Gå til innhold

Diablo 3 - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kor er Runes as itemdrops?

Det ble endret til fordel for et bedre system. Runes som items gjør at skills du bruker er valgt av tilfeldighet, ikke deg selv. I tillegg til å ta vekk spillerens evne til å ta egne valg, er det også et enormt problem for inventory management. Når du har flere forskjellige typer runes, med flere forskjellige ranks ender du opp med tusenvis av runes.

 

Kor er Mystic?

Mystic var overflødig, fordi den fungerte omtrent på samme måte som jeweler. I stedet for å late som de hadde forskjellige bruksområder lot de den mest interessante bli igjen.

 

Kor er PvP?

Kommer senere som patch.

 

Kor er Customization?

Customization ligger nå gjennom aktive skills, passive skills, runes for hver skill, gems og gear. Mangelen på et tilbakestående skilltre-system gjør også langt flere skillkombinasjoner mulig. Med andre ord: Lang, lang, lang mer customization enn i Diablo 2.

 

Det var aldri noe customization gjennom stat points. Det var to spesifike unntak der en ikke gikk den allmenne optimale distribusjonen (enkelte energy shield sorc builds som gikk energy og enkelte amazon builds som gikk mer enn 75 dex). Det eneste valget du hadde var mellom 3-4 builds per class, etter det sitter du kun igjen med valg av gear, noe som heller ikke gav deg stort valg – der det var optimale items for hvert av det lille antallet builds, kun begrenset av hvor rik du er.

 

Når man har grindet nok for å få la oss si 2 stk som gir +xp så er jo man langt "forbi" lvl 60.

Shared stash. Man gir dem til alts.

 

Det gøyeste eg visste om i diablo 2 var å bygge forsjellige karakterer som ice sorc og melee sorc. Og javazon osv.

Men nå når du har 6 slots og alle skills og runer unlocket så bygger jo du ingenting!

At en har fått bruke alle skills er jo ikke annet enn positivt. En oppnår ingen ting ved å begrense spilleren til 3 skills hele spillet bare for å tvinge dem til å spille om igjen med et nytt begrenset build.

 

Du liker å bruke ordet "customization", men jeg tror ikke du vet hva det betyr.

Endret av Pingas
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Eg snakker ikke om stat points! Det er eg bare glad er vekke, siden det ikke funket i D2 i det hele tatt.

 

Og man trengte ikke å gjøre runes så sykt vanskelig å få fatt i! De kunne latt de droppe lett, men de kunne gjort sånn at de fikk mulighet til å få stats på seg sånn som annet gear. Sånn at en Rank 4 Albalest rune kunne fått en vilken som helst stat på seg random når du plukket den opp.! Det er det eneste eg ønsket!

 

Jewler og Mystic var ikke det samme! Mystic kunne enhance våpen og andre ting med stats som ikke var en del av itemprefix poolen! Det eneste en jewler gjør er å sette sammen de gemsene du finner!

 

Nå kommer man til å lage 1 karakter også er man ferdig med spillet! Korfor i steike skal eg lage en ny Barbar viss eg har en fra før? Ka er vitsen?? Det tar vekk 50% av replayabilitien!

Det er jo det MANGE av ARPG folka liker med D2 og Titan QUest og andre lignende spill! Eksperimentere og lage nye karakterer, det er sånn vi gjør for å kunne spille disse spillene i så mange år!

 

Det verste eg ser inne på forumene er folk som har vokst opp med WoW, og vil ha samme ting i D3 som de har i det spillet. Og ka gjør Blizzfail? Joda de vet jo kor de kan melke kuen og da spilelr de på strengene til wow ungene. Dette er ikke et MMORPG! De vil ikke lage noe annen endgame en at du bare må farme det du allerede har spillt gjennom 3 ganger før!

Det kommer ikke noen patcher med en ny dungeon! Men det kommer sikkert ekstrapakker utover!

 

Eg oljer langt i det om eg bruker ordet "customization" feil, det er ikke ka et ord betyr som er poenget mitt!

 

Ikke ta feil! Eg digger D3! Men er så mye rart som skjer med det som gjør meg frustrert! Og når man opplever at folk ikke ser det samme, og bare vil forsvare Blizzard sine ugjerninger mot en fantastisk spillserie så blir man ARGH!

Har ingenting imot grafikken, artstylen, klassene, skillene, rune effektene, itemene, settingen, BN2.0 eller grindingen.

Endret av j0llenor
Lenke til kommentar

Jewler og Mystic var ikke det samme! Mystic kunne enhance våpen og andre ting med stats som ikke var en del av itemprefix poolen! Det eneste en jewler gjør er å sette sammen de gemsene du finner!

De hadde nøyaktig den samme hensikten, jeweler hadde bare ett ekstra element. Du bruker gull og crafting materials for å forbedre items du allerede har. Du kan lese mer om begrunnelsen her.

 

Eg oljer langt i det om eg bruker ordet "customization" feil, det er ikke ka et ord betyr som er poenget mitt!

Om du forsøker å argumentere for lav customization i Diablo 3 er det strengt tatt ganske viktig at du faktisk vet hva ordet betyr.

 

Nå kommer man til å lage 1 karakter også er man ferdig med spillet! Korfor i steike skal eg lage en ny Barbar viss eg har en fra før? Ka er vitsen?? Det tar vekk 50% av replayabilitien!

En oppnår ingen ting ved å begrense spilleren til 3 skills hele spillet bare for å tvinge dem til å spille om igjen med et nytt begrenset build. Det øker hverken gjenspillbarhet eller moro.

 

Hva er gøyest: Å aldri bruke mer enn 2/3 skills, uten mulighet for variasjon, der en alltid må sette points inn i disse skillsa + irrelevante skills som gir +% til hovedskills (igjen, customization er kun en illusjon, det eneste valget du hadde var mellom 3-4 builds per class). Eller å alltid ha 6 aktive skills, der du selv kan velge hvilke du bruker, uten å måtte ty til utilpasse, kjedelige respecs – der du også kan skreddersy builden din gjennom runes for hver skill for å nøyaktig matche din spillestil?

 

Om du liker å ikke kunne bruke mer enn 3 skills per character kan du fortsatt gjøre det, og starte en ny character om du vil bruke 3 andre (selv om det gjør deg til en enorm idiot). De tar ingen ting vekk fra deg.

 

Fire difficulties (+ hardcore mode) og frihet for builds og customization er det som gir gjennspillbarhet, ikke begrensninger og påtvunget grinding.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

personlig har ikke replayabilityn blitt noe dårligere, snarere tvert imot. Det verste med d2 for meg, bortsett fra bots og hacks, var at hver gang jeg ville prøve noe nytt, måtte jeg spille igjennom de for ferdelig kjedelig normal og nightmare før jeg kom til hell, og ting ble interessant.

 

Jeg mener D2 overlevde til tross for å måtte starte på nytt hver gang, ikke på grunn av. Jeg har ikke tall på hvor mange heroes jeg lagde jeg sletta halvegs i act 2, fordi det buildet jeg skulle bruke hadde kun lvl 30 skills, så jeg var stuck med lvl1 versjoner av hver skill.

 

Nå kommer jeg til å lage en av hver i softcore, spille mye med hver, experimentere og kose meg, og i tillegg bruke masse tid på hardcore.

 

Vi har heller ikke mistet noe pga av mystic er borte. Alt mystic kunne gjøre, er kan nå være på våpen og items. I tillegg har vi fått en affix som dropper på max level som visstnok skal endre skills også. Ikke fått stort informasjon om det, bortsett fra at det vil være der.

 

jeg er rimelig sikker på at sel du skommer til å skjønne at det nye rune systemet fungerer veldig bra i praksis. (hvis det er det du klager på...litt usikker på hva du mener, om du da ikke bare klager for å klage.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk kjørt igjennom betaen med en Wizard i går etter patch 14. Det var blitt en smule vanskeligere, men jeg vil ikke si det var vanskelig. Var nede på såpass lavt liv at skjermen ble rød et par ganger på vei mot Skeleton King (SK), men det var pga. min egen uoppmerksomhet. Fikk tre-fire røde skjermer under bossfighten mot SK også, men var aldri noen gang i nærheten av å dø da jeg tok han på lvl 9 untwinked og uten follower. Måtte dog kite litt til en forandring og han tok lenger tid å drepe, men det var fortsatt forholdsvis lett. Men så er Wizard en smule OP også og har mildt sagt SINNSYK crowd control sammenligned med de andre takket være skills med meget god AOE og høy dmg. Vil tro at det er mer ufordrende med en barb eller monk som er melee. Skal jeg oppsummere patch 14 så er de eneste to forskjellene at jeg måtte kite litt oftere mot store packs, og at jeg faktisk måtte trykke Q for å drikke en potion i ny og ne (brukte tilsammen ca. 9-10 stk på et helt run fra lvl 1 til SK kill).

Lenke til kommentar

Fikk kjørt igjennom betaen med en Wizard i går etter patch 14. Det var blitt en smule vanskeligere, men jeg vil ikke si det var vanskelig. Var nede på såpass lavt liv at skjermen ble rød et par ganger på vei mot Skeleton King (SK), men det var pga. min egen uoppmerksomhet. Fikk tre-fire røde skjermer under bossfighten mot SK også, men var aldri noen gang i nærheten av å dø da jeg tok han på lvl 9 untwinked og uten follower. Måtte dog kite litt til en forandring og han tok lenger tid å drepe, men det var fortsatt forholdsvis lett. Men så er Wizard en smule OP også og har mildt sagt SINNSYK crowd control sammenligned med de andre takket være skills med meget god AOE og høy dmg. Vil tro at det er mer ufordrende med en barb eller monk som er melee. Skal jeg oppsummere patch 14 så er de eneste to forskjellene at jeg måtte kite litt oftere mot store packs, og at jeg faktisk måtte trykke Q for å drikke en potion i ny og ne (brukte tilsammen ca. 9-10 stk på et helt run fra lvl 1 til SK kill).

 

Jeg vil si forskjellen er at du kan dø om du sover, det kunne du ikke før. Hvis du ser bort fra skjermen og leoric gjør den triple swipe combon sin, er du sikkert død som wizard. Det skjedde ikke før.

 

Så for de som kan å spille er det ikke vanskeligere. For de som faceroller er det :p Og det var på tide

Lenke til kommentar

deler 2 screenshot

 

det første er hva hall of heroes ser ut som. Det er der du kan lagre døde hardcore heroes som er over lvl 10. (lot henne dø for å se hva som skjedde ;))

Fint å se hvem som hadde final blow og hvor mange monstre som er drept.

hallofheroes.jpg

 

det andre er en artig fyr jeg fant.

eaterofvegetables.jpg

Lenke til kommentar

Hadde en gjennomkjøring med monk i helgen. Har ikke spilt monk før patch 14 så kan ikke sammenligne, kun testet DH og WD med patch 13.

 

Var ikke spesielt vanskelig, men hold på å dø en gang. Men det var nok mer p.g.a. hva jeg fikk på meg og ikke var helt oppmerksom på hva som kom, det var 3 zombie dogs som jeg tror var arcane og 3 teleporter skjeletter, alle var i alle fall kraftigere enn normalt. Ellers gikk det meste greit ned, hadde noe life leech og dual wield 2x11 dps våpen. Primært gikk det i Fists of Thunder, som ble ganske effektive med første runen, og Lashing Tail Kick for aoe og generell opprydding. Mangel på avstands våpen eller mulighet til å raskt ta igjen fiender som løper vekk var litt små kjedelig, men når man fikk tilgang på Deadly Reach og Dashing Strike så ble dette ett ikke problem.

SK var ikke noe problem, stort sett bare å denge løs og bruke en healing potion i ny og ne. Skjelettene fungerte mer som healing p.g.a. life leech enn de var plagsomme. Hadde med templaren (healing).

 

Syntes det ble droppet mer magisk utstyr enn før, og jeg møtte på en champion/unik (noe tilsvarende Larson The Strange som i bildet over) som jeg ikke hadde sett før, og fikk en rare :) Det kom også mye mere gull, mer enn hva mitt +gf/mf utstyr kan forklare, så at crafting og trening av blacksmith har blitt dyrere kommer neppe til å bli veldig merkbart.

 

Alt i alt så er ting veldig bra, av det jeg har testet ;)

Lenke til kommentar

Kan forøvrig melde at spillet er, som D2 var, enkelt og lett på normal (slik det bør være). Gleder meg til å sette i gang på nightmare -> i 4-player co-op. Selv er planen å kjøre en tanky monk med aura, cc og support.

 

Forøvrig virker både Demon Hunter og Barbar veldig overpowered atm, men regner med dette balanseres senere i spillet (barbaren er jo fortsatt (etter 13 patcher i D2) overpowered).

 

At blizzard har kuttet ned fra åtte til fire spillere i et game er forøvrig greit. Det er så utrolig kaotisk om man har et par spellcastere, at man ikke ser noe uansett. Liker at Blizzard prøver å tilføre spillet litt mer taktikk (selv om sjangeren i seg selv oppfordrer til tankeløs trykking på venstre musknapp :w00t: )

 

Gleder meg uansett som en unge til D3 kommer, og det er deilig å ha fulgt serien fra 1-3, sett alle forandringene, alle nyvinningene, men at de tross alt greier å beholde den samme følelsen man fikk for 15-år siden.

 

Til dere som uheldigvis ikke har fått teste betaen: det er bare å glede seg! Dette blir knall! :thumbup:

Endret av Krissroed
Lenke til kommentar

 

 

At blizzard har kuttet ned fra åtte til fire spillere i et game er forøvrig greit. Det er så utrolig kaotisk om man har et par spellcastere, at man ikke ser noe uansett. Liker at Blizzard prøver å tilføre spillet litt mer taktikk (selv om sjangeren i seg selv oppfordrer til tankeløs trykking på venstre musknapp :w00t: )

 

 

Jeg spilte sammen med 3 stk witchdoctors med zombie dogs i går. 9 stk zombiedogs og en million toads og spiders gjorde at jeg skjønner godt at de stoppet på 4 :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...