Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må få stille et dumt spørsmål..

 

Har ikke spilt Diablo 1 eller 2, men er veldig nysgjerrig på diablo.

Hva er egentlig Diablo (3) for type spill? lest meg til at det er et RPG, hack n slash, et slags MMO, og andre definisjoner.

 

Må man spille med andre, eller kan man spille det utelukkende solo?

 

Igjen, sikkert dumt soørsmål. Men vet man ikke så vet man ikke :-)

 

Takk for svar

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke spilt verkern Diablo 1 eller 2, men har vært heldig å skaffe meg en beta key til Diablo 3. For min del, virker det veldig interessant! Beta'n er desverre litt for liten til at man får en skikkelig følelse av hvordan spillet kommer til å være.

 

Men om jeg skal sammenligne det med andre spill, vil jeg kanskje si at det er en lett blanding av LoL og WoW, samtidig som det er noe helt annet. Spillet skal kjøpes uansett hvertfall :new_woot:

Lenke til kommentar

Du kan helt fin spille solo, men man kan også spille sammen over nett. 4 spillere i samme game er maks.

 

For mange, meg selv inkludert, så er det online-delen som er det morsomme. Man trader items og konkurrerer mot hverandre i et kappløp mot maks level.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

er det raids/instance som i wow der? noe i den dur?

Vel nei. Hver game kan ha opp til 8 spillere(tror jeg?). Men man kan fint teame hverandre så gjøre bosser om og om igjen.. Håper virkelig at utviklerene legger til flere bosser osv etterhvert, (litt slik som andre MMO's).

Lenke til kommentar

er det raids/instance som i wow der? noe i den dur?

Vel nei. Hver game kan ha opp til 8 spillere(tror jeg?). Men man kan fint teame hverandre så gjøre bosser om og om igjen.. Håper virkelig at utviklerene legger til flere bosser osv etterhvert, (litt slik som andre MMO's).

De har endret på det nå, slik at maks spillere i en gruppe er 4.

Blei visst litt mye styr med 8 stk i en group.

Lenke til kommentar

@dere over:

 

-Maks 4 spillere

-Man raider ikke, men kjører gjerne "runs", enten public eller med venner. Det er litt av samme prinsippet, men litt mer casual og tar mye kortere tid og er ikke like vanskelig. I tillegg er det fra og med D3 indivudell "loot", dvs at om et monster drepes er det kun du som kan se hva som droppes av items. Tidligere var det slik at alle så alt, og det var førstemann til mølla å plukke opp ting. Nå trenger man ikke bekymre seg lenger for at noen snapper tingene foran deg.

-D1/2/3 er i prinsippet definert som ARPG (action RPG) / hack n slash. Det mangler dybden til et MMO, men er til gjengjeld mer fast-paced mtp gameplay.

-Det er like gøy å spille solo som multiplayer, hver har sine fordeler. Solo kan du bruke mer tid, utforske og kose deg, mens multi (public) så går ting ofte veldig fort. Men spiller du med venner bestemmer man jo selvfølgelig tempoet selv. Det beste med D2 hvertfall var å spille sammen med venner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

-Det er like gøy å spille solo som multiplayer, hver har sine fordeler. Solo kan du bruke mer tid, utforske og kose deg, mens multi (public) så går ting ofte veldig fort. Men spiller du med venner bestemmer man jo selvfølgelig tempoet selv. Det beste med D2 hvertfall var å spille sammen med venner.

Det er i alle fall morsommere å spille co-op synes jeg, blant annet blir også motstanden man møter høyere ettersom man blir flere spillere og/eller starter på en ny playthrough av storyen (dvs. Spille gjennom storyen i act 1 -&--#62; 4, også starter man da på nytt på en ny difficulty - men med samme char. bare at monstere o.l. er tøffere + mye bedre loot ^^). Normal -&--#62; nightmare -&--#62; hell og til slutt inferno difficulty. Så mye å glede seg til. :new_woot:

Endret av TiT4N
Lenke til kommentar

er det raids/instance som i wow der? noe i den dur?

Vel nei. Hver game kan ha opp til 8 spillere(tror jeg?). Men man kan fint teame hverandre så gjøre bosser om og om igjen.. Håper virkelig at utviklerene legger til flere bosser osv etterhvert, (litt slik som andre MMO's).

De har endret på det nå, slik at maks spillere i en gruppe er 4.

Blei visst litt mye styr med 8 stk i en group.

Ah 8 stk ja. Synes igrunnen det var litt i det minste laget. Men joda, går vel egentlig fint det. Får heller uttale meg mer om det når jeg får testet fullversjonen. Så langt har jeg kunn spilt solo, hvor jeg har storkost meg.

 

Slike "gule" items, hvor ofte kan man få det? Har drept skeleton King 4 ganger, på 2 forskjellige character. De 2 første gangene fikk jeg 2 gule items drop, men andre gangen jeg forsøkte fikk jeg kunn 'blå' (magic). Er det en slags sperre eller noe slikt?

Lenke til kommentar

Til dere som ikke har spilt d2, hvorfor ikke gjør det nå? greit nok at grafikken ikke holder mål, men jeg spilte det senest et par timer i kveld, og jeg digger det enda.

Hvorfor spille d2 når man kan spille d3? :tease:

 

Nei, spillte en del d2 for noen måneder siden. Nå vil jeg bare lære meg litt grunnleggende ting i D3, slik at jeg er klar når spillet slippes.

Lenke til kommentar

Hvordan er storyen når man spiller coop? Hvis folk raser avgårde får man med seg noe? Lurer på å spille igjennom første gang solo .

 

Det er ikke til å komme utenom at folk raser gjennom, hopper over cutscenes, driter i å lese quest description og alt det der i co-op. Det er ikke bare i Diablo, men i alle co-op spill. Derfor spiller jeg bestandig gjennom solo først minst en gang for å ta meg tid til å utforske, følge med på historien og alt det der.

Lenke til kommentar

Gjorde nettopp siste questet på en public game for første gang.. Var faktisk litt artig. Selvom det var randoms.

 

Er det lurt med mye MF(Magic Find %) items? Har vel en rundt 30% nå. Har enda ikke fått noen syke items (imo). Men er vel begrenset hva man kan få i denne betaen tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...