Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen flittige sjeler over på diii.net har funnet ut følgende:

 

 

Before patch 15, this was the tooltip of the buff that we get after killing Elites:

 

Defeating an Elite pack has increased your Magic Find and Gold Find.

 

Here’s how it looks now:

 

Defeating an Elite pack has increased your Magic Find and Gold Find. This effect ends if you change skills.

 

I guess now we know how we’ll get rewarded for making good all-around builds.

 

Er ikke 100% sikker på om jeg liker dette eller ikke, men det er hvertfall meget interessant. På en side vil det som nevnt gjøre at de valgene du tar faktisk har noe å si mtp. skills. På en annen side motstrider dette litt av hva vi har hørt tidligere om at D3 skal oppfordre deg til å endre taktikker underveis, bruke forskjellige skills og tenke strategisk. Dette motvirker effektivt dette da de fleste vil gå for de allroud beste skillene med tilhørende runer for å ikke miste bonusen.

 

Det er riktignok ikke nevnt noe om hvor lenge denne buffen eventuelt varer, eller hva som vil nullstille den. For at de ikke skal bakstreve sin egen tankegang antar jeg at den uansett oppheves hvis du f.eks bruker et WP eller en TP eller gjør ferdig en quest, da kan du eventuelt endre skill-oppsett før neste run/quest.

Lenke til kommentar

Merkelig endring. Man får vel bonus for å drepe en pack, ikke for å beholde samme skill oppsett i en lengre periode. Og er helt enig i at det motstrider tidligere argumenter om å kunne bytte skills underveis. Basert på betaen så har jeg ofte kun brukt noen få skills, har testet flere, men ender ofte opp med må bruke de samme nesten hele veien. Selv om dette er sant for betaen, så er det ingen grunn til å anta at det stemmer for resten av spillet, da betaen er så begrenset og med lav vanskelighetsgrad.

 

Får vel ta en tur over på D3 forumet og se om det er noen innlegg rundt denne endringen ...

Lenke til kommentar

Virker som hele dette konseptet med at rares og elites skal prioriteres er ekstremt overtenkt for øyeblikket.

 

Ja, det virker som en veldig billig løsning for å skape mindre ensformig farming ala D2. Den eneste forskjellen er jo at istedenfor Baal og CS+Diablo så gjør man i prinsippet nøyaktig det samme, bare i alle/andre deler av spillet.

Lenke til kommentar

Ang. MF bonus på Rare og Champions, så er ikke dette på plass i betaen enda (diii.net forum post), systemet er neppe ferdig enda. Det at å bytte skills fjerner bonusen kan være noe de kun tester for å se hvordan det fungerer. Endelig dom for vente til systemet blir offentliggjort, men frem til da (eller mer info kommer frem) så syntes jeg fremdeles dette er en merkelig endring.

Lenke til kommentar

Kor stor buff er det snakk om? Hadde ikkje hørt om denne før no.

 

Det heile høyrest litt rart ut ja. Tippar mange vil finne eit par skills dei likar og som dei bruker mesteparten av tida, for og så byte viss det skulle vere behov for det. No vil jo dette behovet kræsje med behovet for å ikkje byte i og med at uniques sannsynlegvis vil vere dei du nettopp treng å byte taktikk for å ta.

 

Men det spørs veldig på lengda og styrken til buffen og kor tett uniques vil vere på inferno. Altså om ein realistisk vil kunne gå med buffen heile tida om ein vel å ikkje byte skills.

Lenke til kommentar

Blizzard har ikke sagt så mye om dette systemet enda, Bashiok har sagt dette (7 mars):

The designers have been working on and testing a system that actually ties the rare/champion pack kills to boss kills quite nicely. It seems like it’s solid enough for us to talk about the intent and goals even though it’s still in testing, we can look into sharing more about it … SOON.

Hvor stor buff'en er, eller systemet forøvrig, vet vi ingenting/veldig lite om, det er kun noen tool tips som har blitt funnet (data mining) i beta'en, og det ble endret i patch 15 (som vi ser over)

Lenke til kommentar

Jeg betalte 60$ for min beta key, men det er helt klart mye scam's ute å går ja.

Så pass på om dere vurderer å kjøpe en key!

 

Beklager men jeg kan ikke la være! Du betalte faktisk det Diablo 3 koster for å få spille beta versjonen?

 

Det er for meg ganske uforståelig at både penger sitter så løst, og at tålmodighet er så fraværende.

 

For meg som er ferdig på skolen og begynt å tjene egne penger, så er ikke 350 kr avgjørende for hvorvidt jeg har råd til mat eller ikke.

Spleiset også med en annen venn av meg, slik at vi som ikke er så heldige å vinner i konkurranser eller blir plukket ut av Blizzard, også kan sjekke ut spillet før det kommer ut.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Bare jeg som sliter med å logge inn? Fikk invitasjon til betaen i dag, lastet ned klienten, oppdaterte og valgte meg en gamertag. Nå når jeg prøver å logge inn så skjer det ingenting, ikke timeout, ikke disconnect og heller ingen fremgang..

 

Men er jo forsåvidt stemningsfullt ved loginscreenen da og ikke minst fin musikk :wee:

Lenke til kommentar

Bare jeg som sliter med å logge inn? Fikk invitasjon til betaen i dag, lastet ned klienten, oppdaterte og valgte meg en gamertag. Nå når jeg prøver å logge inn så skjer det ingenting, ikke timeout, ikke disconnect og heller ingen fremgang..

 

Men er jo forsåvidt stemningsfullt ved loginscreenen da og ikke minst fin musikk :wee:

 

Mange som sliter med det for tiden. Betaservern er ikke helt i vater etter patch 15 ennå. Det er mest sannsynelig ikke noe feil på din side

Lenke til kommentar

Spill diablo 2 imens, leeenge sia jeg har kosa meg så mye med et spill. Starta på fredag, er nettopp begynt på nightmare

vurdert det jeg å. Men normal er så ufattelig kjedelig, at jeg aldri kommer lenger enn act2 før jeg stopper.

 

Hvilken klasse/build bruker du?

Lenke til kommentar

Spill diablo 2 imens, leeenge sia jeg har kosa meg så mye med et spill. Starta på fredag, er nettopp begynt på nightmare

 

Utrolig bittert at ikke Diablo 2 støttes på intel mac's lenger! Meget skuffende, men en eller annen gang må vel teknologien gå videre... :hm:

 

edit: Nå fungerer betaen her! Fullførte akkurat wizard-runnet mitt, utrolig moro!

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Kor stor buff er det snakk om? Hadde ikkje hørt om denne før no.

 

Det heile høyrest litt rart ut ja. Tippar mange vil finne eit par skills dei likar og som dei bruker mesteparten av tida, for og så byte viss det skulle vere behov for det. No vil jo dette behovet kræsje med behovet for å ikkje byte i og med at uniques sannsynlegvis vil vere dei du nettopp treng å byte taktikk for å ta.

 

Men det spørs veldig på lengda og styrken til buffen og kor tett uniques vil vere på inferno. Altså om ein realistisk vil kunne gå med buffen heile tida om ein vel å ikkje byte skills.

 

Jeg har prøvd å holde meg unna så mye som mulig, og har bevisst unngått å lese noe særlig om spillet så langt. Men så vidt jeg har forstått det er hele poenget med skillsystemet at det ikke skal ha så mye å si hvilke skills vi velger siden alle er stort sett like kraftige (spesielt siden de ikke kan gå opp i level på vanlig måte som i D2), så det er viktigere å finne noen skills vi liker enn de "beste". Det skal vel ikke være nødvendig å bytte skills hele tiden? Om alle går med de samme skillsene er jo hele poenget borte. Og om jeg har rett og det viktigste er å finne skills vi liker har det ikke noe å si om bonusen blir borte når vi bytter skills, fordi vi ikke skal trenge å bytte skills noe særlig uansett. Og hva så om vi finner en boss som er litt resistant mot angrepene våre? Det er derfor vi har multiplayer. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...