Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes du virkelig det er mere givende å få gule epics av en boss, og gå rett til blacksmith og gjøre den om til mats, istedet for å få items som er laget så man kan BRUKE dem?

 

Abd Al-Hazir er også morsom, selv om vi aldri møter ham. Han er som en David Attenborough of monster facts.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvorfor i svarte blir områdene outdoor randomiza hver gang jeg logger av og på? I går kveld rensket jeg festering woods (har litt OCD når det kommer til exploration), gikk ned i en dungeon og logget av etter checkpoint.

 

I dag når jeg logger på er området randomiza på nytt, pluss at "fog of war" fortsatt er der :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i svarte blir områdene outdoor randomiza hver gang jeg logger av og på? I går kveld rensket jeg festering woods (har litt OCD når det kommer til exploration), gikk ned i en dungeon og logget av etter checkpoint.

 

I dag når jeg logger på er området randomiza på nytt, pluss at "fog of war" fortsatt er der :/

Er sånn det alltid har vært i Diablo, det var hvertfall slik i D2.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hver gang jeg synes vanskelighetsgraden tar seg opp er det bare fordi jeg ikke har sjekket auction house på en stund. Gjør du det i 15 min så kommer du tilbake med dobbelt liv og damage og det føles som normal igjen.

 

Er på hell nå og dreper raskere nå enn jeg gjorde på normal.

 

Opplever det samme selv, AH ødelegger mye, men jeg hadde ikke klart meg uten.

 

Hvorfor i svarte blir områdene outdoor randomiza hver gang jeg logger av og på? I går kveld rensket jeg festering woods (har litt OCD når det kommer til exploration), gikk ned i en dungeon og logget av etter checkpoint.

 

I dag når jeg logger på er området randomiza på nytt, pluss at "fog of war" fortsatt er der :/

 

Det er jo halve sjarmen. Hadde aldri spilt igjennom på nytt hvis alt var likt..

Lenke til kommentar

Hver gang jeg synes vanskelighetsgraden tar seg opp er det bare fordi jeg ikke har sjekket auction house på en stund. Gjør du det i 15 min så kommer du tilbake med dobbelt liv og damage og det føles som normal igjen.

 

Er på hell nå og dreper raskere nå enn jeg gjorde på normal.

 

Opplever det samme selv, AH ødelegger mye, men jeg hadde ikke klart meg uten.

 

Hvorfor i svarte blir områdene outdoor randomiza hver gang jeg logger av og på? I går kveld rensket jeg festering woods (har litt OCD når det kommer til exploration), gikk ned i en dungeon og logget av etter checkpoint.

 

I dag når jeg logger på er området randomiza på nytt, pluss at "fog of war" fortsatt er der :/

 

Det er jo halve sjarmen. Hadde aldri spilt igjennom på nytt hvis alt var likt..

 

Jeg tenker ikke på ny playthrough, tenker på det enkelte området i hver playthrough. Randomizing er jo konge, men husker ikke fra D2 at områder blir randomiza på nytt etter hver logon.

Lenke til kommentar

Hver gang jeg synes vanskelighetsgraden tar seg opp er det bare fordi jeg ikke har sjekket auction house på en stund. Gjør du det i 15 min så kommer du tilbake med dobbelt liv og damage og det føles som normal igjen.

 

Er på hell nå og dreper raskere nå enn jeg gjorde på normal.

Opplever det samme selv, AH ødelegger mye, men jeg hadde ikke klart meg uten.

Tja, litt uenig. Er jo nesten mer eller mindre umulig og ha "kunn gode items" pr slot om man ikke kunne trade med folk. Det er såpass mange items, + det er så lav sjans for at man faktisk får gode items (feks Legendary). Ja, har man litt penger, så kan man pimpe opp sine lowbie chars, men etterhvert som flere folk blir lvl 60 så tror jeg nok det blir litt forandringer :)

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg at drops er random. For min del kunne de vært kjønnsspesifikke også, og kanskje mer tilpasset hvem som dropper. Det gir jo strengt tatt ikke meningen å få hverken penger eller runstning av ville dyr, men slik har det alltid vært i de fleste spill. Kverker jeg en mann i shorts med pil og bue forventer jeg egentlig ikke å finne en javelin og full rustning på liket etterpå... Og spesielt ikke tilpasset min byste (om jeg spiller som dame).

 

At loot spiller inn på vanskelighetsgraden skulle bare mangle. Det viser seg i rykk og napp, men samtidig gir det spillet mer dybde enn om hver boss ga det nødvendige utstyret for neste lvl.

Lenke til kommentar

Er så herlig å se hvor seriøst enkelte tar spillet. Jeg dreit meg ut på skeletonking ved å trykke på knappen til venstre for "1" istedet for den så det gikk jo som det gikk da jeg ikke fikk stunna han.

 

Enden på visa var at jeg vist nok var verdens dårligste barbar.

 

Ja, du vet, det er ikke greit når man er 14 år og mamma bare har gitt en 3 timer i uka man får lov til å spille på. Da må man sette høye krav til de man spiller med for å komme noen vei.

 

Bare ignorer denne typen søppel, og gå videre til neste gruppe. Det finnes faktisk oppegående, fornuftige mennesker der ute også. :)

Lenke til kommentar

 

Jeg tenker ikke på ny playthrough, tenker på det enkelte området i hver playthrough. Randomizing er jo konge, men husker ikke fra D2 at områder blir randomiza på nytt etter hver logon.

 

Rimeleg sikker på at det var sånn i D2 og, då kvar launch vart handsama som eit "nytt" spel av klienten, takka vere den multiplayersentriske arkitekturen. Siste Diablo-spel der kartet kun vart generert ein gong for kvar gjennomspeling (lokalt) var Diablo 1.

 

Litt urelatert spørsmål, men: Kor mange Acts er det i D3? Kom meg til det eg reknar med er slutten på Act 3 før eg tok eksamenspause i spelinga, men det kan vel ikkje vere så kort? Satsar på at ein twist og nokon som er endå kjipare enn Azmodan legg grunnlaget for Act 4. :p

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Er ikke dette ett symptom på det jeg var innom før, at spillet er for gear-dependant? Tilfeldigheter, eller i manges tilfeller, AH, bestemmer vanskelighetsgraden? Er det den mest velfungerende måten å gjøre det på?

 

AtW

 

På den ene siden så ser jeg jo at denne typen gear-dependency gir tilbake de mulighetene man mistet når Blizz valgte å gå bort i fra manuell stat-fordeling ved levelup. Hvis jeg (av en eller annen obskur grunn) ønsker å kjøre et int-build på min barbar, så kan jeg det ved hjelp av gear med +int på. Man kan jo da drastisk endre build i en håndvending (bytte ut +int settet med et +str sett). Teoretisk sett kan man faktisk endre build nærmest i fra situasjon til situasjon, forutsatt at man har nok stash-plass. ;) Dette er vel det som man kan argumentere for at gir dybde.

 

På den andre siden ser jeg klart at det blir litt berg-og-dalbane ut av det hele. Har man uflaks en periode kan det tenkes man ikke finner det gearet man vil ha, og man sliter dermed - eller man kan ha megaflaks og finne superbra gear og facerolle seg gjennom hele greia. AH fjerner jo også i stor grad tilfeldighetsmomentet, så de som vil kan jo faktisk min/maxe som de ønsker - og for dem vil spillet bli plankekjøring.

 

Greia er at hvis det skal være plass til mange forskjellige builds, og mange forskjellige spillestiler, så vil det alltid være slik at noen av dem fremstår som OP. Alternativet er som i D2, hvor det fantes et par builds pr. klasse som var brukende. Spillet ga en grei utfordring hvis man brukte disse buildsene, brukte man noe annet så kunne man bare gi opp.

 

Jeg personlig foretrekker det slik det er nå i D3, hvor jeg føler at det står i min makt å tilpasse min karakter til utfordringen jeg står ovenfor, kontra det å vite at "dette er den riktige builden, jeg må bare bli flinkere/raskere/bedre til å styre". Så får jeg heller overleve hvis jeg skulle ha megaflaks en periode og finne gear som gjør resten av Acten superenkel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er så herlig å se hvor seriøst enkelte tar spillet. Jeg dreit meg ut på skeletonking ved å trykke på knappen til venstre for "1" istedet for den så det gikk jo som det gikk da jeg ikke fikk stunna han.

 

Enden på visa var at jeg vist nok var verdens dårligste barbar.

 

Ja, du vet, det er ikke greit når man er 14 år og mamma bare har gitt en 3 timer i uka man får lov til å spille på. Da må man sette høye krav til de man spiller med for å komme noen vei.

 

Bare ignorer denne typen søppel, og gå videre til neste gruppe. Det finnes faktisk oppegående, fornuftige mennesker der ute også. :)

Enig.

Man om de virkelig går for langt, så kan man høyreklikke på navnet i chatten > Report > Harassment. Tipper om de får X antall harrassment meldinger på seg, så får de kanskje temp ban eller noe slikt?:p

Lenke til kommentar

Jeg regner med at en av grunnene til randomisert loot er at de vil unngå alle disse superbuildene som er helt avhengige av spesifikke drops fra spesifikke bosser i D2. Så folk bare kjører samme boss run i group 100 ganger til de får de rette tingene til sin super-hammerdin-build. Også ikke har mere å jobbe mot.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

I forhold til vanskelighetsgraden i spillet er det faktisk litt for avhengig av gear. Finner jeg 2 våpen som er en del bedre enn det jeg har for øyeblikket, går jeg fra killing machine til destroyer of worlds. Det eneste som holder meg igjen (er på nightmare) er at jeg har fokusert for mye på damage og har nok litt for lite vitality.

Lenke til kommentar

Er ikke dette ett symptom på det jeg var innom før, at spillet er for gear-dependant? Tilfeldigheter, eller i manges tilfeller, AH, bestemmer vanskelighetsgraden? Er det den mest velfungerende måten å gjøre det på?

 

AtW

 

Jaget på bedre gear er hvorfor dem fleste spilte Diablo 2 alle disse årene og er den magiske oppskriften til hvorfor Blizzard har hatt den suksessen dem har med Diablo og World of Warcraft.

Lenke til kommentar

Jeg tenker ikke på ny playthrough, tenker på det enkelte området i hver playthrough. Randomizing er jo konge, men husker ikke fra D2 at områder blir randomiza på nytt etter hver logon.

 

Litt urelatert spørsmål, men: Kor mange Acts er det i D3? Kom meg til det eg reknar med er slutten på Act 3 før eg tok eksamenspause i spelinga, men det kan vel ikkje vere så kort? Satsar på at ein twist og nokon som er endå kjipare enn Azmodan legg grunnlaget for Act 4. :p

Det er fire acts i spillet. Hvis du er kommet deg såpass langt at du har tatt deg av Azmodan er det nok ikke mange minuttene med spilling før du kommer til den delen som setter grunnlaget for act 4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...