Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje du allerede hadde ett gult item på deg, som du hadde tatt fra en annen char?

Tror bare det dropper om man ikke har ett gult item på seg fra før.

Vel når man spiller alene gjelder den magic og gold finden du og evt. din follower har (templar, scoundrel eller enchantress), men når man spille coop så legges alles magic og gold find sammen og deles på antall spillere. Spillet er også laget slik at første gangen man gjør en quest, slik som SK, så vil man få bra loot, men de senere gangene så vil looten være dårligere. Tror det er for å hindre boss farming og heller få folk til å gå ut og drepe mobs. Hvor jeg vil si at champions og elite packs dropper tilnærmet like bra som en boss man dreper for andre gang +++

Lenke til kommentar

Faktisk så er det slik at boss'er ikke dropper det beste utstyret, det er det champions og rares som vil gjøre, på de senere vanskelighetsgradene.

Bosses will probably still have a better chance to drop nicer items than a regular enemy, but champions and rares are set to have an even better chance.

<...>

The goal, of course, is that with Inferno as a flat difficulty (all enemies are the same level) you should be able to go anywhere you like to get items, meaning not just rushing to bosses. To encourage that further, the randomized champions and rares that appear out in the world will have the best chance to drop good items, ... <snip>

 

I beta'en så er ikke nødvendig å bry seg så mye med items, er veldig begrenset hva som er tilgjengelig. Bl.a. så ble ringer og amuletter fjernet som mulig dropp i patch 14, de blir først tilgjengelig på ett senere tidspunkt etter SK. Og vanskelighetsgraden er jo ikke spesielt høy, så det er begrenset hva man faktisk trenger for å fullføre.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis... Det har versert rykter om en slags oppbyggende bonus mot boss-droppet dersom man dreper mops med champs/rares før man tar en boss. Altså at du får en MF/drop bonus ala first-kill på en boss dersom du f.eks dreper alle champ mobs frem mot bossen. Så de vil nok fortsette å gjøre det lukrativt å drepe bossene som tidligere, men på samme tid oppfordre til å faktisk ta andre områder frem mot bossen.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis... Det har versert rykter om en slags oppbyggende bonus mot boss-droppet dersom man dreper mops med champs/rares før man tar en boss. Altså at du får en MF/drop bonus ala first-kill på en boss dersom du f.eks dreper alle champ mobs frem mot bossen. Så de vil nok fortsette å gjøre det lukrativt å drepe bossene som tidligere, men på samme tid oppfordre til å faktisk ta andre områder frem mot bossen.

 

Det jeg har sett er at rares/champions kun gir en magic find buff som varer en viss tid som du nevner. Gjør de noe annet enn dette som at man må drepe alle champions nær bossene så overkompliserer de saken spør du meg, å gi bosser og champions/rares lik kvalitet på loot er heller ikke noen dårlig løsning.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er noen god løsning å gi alle champ/rares lik loot som bosser. Ikke hele tiden hvertfall. Det er greit at de vil ha bukt på boss-runs, men jeg synes da at det hele blir litt måfå hvis en champ pack du møter 2 min ut fra et WP skal gi like stort sjanse for loot som en boss det kanskje tar 10-20 min å komme til og som er vesentlig vanskeligere å ta. Det kan gjærne være slik i utgangspunktet, men jeg håper da inderlig at de kommer med denne MF-buffen.

 

Edit: Beta patch 15 blir rullet ut i dag med medfølgende character wipe.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

... jeg synes da at det hele blir litt måfå hvis en champ pack du møter 2 min ut fra et WP skal gi like stort sjanse for loot som en boss det kanskje tar 10-20 min å komme til og som er vesentlig vanskeligere å ta. ...

Er i utgangspunktet enig, men det kommer an på hvordan ting blir i Inferno. Så må man også ta med i betraktningen at champions og rares (trolig) ikke spawner på faste plasser slik en boss vil. Så om man finner en/de etter 2 minutter fra ett WP, så er nok det mer flaks enn noe annet.

At de prøver å gå vekk i fra boss farming/runs ser jeg på som en positiv ting, slik at det blir mer variasjon.

Lenke til kommentar

Det er jo uansett begrenset hvor langt fra et WP de skal spawne. Jeg tipper tettheten av disse packsene blir betydelig større i inferno enn f.eks normal (det var jo vanlig i f.eks D2 i enkelte områder at det ble flere champs og rares på nm og hell).

 

Jeg er og enig i at bossruns slik de var i D2 må bort siden de førte til en endeløs farming av maks 2-3 steder i hele spillet endgame, men jeg håper de kommer med en morsommere løsning enn å gjøre alt likt, siden det da bare vil bli ekstremt lineært, ikke variert.

 

Det virker ikke spennende for meg å ha en difficulty der jeg bare går til et tilfeldig valgt sted fordi jeg lukket øynene og trykket på et wp hvorpå jeg vandrer rundt uten noen som helst form for mål eller mening utenom loot. Men det er nok sikkert flere spennende quester og andre events videre i spillet tenker jeg. Litt ala jar of souls som sikkert er meget utfordrende på inferno. Så det kan jo være dette de satser på også. At istedenfor å fly rundt uten mål og mening så skal det på en eller anenn måte være lukrativt å gjøre en quest eller event.

Lenke til kommentar

Jeg er og enig i at bossruns slik de var i D2 må bort siden de førte til en endeløs farming av maks 2-3 steder i hele spillet endgame.

Det at man nå kan - i alle fall i betaen - spille opp igjen quester, øker jo replayabilityen en del. Men at man ender opp med de siste aktene som farmesteder er ganske naturlig. Ettersom akt 1 mobs er lettere å drepe i forhold til akt 4 mobs..

 

Konkurransen til komplett.no er aktiv igjen nå og forresten: http://www.facebook....237522886282849

Endret av TiT4N
Lenke til kommentar

Ettersom akt 1 mobs er lettere å drepe i forhold til akt 4 mobs..

Ikke i Inferno, etter hva jeg har skjønt.

Hadde i så fall vært veldig artig :)

Det hadde i alle fall gjort det mulig å nyte spillet mer hvis man fikk like bra loot uavhengig av hvor man farmet

:woot:

Lenke til kommentar

De har ikke sagt så mye om hvordan lootsystemet skal fungere. De hintet noe om at champion/rares og bossdrops skulle henge sammen på en måte. Håper degjør det sånn at jo flere champions og rares du kverker før en boss, jo bedre loot kan de droppe. Hvis du kun går rett for bossen, dropper han crap, men om du tar deg tid og leter etter mange champion/rares, får bossen mulighet for bedre loot

 

Blir spennende å se hva patch 15 bringer. 10:00 am pst er vel tidlig på lørdagsmorgen for oss?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...