Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Botting er en naturlig følge av spill som fokuserer på repetitiv farming. Jeg håper det fokuset går ned i diablo 3.

Botting problemet får jeg håpe forsvinner, men fokuset på repetitiv farming ser jeg ikke mye håp for. Etter man har klart å fullføre Inferno (i soft- og/eller hardcore), så er det ikke mye annet igjen enn arena kamper (evt andre game modes). Bedre utstyr er nok nyttig i alle aspekter av spillet. Da blir nok farming/grinding ett nødvendig onde for å kunne hevde seg i toppen (om det er det man ønsker).

Det eneste stedet jeg kommer på hvor dette ikke er nødvendig, er om man forsøker å fullføre spillet naken.

 

Farming/grinding er ikke ett "nvødvendig onde" for å hevde seg i toppen av spill, det er kun ett (dårlig) designvalg man har gjort i diablo.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har egentlig aldri brydd meg døyten om loren i mitt 10 år lange forhold til Diablo. Det viktigste for å få en god spillopplevelse er å sette seg inn i spillmekanikken. Lære seg hva forskjellige stats/mods gjør mot fiendene du møter og hva deres mods gjør mot deg.

Lenke til kommentar

Synes nå det er litt kult å vite hvorfor jeg møter på den og den personen i spillet, jeg da. Wow klarte jeg til slutt ikke å bry meg om, men Diablo skal jeg klare å lese meg litt opp på..

 

For en rask innføring i den grunnleggende loren kan du se denne videoserien (3 videoer på 6-7 min hver):

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg trenger en trilogi, men en oppsummering av hva som har skjedd, hvordan det gikk i de to foregående titlene, og til slutt en prolog til D3 hadde vært nice.

Når jeg får nettet oppe og gå igjen i ny bolig så skal jeg sette meg ned og tråle igjennom forumene til D3 og Diablofans.

Noen andre tips?

 

Synes nå det er litt kult å vite hvorfor jeg møter på den og den personen i spillet, jeg da. Wow klarte jeg til slutt ikke å bry meg om, men Diablo skal jeg klare å lese meg litt opp på..

 

For en rask innføring i den grunnleggende loren kan du se denne videoserien (3 videoer på 6-7 min hver):

 

 

 

 

Takk. Det kan nok hjelpe til en del :)

Lenke til kommentar

Lefdal selger Collectors Edition ganske billig, 695 kr.

 

http://www.lefdal.co...COMP_PRISJAKTNO

Takk for den :) de har visst satt ned prisen siden sist jeg sjekket der. Hadde allerede bestillt på platekompaniet men droppet raskt den nå.

 

Ser de nå har satt opp prisen igjen. Til dere som har bestillt CE hos komplett så ville jeg pressa litt på dem for å få dem til å bekrefte om de faktisk kan levere alle ordrene de har tatt, en kamerat sendte dem mail og spurte om de som har bestillt iløpet av desember 2011 var garantert å få spillet eller om komplett har oversolgt. Dette er svaret han fikk:

Jeg tror det skal gå greit, men er dessverre ikke helt sikker.

:hmm: Med tanke på at de holdt preorder oppe helt til releasedatoen ble annonsert så kan det være litt på grensen

Endret av Dkdaffy
Lenke til kommentar

Botting er en naturlig følge av spill som fokuserer på repetitiv farming. Jeg håper det fokuset går ned i diablo 3.

Botting problemet får jeg håpe forsvinner, men fokuset på repetitiv farming ser jeg ikke mye håp for. Etter man har klart å fullføre Inferno (i soft- og/eller hardcore), så er det ikke mye annet igjen enn arena kamper (evt andre game modes). Bedre utstyr er nok nyttig i alle aspekter av spillet. Da blir nok farming/grinding ett nødvendig onde for å kunne hevde seg i toppen (om det er det man ønsker).

Det eneste stedet jeg kommer på hvor dette ikke er nødvendig, er om man forsøker å fullføre spillet naken.

 

Farming/grinding er ikke ett "nvødvendig onde" for å hevde seg i toppen av spill, det er kun ett (dårlig) designvalg man har gjort i diablo.

 

AtW

 

Har du noen bedre forslag på hva som kunne vært endret for at ikke det skal bli så repetetivt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil dere ha litt lore anbefaler jeg å lese Diablo: The Sin War Trilogy av Richard Knaak. Den foregår lenge før spillene, og greit nok er hovedpersonen litt for mektig for min smak. Men samtidig er det en meget bra trilogi fra en meget dyktig forfatter.

Som om ikke hovedpersonen i spillene er mektig ;)

Lenke til kommentar

Nei, hovedpersonen i spillene er ikke mektig i forhold til fyren i Sin Wars-bøkene. Hadde spillene latt oss være like mektige kunne vi lett å gått gjennom hele Inferno alene uten å gidde å ta med våpen eller rustning. Når det kommer tretti, førti demoner mot deg på en gang kunne du ha viftet litt med en hånd, så var det problemet løst. :p

Lenke til kommentar

Botting er en naturlig følge av spill som fokuserer på repetitiv farming. Jeg håper det fokuset går ned i diablo 3.

Botting problemet får jeg håpe forsvinner, men fokuset på repetitiv farming ser jeg ikke mye håp for. Etter man har klart å fullføre Inferno (i soft- og/eller hardcore), så er det ikke mye annet igjen enn arena kamper (evt andre game modes). Bedre utstyr er nok nyttig i alle aspekter av spillet. Da blir nok farming/grinding ett nødvendig onde for å kunne hevde seg i toppen (om det er det man ønsker).

Det eneste stedet jeg kommer på hvor dette ikke er nødvendig, er om man forsøker å fullføre spillet naken.

 

Farming/grinding er ikke ett "nvødvendig onde" for å hevde seg i toppen av spill, det er kun ett (dårlig) designvalg man har gjort i diablo.

 

AtW

 

Har du noen bedre forslag på hva som kunne vært endret for at ikke det skal bli så repetetivt?

 

Gjøre det å hevde seg i toppen mindre avhengig av items som har utrolig lave droprates, og mer avhengig av skills? Sålenge man gjør items så sjeldne, og gjør de så viktige, så blir det sånn. Det er ett designvalg de har tatt, farming og grinding, og deretter botting blir resultatet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, hovedpersonen i spillene er ikke mektig i forhold til fyren i Sin Wars-bøkene. Hadde spillene latt oss være like mektige kunne vi lett å gått gjennom hele Inferno alene uten å gidde å ta med våpen eller rustning. Når det kommer tretti, førti demoner mot deg på en gang kunne du ha viftet litt med en hånd, så var det problemet løst. :p

Dude, I killed Diablo twice.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg trenger en trilogi, men en oppsummering av hva som har skjedd, hvordan det gikk i de to foregående titlene, og til slutt en prolog til D3 hadde vært nice.

Når jeg får nettet oppe og gå igjen i ny bolig så skal jeg sette meg ned og tråle igjennom forumene til D3 og Diablofans.

Noen andre tips?

 

 

Book of Cain er en fin bok for å sette seg inn i universet. Det er en bok skrevet i perspektivet til Deckard Cain, og er en samling av alt han har funnet ut om himmel, helvete og sanctuary i løpet av livet sitt.

 

Poenget er at Cain skrev alt dette i en bok, og gir den til Leah

Lenke til kommentar

Nei, hovedpersonen i spillene er ikke mektig i forhold til fyren i Sin Wars-bøkene. Hadde spillene latt oss være like mektige kunne vi lett å gått gjennom hele Inferno alene uten å gidde å ta med våpen eller rustning. Når det kommer tretti, førti demoner mot deg på en gang kunne du ha viftet litt med en hånd, så var det problemet løst. :p

Dude, I killed Diablo twice.

 

Men fikk du han til å slutte å eksistere ved å tenke på det? :p

Lenke til kommentar

Farming/grinding er ikke ett "nvødvendig onde" for å hevde seg i toppen av spill, det er kun ett (dårlig) designvalg man har gjort i diablo.

Du missforstår hva jeg skrev. Ja det er ett design valg, og det er hva vi spillere har/får å forholde oss til, og med de valg som er tatt blir grinding ett "nødvendig onde"1. Skal man hevde seg i toppen i arena/pvd, må man ha konkurranse dyktig utstyr. Ett mer skill basert spill favorittiserer de som har mye tid til overs, og jeg tror Blizzard ønsker at flest mulig skal kunne delta i flest mulig deler av spillet. Hvor dårlig design valg de har gjort kommer an på hvilket mål de har, deres mål er ikke nødvendigvis det samme som noen spilleres ønsker/preferanser.

 

Men det er jo ingen overraskelse eller hemmelighet at det blir slik. Hvis man ikke liker det, så kan man legge spillet på hylla etter normal, alt etter det er jo bare reprise, eller man kan la være å kjøpe.

 

1 De har innført AH og RMAH, slik at man kan "bytte penger/gull mot tid", skal bli spennende så se hvordan AH vil påvirke dette. Mest sannsynlig så blir gull tilnærmet verdiløst som i tidligere spill, så man må bla opp ekte penger for å kjøpe seg fri fra grinding. Dette er ikke nødvendigvis positivt, men kommer an på hva prisene ender på.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Gleder meg til spillet er ferdig. Håper de har klart å bevare atmosfæren og den gode følelsen fra de to andre, sånn at dette blir noe helt for seg selv og ikke blir for likt WoW. Så håper jeg at de klarer å få vekk all juksingen med dupes/hacks/bots som ødela mye i D2. Mai blir en bra måned!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...