksis blir brukt til er +primary stat i armor, +%life i helm og +dmg på våpen. Eneste andre bruksområdet er å specce for +GF eller +MF på et switch gear. De har ingen kule mods, de er kun praktiske for å beefe eksisterende stats siden du uansett allerede velger items med +primary stat og +vit.

Videre så savner jeg også noe som kunne erstatte skill charms. Nå har du en skill, og sånn er den, ferdig med det. I teorien fungerer dette bra, men praksis har vist seg nøyaktig som i D2 at etter hvert som du progresserer utover i spillet blir noen skills fullstendig ubrukelig forde de ikke skalerer riktig i forhold til andre.

Veldig veldig enig med deg! :)

Skrevet

Utviklingstiden vet vel hverken du eller noen andre enn Blizzard noe om. Det eneste vi vet er når Diablo 2 kom ut, og når Blizzard har sagt noe om Diablo 3, men ikke timene som har gått med.

Det vi vet er at det ble gitt ut gameplay video i 2008 (eller var det 2009?). At Blizzard er et stort studio, og det er rimelig å anta at en en av de som jobber der har jobbet med Diablo 3. Det er dermed ikke urimelig å anta et betydelig antall utviklingstimer.

Vi vet også at Blizzard anså det som mulig at Diablo 3 kunne komme ut i slutten av 2011, og siden den gang har de hatt ytterlige 5 måneder på å finpusse bugs.

Skrevet

Ofte i AH så får eg ikkje opp det itemet eg har equipa allerede, når eg ser på andre items, så må over på Sell for å kunne sammenligne..

Noen som vet hvorfor?

Skrevet

Fordi de ikke har implementert det. Utrolig dårlig =/ Må gjøre slik selv. Og hvis jeg da ser på crit change %ias og slikt må jeg regne det selv. Blir bare ør i hodet :p Håper det kommer med 1.1!

Skrevet

Er det ikke noen måte å se på itemen etter at den er solgt? Du får jo opp en liste, men ikke mulig å trykken på item'et og se stats.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...